Kør nu sikkert med børnene!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
17 svar
0 synes godt om
31. august 2010

Anonym trådstarter

Jeg må altså ud med min vrede og jeg ved godt at jeg måske træder nogle over tæerne (også derfor jeg er anonym). Men hvorfor er det at folk er så ligeglade med deres børns sikkerhed?

Alene i vores vennekreds er vi de eneste der kører 100% forsvarligt og sikkert med vores barn, og det er altså skræmmende for man ved aldrig hvornår uheldet er ude!

Vennepar 1: kører med deres to børn i Jem og fix autostole, som har dumpet flere teste. Udover det så er børnene ikke spændt ordentligt fast i stolene.

Ven 2: kører med sit barn i en god autostol men stolen er for lille, barnets hoved stikker ca 10 cm op over ryglænet og selen sidder meget løst på barnet, så løst at barnet tager overkroppen ud af selerne under kørsel.

Ven 3: kører med sit barn uden autostol eller pude selvom barnet er under 130 cm (er nok ca 120 cm) godt nok i bilens sele, men øverste del af selen trækker han under armen.

Flere venner fastmonterer ikke autostolen korrekt, hvilket åbenbart er et stort problem hos mange. Og når man på en pæn måde forklarer og viser dem hvordan den skal fastmonteres, siger de at deres måde er nemmere.

Men for dælen folk, kør nu sikkert med jeres børn der skal så nødigt ske dem noget, og tænk på hvor meget man vil bebejdre en selv, hvis uheldet er ude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Laulund87

Det er fandme også for dårligt

Jeg så en far en dag, der kørte med sit barn på skødet uden sele!

Blev så gal at jeg rystede. Hvis du træder nogen over tæerne, er det da fordi de ikke har sit på det rene

Desuden kunne jeg ikke finde på at købe en billig jem&fix autostol, vi bruger Recaro som jeg er sikker på er noget af det bedste

Anmeld

31. august 2010

bagger26

Det fatter jeg heller ikke en brik af, jeg fatter ikke folk tør tage chancen.. Fair nok man behøver ikke købe det dyreste, men for dælen, stolen skal i det mindste bestå bare nogenlunde.. Ville heller aldrig selv vælge en stol som kun lige er bestået, den skal ligge lidt op ad listen..

Er også chokkeret over alle de forældre som er blevet taget ved skolerne, for at køre med børn der ikke er fastspændte osv. Syntes det er møg uansvarligt, det er sgu forældrenes ansvar, børnene ved jo ikke bedre, de forventer jo at mor og far passer på dem...

Herhjemme går jeg meget op i det, og ved nogle syntes jeg er en hønemor, men det er jeg kun glad for at være hehe..

Anmeld

31. august 2010

quar20

Elsker dit budskab =)

Ja kør for dælen sikkert med børnene.. og kør FORSVARLIGT..!! Hader når jeg ser nogen med autostolen i bilen og ungerne i bilen - komme kørende med 150 på motorvejen..

Jeg kørte galt i nov. sidste år. HELDIGVIS var Tinobassen ikke med, MEN havde han været med var det gået slemt ud over ham..!! - Jeg kørte hverken for stærkt men der var en vådplet på kørebanen i et svagt sving hvor hældningen også var helt af pokker til.. ( det var ude på landet ) .. landte i en MEGET høj grødt efter bilen havde svinget 2 gange rundt.. Endte i den rigtige kørebane, men med snuden modsat..!! Bilen stod skråt ned i grøften - med hældning mod føresiden så jeg kunne ikke komme ud af bilen..!! jeg var 40cm fra en togbane og havde jeg kørt blot 6km mere i timen havde jeg endt på togbanen og var blevet slået ihjel på stedet..!!

Slap HELDIGVIS med et brækket haleben og forstrukket lede/sener..!!

Har ALTID været meget påpasse på kørebanen og Tino har ALTID haft en go autostol som passer til hans alder..!! Den har ALTID været monteret korrekt for vi har ALTID købt vores autostole helt nye og har ALTID fået butikken til at vise mig I BILEN hvordan den skulle stå osv..!!

Og du støder bestemt IKKE MIG...

Anmeld

31. august 2010

XXSS

Jeg ville på ingen måde tillade dem at køre med mit barn! Er selv ekstremt påpasselig med at køre rundt med ungerne og vil faktisk allerhelst lade være... Vi hader det - især med Freya der kun er 7 uger gammel... men det er jo også lidt svært med familie i jylland... Men vi sørger for de godkendte stole og at ALT er spændt godt fast som det skal være..

Og jeg ser helst ikke at andre kører rundt med dem - sådan er det bare.!

Så nej jeg fatter hellere ikke hvorfor de ikke tænker på sikkerheden - det er vel den der " det sker altid for naboen" ikke os andre.. Men ja, jeg er jo nok bare også så arbejdsskadet efter 6 år på skadestuen, og med alt det jeg har set - skal jeg ikke tage nogle chancer..

Så spænd selerne, stolene og hjelmene piger og drenge!

Anmeld

31. august 2010

Majbriteriksen

Anonym skriver:

Jeg må altså ud med min vrede og jeg ved godt at jeg måske træder nogle over tæerne (også derfor jeg er anonym). Men hvorfor er det at folk er så ligeglade med deres børns sikkerhed?

