Svagpissere og martyrer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. februar 2008

Doktor Doolittle

Kære cybervenner

Jeg er kommet til at tænke over noget (?) ...... som sædvanlig ;)

Michael har fået halsbetændelse. Jeg satte ham selv i behandling i går aftes. Her til morgen blev han liggende i sengen som en "død" mand.
Når jeg er syg står jeg altid lige op om morgenen og giver drengene morgenmad, så det hele ligesom glider lidt lettere. "Jeg kan jo sove resten af dagen" tænker jeg.

Mange af jer har skrevet herinde om at mænd bare er meget mere syge end kvinder, der godt lige kan ordne dit og dat alligevel.

Så er det jeg tænker: Er det mænd, der er nogle svagpissere (?)
Eller er vi kvinder misforståede martyrer (?)

Michael og jeg talte kort om det i morges, da drengene og jeg sagde farvel. Han sagde, jeg bare skulle have vækket ham og bedt ham give drengene morgenmad, så vi kunne være kommet noget før af sted. Han sagde også, at hvis jeg for alvor er syg, så er det da dumt at stå op og lave morgenmad til drengene.
Det vil jo så i virkeligheden sige, at det er virkeligheden er mig, der tager misforstået hensyn (?) At jeg næste gang bare skal bede ham stå op, og at jeg tilsvarende selv skal blive liggende uden at tilbyde at stå op, hvis jeg selv er syg (?) Det vil jeg da prøve af, for tænk hvis det hele bare er noget jeg har misforstået :)) Hvor mange gange kunne jeg så ikke have sparet mig selv for at blive irriteret :P

Hvad siger I derude???

Knus fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2008

Jan9e D

Hæ hæ Tina.

Jeg må da indrømme at jeg tror at det er en kompination af begge dele. jeg tror at vi kvinder er "gode" til at sætte vores egne behov til side, for at fo tingene til at glide nemmere. Måske er det også derfor at vi er længer tid om at kommme os.! Hvor mændene måske nok er mere at hvis de er syge, ja, så vil de ha lov til at komme sig i fred og ro. Uden at skulle tage hensyn til lortebleer, morgenmad tøjvask ect ect.

Men tak for at du endnu engang har givet mig lidt at tænke over.
God dag. Kh Jannie

Anmeld

5. februar 2008

Nan

Jeg tror ikke på den med at generalisere mænd og kvinder på den måde. Ingen grund til at putte folk i kasser mere end nødvendigt. At du står op og ikke beder manden om det når du egentlig mest har lyst til det - synes jeg ikke giver noget grundlag for at gøre dig til martyr eller ham til svagpisser.

Jeg sidder her med halsbetændelse og stod ikke op imorges for at tage del i morgenmaden, tøjpåputningen osv. Der lå jeg som en død gås og overvejede om invisteringen i at blive hurtig rask ikke var den bedste jeg kunne gøre nu jeg lå der alligevel - om nogen synes det er svagpisseragtigt gav mig ingen motivation til at alligevel stå op.

Anmeld

5. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har faktisk lige haft den snak med kæresten :D Han er af den overbevisning at når mænd er syge, så er de faktisk døden nær. Der har vist også været en undersøgelse som siger at mænd har mere "ondt" når de er syge (selvfølgelig lavet af en mand :P ) Om jeg er en martyr ved jeg ikke...måske en smule, men det er sjælden jeg har et valg. Henrik kan jo ikke tage fri fra arbejde "bare" fordi jeg er syg. Når jeg skal op er han taget afsted, og han kommer først hjem når vi skal spise. Og jeg er aldig syg i en weekend :'( Så hvis Jesse skal have morgenmad og sendes afsted, ja så bliver jeg jo nødt til det. Men det er da en god tanke at snakke om Kh Jeanne

Anmeld

5. februar 2008

Doktor Doolittle

Hay Nan
Giv mig mine kasser tilbage, please, uden dem fungerer mit liv ikke ;):P
Men jeg forstår fuldt ud hvad du mener.
Knus fra Tina der mener ALLE kvinder er dårlige bilister ;)

Anmeld

6. februar 2008

Løvepigen

Hej Tina
Jeg tror måske du har lidt ret,måske er det vores egen skyld. jeg har det som du skriver, og tænker da at jeg sikkert også bare kunne blive liggende og så ville manden da nok klare det alligevel.

Og ja du har sgu nok også ret med det med kvindelige billister, jeg har fx. præsteret at holde stille, og så køre siden af bilen ind i en pæl jeg ikke lige havde set da jeg startede med at køre :(

Knus Julie - Også stor tilhænger af kasser ;)

Anmeld

6. februar 2008

Doktor Doolittle

Hahaha grineren Julie :)) med dit lille bil-stunt. Jeg har total-smadret en lille bil i Sydafrika ved at køre op i en bil, der holdt stille :'( Hvordan går det ellers hos jer? Knus Tina :)

Anmeld

6. februar 2008

Løvepigen

ja helt ærligt altså og kvinder og biler hva ?... jeg er også engang bakket ind i en anden bil uden at opdage det, fordi da jeg startede bilen var der vildt høj musik og så bakkede jeg bare og kørte ...ups (var vildt nervøs fordi jeg skulle til jobsamtale kan jeg huske)

nå men ellers så godt det godt, vi har lige haft 14 dage hvor Vitus var rask, så skulle han lige kaste op i forgårs :( men det var vist bare noget han havde spist, for jeg var hjemme med ham hele dagen i går og der var intet og han er afsted idag i DP, i ført superhelte kostume :D de holder fastelavn i dag :)

Knus Julie

Anmeld

13. februar 2008

Nan

"People who are uncomfortable with boxes are usually the ones that do not fit in them"

Anmeld

14. februar 2008

rlyn

Åhh, hvor kan jeg genkende det ;)

Vi havde snakken igår herhjemme, da jeg går og er sløj i disse dage.
Jeg var bare kørt rigtig træt i, at jeg ikke bare kunne pleje mig selv og Sef tog over - ligesom der helt automatisk sker den anden vej, når Sef er sløj (læs: dødssyg *G*)
Så var det Sef kiggede underligt på mig, at det kunne jeg da bare sige.
Så blev jeg tre år igen!!! Jeg skal ikke sige sådan noget, det er en uskreven regel >(;)

Ja, vi kvinder skal sq nok også lære at sige til, når vi har behovet for det. Med risiko for at putte i boks, så har mænd sq nok bare ikke den form for antenner ;)

Knus
Rikke - som stadig er småsløj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.