frygter min fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

oo

quar20 skriver:

Ja jeg må hellere få snakket UD om ALT...!! Men ja det sku lidt svært at forklarer hvordan man egentlig gerne vil have det - og hvorfor og hvis sådan noget sker ønsker jeg det sådan der osv..!!

og mange tak for de beroligende ord.. =) De er altså bare LYKKE for mig lige nu..!!

det er helt vildt svært, og man blir ofte meget påvirket af at snakke om de ting der gør, at man nu sidder og faktisk er lidt ræd! men du må bare græde, hvis det er det du har brug for (tro mig, jeg har HYLET nogle gange!!), for det vigtigste er virkelig, at du har mennesker omkring dig til din fødsel, som forstår DIG og som kan hjælpe dig på bedste vis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

ja, den anden dag sad jeg og skrev brev til min mormor og skulle forklare, at jeg jo måtte føde hjemme imellem 37. og 42. uge og skriver "og der er jo kun 3 uger til uge 37" og så gik jeg helt ned og sad bare og tænkte "SHIT! 3 uger!!"

Det er for fedt altså  håber det må gå godt med fødslen og håber også for trådstarter det må blive en drømmefødsel og en rigtig god oplevelse denne gang. Kram Mulle

Anmeld

30. august 2010

Muffinmus

Min første "fødsel" endte i AKS efter 2 dage, altså ca 45 timer...startede onsdag og han kom ud lige da fredag var begyndt.

Veerne blev ALDRIG reglemæssige og på trods af veer i flere dage kunne jeg slet ikke åbne mig. Ramte knap 2 cm og så ville min krop IKKE give sig mere overhovedet, de prøvede med at tage vandet, give vedrop osv, men intet hjalp og til sidst var min søn ved at stå af derinde og han skulle hurtigt ud.

Anden gang havde jeg regelmæssige veer fra start, kom ind efter 1,5 time fordi de skulle voervåge mit tidligere ks ar.´

Flotte veer hele vejen igennem og en DEJLIG fødsel der endte 8,5 time efter den aller første ve.

Hele vejen en rolig og SUPER fed fødsel, selv om det naturligvis gjorde røv naller, men tager gerne det med for IKKE at få ks igen:-)

Så her var det helt igennem i succes og ofte går det slemme fødsler vi vi har haft slet ikke sådan andne gang. Som regel er der en grund til de går som de går og det ligger vit ofte i hvordan de står dernede....

Kan ikke sige andet end at jeg til enhver tid vil anbefale at DU tager valget og får den oplevelser du gerne vil have, men personligt vil jeg føde igen hvis der bliver en næste gang:-)

Har lagt meget af det traumatiserende bag mig efter min fødsel og har det langt bedre med mit ks end jeg har haft længe.

Anmeld

30. august 2010

quar20

Tjuhl skriver:

det er helt vildt svært, og man blir ofte meget påvirket af at snakke om de ting der gør, at man nu sidder og faktisk er lidt ræd! men du må bare græde, hvis det er det du har brug for (tro mig, jeg har HYLET nogle gange!!), for det vigtigste er virkelig, at du har mennesker omkring dig til din fødsel, som forstår DIG og som kan hjælpe dig på bedste vis

Hvor er det bare dejligt at høre det ikke kun er mig der kan sidde grædende og frygte og tænke.. Ja man blir tosset af alt det tænkeri.. =)

Og mange mange tak for de meget positive ord.. =) Det er lige hvad jeg har brug for..

Anmeld

30. august 2010

quar20

MariaE skriver:

Min første "fødsel" endte i AKS efter 2 dage, altså ca 45 timer...startede onsdag og han kom ud lige da fredag var begyndt.

Veerne blev ALDRIG reglemæssige og på trods af veer i flere dage kunne jeg slet ikke åbne mig. Ramte knap 2 cm og så ville min krop IKKE give sig mere overhovedet, de prøvede med at tage vandet, give vedrop osv, men intet hjalp og til sidst var min søn ved at stå af derinde og han skulle hurtigt ud.

Anden gang havde jeg regelmæssige veer fra start, kom ind efter 1,5 time fordi de skulle voervåge mit tidligere ks ar.´

Flotte veer hele vejen igennem og en DEJLIG fødsel der endte 8,5 time efter den aller første ve.

Hele vejen en rolig og SUPER fed fødsel, selv om det naturligvis gjorde røv naller, men tager gerne det med for IKKE at få ks igen:-)

Så her var det helt igennem i succes og ofte går det slemme fødsler vi vi har haft slet ikke sådan andne gang. Som regel er der en grund til de går som de går og det ligger vit ofte i hvordan de står dernede....

Kan ikke sige andet end at jeg til enhver tid vil anbefale at DU tager valget og får den oplevelser du gerne vil have, men personligt vil jeg føde igen hvis der bliver en næste gang:-)

Har lagt meget af det traumatiserende bag mig efter min fødsel og har det langt bedre med mit ks end jeg har haft længe.