Alene i vores vennekreds er vi de eneste der kører 100% forsvarligt og sikkert med vores barn, og det er altså skræmmende for man ved aldrig hvornår uheldet er ude!

Vennepar 1: kører med deres to børn i Jem og fix autostole, som har dumpet flere teste. Udover det så er børnene ikke spændt ordentligt fast i stolene.

Ven 2: kører med sit barn i en god autostol men stolen er for lille, barnets hoved stikker ca 10 cm op over ryglænet og selen sidder meget løst på barnet, så løst at barnet tager overkroppen ud af selerne under kørsel.

Ven 3: kører med sit barn uden autostol eller pude selvom barnet er under 130 cm (er nok ca 120 cm) godt nok i bilens sele, men øverste del af selen trækker han under armen.

Flere venner fastmonterer ikke autostolen korrekt, hvilket åbenbart er et stort problem hos mange. Og når man på en pæn måde forklarer og viser dem hvordan den skal fastmonteres, siger de at deres måde er nemmere.

Men for dælen folk, kør nu sikkert med jeres børn der skal så nødigt ske dem noget, og tænk på hvor meget man vil bebejdre en selv, hvis uheldet er ude.

Dejligt at du tager dette emne op. Jeg er også meget rystet over folks sløsethed. Vi har også oplevet flere gange at folk bare sætter børnene på bagsædet-vi skal jo ikke så langt er svaret.

Havde besøg af et par en dag som bare havde baby på 4 mdr på bagsædet i liften- Jamen vi kører jo pænt ( ja men det gør andre måske ikke) Især ikke når i har 50 km hjem

I den børnehave vi har ældste søn, ser vi dagligt at børnene bliver afleveret i biler uden at være spændt fast (bor i en meget lille by, hvor alle kender alle) Der er forældre der har 2-3 børn i en gulpladet bil, så sidder der 3 børn uden sele på et sæde. Mange børn står op foran passagersædet og ser ud af forruden-hvad tror forældrene lige der sker hvis de kører frontalt sammen med en anden bil. 

Tror desværre ikke det er pga folk ikke har råd til at købe gode autostole, men dumhed at de ikke vil tage kampen. Men så er det man tænker, hvis børnene var vant til det fra helt spæd at man er spændt fast når man kører bil, så er det ikke et problem. Det er det ihvertfald ikke i vores familie. Den store er tit efter mig hvis jeg lige vil bakke ud af vores garage uden sele på. MOR SELE PÅ, POLITIMANDEN BLIVER TOSSET PÅ DIG.

Jeg har flere gange prøvet at tage op med lederen og forældrebestyrelsen i BH om vi skulle få den lokale betjent ud og stå nogle morgener og eftermiddage, men lederen rystede bare på hovedet. Hun kan ikke se noget problem, alle er vel spændt fast når de kommer og kører igen. Øh nej, prøv at gå ud på parkeringspladen, bare en halv time og jeg vil garantere at der kommer nogen i fælden. Nå ja, men så er det nok fordi de ikke vil tage kampen, alle er jo trætte om morgene og om eftermiddagen er svarret. Nå ja, så er det da ok at spille med børnenes helbred.

Hvorfor er folk ligeglade, tror de ikke der kan ske noget? Syntes de skal se dødstallene fra trafikofre. I følge statestikkerne sker de fleste ulykker på de korte ture og ikke når man kører til italien på ferie 

Anmeld

31. august 2010

millesofie

Anonym skriver:

uh jeg bliver også bare så sur når jeg ser sådan noget

og også børn uden hjælm på cyklen

det mindste man kan gøre er da at passe ordenligt på sine børn

Anmeld

31. august 2010

twinboys

Vil give dig fuldstændig ret... Det er såååååååå dårligt at man faktisk sætter sit eget barn / børn i fare...

Men kender sørme også folk der aldrig selv tager sele på...

Og det er så sørgeligt at flere dør fordi de ikke er spændt ordentlig fast hvis uheldet skulle være ude...

Majbritt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. august 2010

Bom

bagger26 skriver:

Det fatter jeg heller ikke en brik af, jeg fatter ikke folk tør tage chancen.. Fair nok man behøver ikke købe det dyreste, men for dælen, stolen skal i det mindste bestå bare nogenlunde.. Ville heller aldrig selv vælge en stol som kun lige er bestået, den skal ligge lidt op ad listen..

Er også chokkeret over alle de forældre som er blevet taget ved skolerne, for at køre med børn der ikke er fastspændte osv. Syntes det er møg uansvarligt, det er sgu forældrenes ansvar, børnene ved jo ikke bedre, de forventer jo at mor og far passer på dem...

Herhjemme går jeg meget op i det, og ved nogle syntes jeg er en hønemor, men det er jeg kun glad for at være hehe..

Hvor kan man se om ens stol har bestået testene???

Anmeld

31. august 2010

twinboys

Mini-Terp skriver:

Hvor kan man se om ens stol har bestået testene???

Måske du kan bruge dette link til noget,... Ved ikke helt hvad du søger...

http://www.taenk.dk/test/autostole/testresultater/

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.