hvorfor vågner hun om natten lige pludselig igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.945 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Vidunderligeunger

hej piger.

Alberte 13 uger, har altid sovet igennem, på nær de første 4 uger. 

Hun bliver lagt kl. 19, og sover kort efter vågner kl. 2-3 ca, får 100-150 ml MME, sover til kl. 5-6 stykker, får 180-200 ml, sover så en 1½ times tid mere...

Men hvorfor vågner hun der kl. 2-3 lige pludselig igen?? Har selv tænkt på om det er fordi hun ik bliver ordentlig mæt af aften flasken spm hun får ved 18-19 tiden...??

må jeg gi lidt vælling i aftenflasken?

jeg skal selvfølgelig ha snakket med SP, men ville lige høre herinde også

Hun er forresten lige i tiden også ret træt om dagen. Jeg tror hun lærer meget nyt lige pt, der skal i hvert fald ikke ret meget leg og stimulation til før hun bliver træt, hun er vågen 1-1½ time af gangen inden hun begynder at blive pyldret og gnider øjnene...

Knus Mitzie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

LRJ

BlyViol skriver:

hej piger.

Alberte 13 uger, har altid sovet igennem, på nær de første 4 uger. 

Hun bliver lagt kl. 19, og sover kort efter vågner kl. 2-3 ca, får 100-150 ml MME, sover til kl. 5-6 stykker, får 180-200 ml, sover så en 1½ times tid mere...

Men hvorfor vågner hun der kl. 2-3 lige pludselig igen?? Har selv tænkt på om det er fordi hun ik bliver ordentlig mæt af aften flasken spm hun får ved 18-19 tiden...??

må jeg gi lidt vælling i aftenflasken?

jeg skal selvfølgelig ha snakket med SP, men ville lige høre herinde også

Hun er forresten lige i tiden også ret træt om dagen. Jeg tror hun lærer meget nyt lige pt, der skal i hvert fald ikke ret meget leg og stimulation til før hun bliver træt, hun er vågen 1-1½ time af gangen inden hun begynder at blive pyldret og gnider øjnene...

Knus Mitzie

Det er fordi hun ændre madvaner nu plus hun bliver mere sulten omkring de 3 måneder det gjorde julie nemlig os og har først lært at sove igennem igen nu Hvor hun er 21 uger gammel...
Så vidt jeg fik af vide må man ikk starte på vælling før 6 mdr, men det jo bare være min sp der siger det

Anmeld

2. september 2010

Vidunderligeunger

Lone H. skriver:

Det er fordi hun ændre madvaner nu plus hun bliver mere sulten omkring de 3 måneder det gjorde julie nemlig os og har først lært at sove igennem igen nu Hvor hun er 21 uger gammel...
Så vidt jeg fik af vide må man ikk starte på vælling før 6 mdr, men det jo bare være min sp der siger det

Tak for svaret

Min sp, snakkede nemlig om at man evt. ku gi vælling, el. påbegynde grød et par uger tidligere end d. 17 uge, som er anbefalingen fra SP'erne..

Jeg har ikke noget imod at stå op om natten og gi flaske, det er jo bl.a. derfor jeg er hjemme jo men det kunne være rart at vide om det netop var derfor, pga sult udelukkende, at hun vågner. Eller det er en fase det er efter 2 mdr. vaccinen sidste tirsdag, at hun er begyndt at vågne  

Anmeld

2. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fik at vide at de typisk tager nogle søvn "spring" hvor de pludselig ikke sover igennem længere, og så gør det der (forhåbentlig) igen senere... De kommer ofte samtidig med tigerspringene fordi der oplever de jo, som du ved, verden på en helt ny måde og det kan forstyrre søvncentret... MEN det kan altså også komme på andre tidspunkter.. F.eks. når, som Lone nævner, de tager et af de store appetitspring.

Jeg håber at det kun er en periode og at lillepigen snart finder ud af at sove igennem igen, men det er fuldstændig normalt hvis hun ikke vil det igen før hun er over et år

Jeg ville ikke give vælling... Det er meget et smagsspørgsmål tror jeg, men jeg læste en undersøgelse her forleden som viste at de faktisk ikke bliver mere mætte af det - i længden! De bliver bare "slået omkuld" af det når de får det...

Hov, det blev vist lidt langt

Anmeld

2. september 2010

Vidunderligeunger

Caroline86 skriver:

Jeg fik at vide at de typisk tager nogle søvn "spring" hvor de pludselig ikke sover igennem længere, og så gør det der (forhåbentlig) igen senere... De kommer ofte samtidig med tigerspringene fordi der oplever de jo, som du ved, verden på en helt ny måde og det kan forstyrre søvncentret... MEN det kan altså også komme på andre tidspunkter.. F.eks. når, som Lone nævner, de tager et af de store appetitspring.

Jeg håber at det kun er en periode og at lillepigen snart finder ud af at sove igennem igen, men det er fuldstændig normalt hvis hun ikke vil det igen før hun er over et år

Jeg ville ikke give vælling... Det er meget et smagsspørgsmål tror jeg, men jeg læste en undersøgelse her forleden som viste at de faktisk ikke bliver mere mætte af det - i længden! De bliver bare "slået omkuld" af det når de får det...

Hov, det blev vist lidt langt

jamen det er da dejligt med uddybende svar  tak..

Jeg tror heller ik vællingen kommer på prøve, for deres tarme og nyrere er jo først udviklede ved uge 17. og der er jo alligevel 4 uger til... 

jeg væbner mig med tålmodighed

Anmeld

2. september 2010

LouiseNielsen

Får hun grød i løbet af dagen?

Vi havde samme "problem" med Mathias, men det var simpelthen fordi han var sulten.... Jeg begyndte at give ham grød til aftensmad ved 17.00 tiden, også hans flaske inden han sku sove og han har sovet igennem igen lige siden....

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

hmm, kunne du måske holde hende længere vågen om aftenen, uden hun self er sur eller noget?

- har lige haft samme problem med mille, hun er dog næsten et halvt år. da hun begyndte at vågne om natten IGEN, gav jeg hende bare lidt vand, det hjalp

Anmeld

2. september 2010

Vidunderligeunger

Millesmammi skriver:

hmm, kunne du måske holde hende længere vågen om aftenen, uden hun self er sur eller noget?

- har lige haft samme problem med mille, hun er dog næsten et halvt år. da hun begyndte at vågne om natten IGEN, gav jeg hende bare lidt vand, det hjalp

nej hun er nemlig møg sur, hvis ik hun bliver lagt når hun er træt og hvis hun kommer i seng kl. 22 (meget sjældens evt, hvis hun har sovet andre steder ra kl. 19 og så vi kører hjem ved 22 tiden) så vågner hun også kl. mellem 2 og 4...

Anmeld

2. september 2010

Vidunderligeunger

LouiseNielsen skriver:

Får hun grød i løbet af dagen?

Vi havde samme "problem" med Mathias, men det var simpelthen fordi han var sulten.... Jeg begyndte at give ham grød til aftensmad ved 17.00 tiden, også hans flaske inden han sku sove og han har sovet igennem igen lige siden....

nej hun er jo kun 3 mdr

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

BlyViol skriver:

nej hun er jo kun 3 mdr

hun kan sagtens få risgrød eller hirsegrød, hvis hun ik får prob. med maven, og kun hvis du er ok med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.