Tvillingefødsel hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.111 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. august 2010

mullesmith2

Jeg er bare begyndt at tænke så meget på fødslen efterhånden, er dog kun 26+0 så det skal da helst vente lidt på sig endnu godt nok  Men jeg er bare nysgerrig for at høre om andre tvillingefødsler hvilken uge de kom i og om det var vaginal eller kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

mullesmith2

Fortæl fortæl....

Anmeld

31. august 2010

Malene84

mullesmith2 skriver:

Jeg er bare begyndt at tænke så meget på fødslen efterhånden, er dog kun 26+0 så det skal da helst vente lidt på sig endnu godt nok  Men jeg er bare nysgerrig for at høre om andre tvillingefødsler hvilken uge de kom i og om det var vaginal eller kejsersnit?

Mine kom 38 + 1  vaginal fødsel. Tristan vejede 3250 og Villads 3100 - STORE MEGA BASSER!!! Men en skøn graviditet og fødsel, og ville gøre det hele igen hvis jeg fik muligheden

Anmeld

31. august 2010

mullesmith2

Malene84 skriver:

Mine kom 38 + 1  vaginal fødsel. Tristan vejede 3250 og Villads 3100 - STORE MEGA BASSER!!! Men en skøn graviditet og fødsel, og ville gøre det hele igen hvis jeg fik muligheden

Ej hvor kan jeg slet ikke magte hvis mine drenge bliver så store... Forstår slet ikke det kan lade sig gøre, at få to store børn på en gang hehe, men det kommer jeg nok til at forstå når det sker for mig inden længe. Jeg har dog fået afvide at min fødsel bliver sat igang i uge 37 hvis de ikke er kommet inden selv. Og så har jordmor og læge der scanner mig sagt de anbefaler kejsersnit til den slags tvillinger vi skal have, det er bare træls, vil gerne opleve at føde dem selv, kan helelr ikek forstå hvad der skulle være i vejen for det egentlig.

Anmeld

31. august 2010

bullerbassen

Mine drenge kom uge 35+3 ved kejsersnit  pga manglende udvikling i fødslen, tvilling A rykkede sig ikke ned i bækkenet men stod skævt.. Så man valgte et stille og roligt kejsersnit frem for evt senere AKUT

Tobias vejede 3495 / 50 cm - Oliver vejede 2905 / 50 cm  

Anmeld

31. august 2010

mullesmith2

toboli skriver:

Mine drenge kom uge 35+3 ved kejsersnit  pga manglende udvikling i fødslen, tvilling A rykkede sig ikke ned i bækkenet men stod skævt.. Så man valgte et stille og roligt kejsersnit frem for evt senere AKUT

Tobias vejede 3495 / 50 cm - Oliver vejede 2905 / 50 cm  

nøj de var da også pæne og store  Hvordan var det efter kejsersnittet, gjorde det ondt? var det enæggede tvillinger?

Anmeld

31. august 2010

bullerbassen

mullesmith2 skriver:

nøj de var da også pæne og store  Hvordan var det efter kejsersnittet, gjorde det ondt? var det enæggede tvillinger?

ja de var kæmpe . De var skønnet til max 2500 1 uge inden...

Altså selvfølgelig er det ømt - men det værste for mig er narkosen, kan simpelthen ikke tåle den.. Så var RIGTIG dårlig det første døgn med opkast.. Men derfter gik det fik Mine drenge er tveægget og ligner slet ikke hinanden overhovedet

Anmeld

31. august 2010

mullesmith2

toboli skriver:

ja de var kæmpe . De var skønnet til max 2500 1 uge inden...

Altså selvfølgelig er det ømt - men det værste for mig er narkosen, kan simpelthen ikke tåle den.. Så var RIGTIG dårlig det første døgn med opkast.. Men derfter gik det fik Mine drenge er tveægget og ligner slet ikke hinanden overhovedet

Okay, det var da flot de var så store  Jeg vil bare så gerne undgå det kejsersnit, men både jordmor og læge på sygehuset siger de anbefaler mig at få kejsersnit, og jeg forstår det ikke rigtig, men det er pga. at de er enæggede og deler moderkage, men ved endnu ikke hvad der kan ske ved at føde dem selv.

Anmeld

31. august 2010

bullerbassen

mullesmith2 skriver:

Okay, det var da flot de var så store  Jeg vil bare så gerne undgå det kejsersnit, men både jordmor og læge på sygehuset siger de anbefaler mig at få kejsersnit, og jeg forstår det ikke rigtig, men det er pga. at de er enæggede og deler moderkage, men ved endnu ikke hvad der kan ske ved at føde dem selv.

Kan godt forstå du gerne vil undgå kejsersnit , havde også set frem til at føde .. Men jordemoderen anbefalede også kejsersnit ( fik valget imellem vedrop & kejsersnit ) Har ikke så meget forstand på når de er enæggede, men ville da have med i mine overvejelser, hvis de anbefaler kejsersnit at de er for børnenes bedste du kan jo vælge rygmarmsbedøvelse så du stadigvæk er " med "

Jeg kom i fuld narkose ( er en pyllerrøv med nåle &nbsp

Kan du ikke snakke med lægen næste gang du skal til tjek, og få uddybet hvorfor de anbefaler kejsersnit.. For tænker , hvis de anbefaler det , er det med godt grund af hensyn til dine drenge ...

Anmeld

1. september 2010

mullesmith2

toboli skriver:

Kan godt forstå du gerne vil undgå kejsersnit , havde også set frem til at føde .. Men jordemoderen anbefalede også kejsersnit ( fik valget imellem vedrop & kejsersnit ) Har ikke så meget forstand på når de er enæggede, men ville da have med i mine overvejelser, hvis de anbefaler kejsersnit at de er for børnenes bedste du kan jo vælge rygmarmsbedøvelse så du stadigvæk er " med "

Jeg kom i fuld narkose ( er en pyllerrøv med nåle &nbsp

Kan du ikke snakke med lægen næste gang du skal til tjek, og få uddybet hvorfor de anbefaler kejsersnit.. For tænker , hvis de anbefaler det , er det med godt grund af hensyn til dine drenge ...

Jo jeg vil spørge om det idag, skal til scanning og samtale med en fødselslæge, så vil jeg have afvide hvorfor de siger kejsersnit. Jeg er bare så træt af jeg ikke får lov at føde selv hvis det er, det er ikke sikkert vi skal have flere børn nu vi får to på engang. Men vi kan jo få en efternøgler om 6-10år  kunne være hyggeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.