quar20 skriver:

Hvor dejligt at høre fra en der har oplevet en dårlig og en go fødsel.. =)
 Ønsker mig SÅ meget en go fødsel - og håber jeg kan få lov at være hjemme og "nyde" mine første veer - selvom det lyder lidt mærkeligt.. =) Men du ved - glæde sig - koncenterer sig om at nu er det faktisk nu - og ikke mindst få en SKØN oplevelse både af JM'er på Randers sygehus.. Det skal lige siges at jeg havde 6 forskellige Jm'er ved første fødsel - og havde jeg kunnet vælge - valgte jeg den første som tog i mod os.. Hun har bare SÅ rolig og SÅ rar..!! Og virkede ikke - du ved "gammel" tænkende... Fik en kommentar i forløbet hvor jeg sprugte hvad der skete dernede.. " Jamen du er da bare ved at føde - det har kvinder gjort i 100år "
 Jo men tak skal du have =) Så tror det både er frygten for om fødslen sku udvilke sig som første gang - og om jeg får en LATTERLIG JM - som ikke forstår sig på MINE bemærkninger såsom " Nu kan jeg virkelig ikke mere - min krop vil ikke samarbejde med mig"..!!
 havde også i hvert fald 6 forskellige på den tid, husker det ikke så godt, men kan se MANGE forskellige navne i journalen undervejs + div læger:-)
 Den der gjorde mest indtryk og bestemt IKKE på den gode måde, var en JM der kom ind i ny og næ...ellers var hun væk det meste af tiden.
 Men på et tidspunkt, efter ca 30 timer med veer, kommer hun hen, stikker hovedet ind af døren, pauser og siger så
 " ja, nu kunne du sikkert godt tænke dig et kejsersnit, men det får du altså bare ikke"
 Så lukkede kællingen døre og skred igen.
 Havde jeg kunne bevæge mig havdejeg satme kvalt hende!!!!
 Nå, nen her andne gang fik jeg den sødeste jm og hendes elev...og nøj hvor var det skønt:-) der var så meget ro omkring det hele og følte mig ikke utryg på noget tidspunkt som sådan. Jeg var selvfølgelig nervøs for at det skulle ende som sidst, især for tiden til de 3 cm gik såååååååå uendeligt langsomt.
 Men fra de 3 cm til de 9-10 gik der kun 30 min ca. Så pænt hurtigt lige pludselig:-)
 Men alt i alt den bedste oplevelse som jeg GERNE vl prøve igen.
 Dermed ikke sagt jeg ikke ville frygte den, for det er normalt, men ville samtidig glæde mig til oplevelsen, helt sikkert:-)
 Var skruk igen 1,5 time efter.....