-10 kg vild ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Diana...

Så jeg i uge 20 (19+) Og min vægt siger nu minus 10 kg det er jo helt vildt tænkt at en graviditet kan være en slankekur. 

Hvordan går det hos jer med graviditeten nu hvor vi halvvejs? Mærker i meget liv? lider i stadig af kvalme osv? 

Mange Knus Diana. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Moaaar <3

jeg er 17 + og min vægt har desværre ikke gået ned af med op af

Anmeld

2. september 2010

Mka

Min vægt siger +2,5 og er i uge 17 ( lige på maven ). Kvalmen er forsvundet, så det er bare så fantastisk

Anmeld

2. september 2010

Riksen

Wow! 10 kg?! Det er da vildt!

Her går det fint! Jeg har selv tabt 2-3 kg pga. kvalme. Kvalmen stoppede i fjerde måned, og appetitten vendte tilbage, og jeg har nu taget 400 gr. på - så det går jo godt.

Jeg mærker liv hver dag, og det er bare så fantastisk! Og så er maven for alvor begyndt at tage form - den er så fin (når jeg selv skal sige det), og jeg har endda oplevet at et par kollegaer har rørt ved den - synes det er meget grænseoverskridende, men det må man vel tage med

- Rikke

Anmeld

2. september 2010

Diana...

Riksen skriver:

Wow! 10 kg?! Det er da vildt!

Her går det fint! Jeg har selv tabt 2-3 kg pga. kvalme. Kvalmen stoppede i fjerde måned, og appetitten vendte tilbage, og jeg har nu taget 400 gr. på - så det går jo godt.

Jeg mærker liv hver dag, og det er bare så fantastisk! Og så er maven for alvor begyndt at tage form - den er så fin (når jeg selv skal sige det), og jeg har endda oplevet at et par kollegaer har rørt ved den - synes det er meget grænseoverskridende, men det må man vel tage med

- Rikke

Ja det er lidt vildt, men jeg lider også meget af kvalme/opkast. 

Dejligt at din kvalme er væk og at du kan spise igen, det næsten det jeg synes er værst at når man er ude hos andre og spise og ikke kan spise over halvdelen af det fordi kvalmen styre hvad man har lyst til. 

Ja jeg mærker også liv hverdag skønt især de sidste par dage har det været rigtig meget. Min mave er også pænt stor og har taget form. Puhh jeg har godt nok svært ved nogen skal røre min mave, så kan helt sikkert godt forstå du synes det er grænseoverskridende. 

Det er lidt som om at når man er gravid er ens mave alles alle skal røre og bliver fornærmet hvis man siger nej. 

Knus Diana

Anmeld

3. september 2010

Moaaar <3

Mka skriver:

Min vægt siger +2,5 og er i uge 17 ( lige på maven ). Kvalmen er forsvundet, så det er bare så fantastisk

min vægt siger 2,7 kg + - synes ikke jeg spiser mere, jeg spiser bare ikke så meget rugbrød som før da jeg ikke kan få det ned. men alt hvad der er groft nå¨r det kommer til brød, jo også lige det svenske brød pågen eller hvad det hedder , det smager heller ikke af rugbrød

Anmeld

3. september 2010

Diana...

Æblekage skriver:

min vægt siger 2,7 kg + - synes ikke jeg spiser mere, jeg spiser bare ikke så meget rugbrød som før da jeg ikke kan få det ned. men alt hvad der er groft nå¨r det kommer til brød, jo også lige det svenske brød pågen eller hvad det hedder , det smager heller ikke af rugbrød

Skægt jeg kan bare heller ikke spise rugbrød mere, det er ellers en af de ting som jeg normalt bare SKAL have hver dag. 

Anmeld

3. september 2010

Maria-s

Jeg er i dag 14+0 og har taget 3 - 3,3 kg på. Min vægt har stået på dette (svinget lidt op og ned) siden 6 -7. uge.

Jeg ville da gerne at jeg også var en af dem der ikke rigtig havde taget på, men sådan er det jo så desværre ikke.. Og spise mellem opkastningerne det skal man jo Må nok også indrømme at i disse dage virker sodavand og juice som gode kvalmedæmpere (desværre) så der ryger desværre noget sukker indenbords på den konto...

Da jeg mødte min kæreste hed vægten 72 kg og den steg stille og roligt et par kg (han er kok og jeg eeeelsker god mad! ) og endnu et par kg røg på da jeg stoppede med at ryge... Så da jeg blev gravid var jeg omkring de 77 kg. Nu hedder den lidt over 80 og jeg frygter lidt at den kommer til at stige helt vildt.

Jeg har ikke trænet siden uge 6 pga stærk kvalme, men håber jeg snart kan komme igang igen. Synes mine overarme er blevet KÆMPE store...   Nogen der har gode forslag til nænsom opstartstræning? Er medlem af fitness center, emn tør ikke rigtig melde mig på nogle af de hold hvor der gi's maks gas, da min puls hurtigt kommer op at ringe og det har jeg hørt ikke er godt når man er gravid?

Anmeld

3. september 2010

Mka

Æblekage skriver:

Hvor er det sjovt jeg skal have rugbrød og gerne en matilde kakao til morgenmad ( har aldrig drukket kakao)  Har det lidt stramt med kylling, og fisk lugter og smager ulækkert

Anmeld

3. september 2010

Riksen

Ja det er lidt vildt, men jeg lider også meget af kvalme/opkast. 

Dejligt at din kvalme er væk og at du kan spise igen, det næsten det jeg synes er værst at når man er ude hos andre og spise og ikke kan spise over halvdelen af det fordi kvalmen styre hvad man har lyst til. 

Ja jeg mærker også liv hverdag skønt især de sidste par dage har det været rigtig meget. Min mave er også pænt stor og har taget form. Puhh jeg har godt nok svært ved nogen skal røre min mave, så kan helt sikkert godt forstå du synes det er grænseoverskridende. 

Det er lidt som om at når man er gravid er ens mave alles alle skal røre og bliver fornærmet hvis man siger nej. 

Knus Diana

Jeg har også siddet til middag hos venner og familie og prikket til maden med gaflen, fordi jeg ikke kunnet få en bid ned. Ja, kvalme kan næsten være invaliderende, for når man er plaget af den i høj i grad, centrerer hele ens hverdag sig om hvornår man har mindst kvalme, så man kan spise lidt. Jeg håber at din kvalme snart forsvinder eller at den i det mindste bliver til at holde ud.

Det er underligt med ens gravide mave. Bare fordi man er gravid, er man jo ikke blevet en krammebamse. Man går jo normalt ikke rundt og rører ved fremmede mennesker, men drejer det sig om gravide, gælder den regel åbenbart ikke længere... jeg forudser at min tålmodighed vil blive sat på en alvorlig prøve, hvis fremmede bare gramser løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.