Hvor dejligt at høre fra en der har oplevet en dårlig og en go fødsel.. =)

Ønsker mig SÅ meget en go fødsel - og håber jeg kan få lov at være hjemme og "nyde" mine første veer - selvom det lyder lidt mærkeligt.. =) Men du ved - glæde sig - koncenterer sig om at nu er det faktisk nu - og ikke mindst få en SKØN oplevelse både af JM'er på Randers sygehus.. Det skal lige siges at jeg havde 6 forskellige Jm'er ved første fødsel - og havde jeg kunnet vælge - valgte jeg den første som tog i mod os.. Hun har bare SÅ rolig og SÅ rar..!! Og virkede ikke - du ved "gammel" tænkende... Fik en kommentar i forløbet hvor jeg sprugte hvad der skete dernede.. " Jamen du er da bare ved at føde - det har kvinder gjort i 100år "

Jo men tak skal du have =) Så tror det både er frygten for om fødslen sku udvilke sig som første gang - og om jeg får en LATTERLIG JM - som ikke forstår sig på MINE bemærkninger såsom " Nu kan jeg virkelig ikke mere - min krop vil ikke samarbejde med mig"..!!

Anmeld

30. august 2010

Muffinmus

quar20 skriver:

Hvor dejligt at høre fra en der har oplevet en dårlig og en go fødsel.. =)

Ønsker mig SÅ meget en go fødsel - og håber jeg kan få lov at være hjemme og "nyde" mine første veer - selvom det lyder lidt mærkeligt.. =) Men du ved - glæde sig - koncenterer sig om at nu er det faktisk nu - og ikke mindst få en SKØN oplevelse både af JM'er på Randers sygehus.. Det skal lige siges at jeg havde 6 forskellige Jm'er ved første fødsel - og havde jeg kunnet vælge - valgte jeg den første som tog i mod os.. Hun har bare SÅ rolig og SÅ rar..!! Og virkede ikke - du ved "gammel" tænkende... Fik en kommentar i forløbet hvor jeg sprugte hvad der skete dernede.. " Jamen du er da bare ved at føde - det har kvinder gjort i 100år "

Jo men tak skal du have =) Så tror det både er frygten for om fødslen sku udvilke sig som første gang - og om jeg får en LATTERLIG JM - som ikke forstår sig på MINE bemærkninger såsom " Nu kan jeg virkelig ikke mere - min krop vil ikke samarbejde med mig"..!!

havde også i hvert fald 6 forskellige på den tid, husker det ikke så godt, men kan se MANGE forskellige navne i journalen undervejs + div læger:-)

Den der gjorde mest indtryk og bestemt IKKE på den gode måde, var en JM der kom ind i ny og næ...ellers var hun væk det meste af tiden.

Men på et tidspunkt, efter ca 30 timer med veer, kommer hun hen, stikker hovedet ind af døren, pauser og siger så

" ja, nu kunne du sikkert godt tænke dig et kejsersnit, men det får du altså bare ikke"

Så lukkede kællingen døre og skred igen.

Havde jeg kunne bevæge mig havdejeg satme kvalt hende!!!!

Nå, nen her andne gang fik jeg den sødeste jm og hendes elev...og nøj hvor var det skønt:-) der var så meget ro omkring det hele og følte mig ikke utryg på noget tidspunkt som sådan. Jeg var selvfølgelig nervøs for at det skulle ende som sidst, især for tiden til de 3 cm gik såååååååå uendeligt langsomt.

Men fra de 3 cm til de 9-10 gik der kun 30 min ca. Så pænt hurtigt lige pludselig:-)

Men alt i alt den bedste oplevelse som jeg GERNE vl prøve igen.

Dermed ikke sagt jeg ikke ville frygte den, for det er normalt, men ville samtidig glæde mig til oplevelsen, helt sikkert:-)

Var skruk igen 1,5 time efter.....

Anmeld

6. september 2010

ph41

Hej

Jeg forstår sandelig også at du er bange og frygter en gentagelse.

Jeg er selv jordemoder og har i mange år hjulpet kvinder der som du har haft en rigtig dårlig oplevelse første gang.

Du har nu oplevet en fødsel, på godt og ondt, og du kan faktisk bruge det du har lært/erfaret på en konstruktiv måde. Du har nu en erfaring som du ikke havde ved din første fødsel og den kan du bruge til at forberede dig til den kommende fødsel. Og ja det er muligt at vende den dårlige oplevelse og få en rigtig god fødsel anden gang. Men lige nu er du i frygten og har sikkert svært ved at forestille dig at en fødsel nogensinde kan blive en god oplevelse.

Hvis du har lyst til det og brug for det laver jeg tlf. rådgivning til kvinder der har haft dårlige oplevelser. Det kan være en stor hjælp at få talt med en som ved hvad der rør sig i dig.

Du kan kontakte mig på mothernature@live.dk

hilsen jordemoder Pia Hern

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.