Ja som overskriften lyder så FRYGTER jeg INDERLIGT min fødsel skal ende som den første..!!
 Første gang gik slimproppen på min terminsdag d. 10feb 09. om natten. Om morgenen vågnede jeg med småveer som overhovedet ikke var reglmæssige..!! Om aftenen gik jeg i et langt bad og tænkte nu vil jeg have sovet - MEN nej.. vågner op om natten d. 11feb. hvor jeg faktisk er meget våd og tænker.. SHIT vandet er gået..!! Veerne var der stadig men ikke så generende at jeg ikke kunne slappe lidt af..!! Ringer til fg - og forklarer at jeg tror det er vandet der er gået - eller jeg ved det lugtede, og det var meget =)..! Kommer til undersøgelse kl. 05.00 og ja det er vandet og ja det er veer - og har kun udslettet livmoderhalsen.. og er knap 1cm åben..! Jeg blir sendt hjem igen - og skal komme igen kl.9.00 tordag d. 12 med mindre der kommer gang i veerne.. Det gjorde der ikke SÅ meget at jeg ville tage derop før aftalt tid - så vi kommer kl. 9.00 og jeg er kun 3cm åben..!!  Jeg har jo ikke rigtig sovet - og er faktisk temmelig træt..
 Blir indlagt og får lagt et vedrop og de skuer åbenbart for hurtigt op så jeg får vestorm.. kl. 13.30 lukker de for vedroppet - og starter igen kl.14.00..!! Veerne strømmer bare derud af og syntes det er smadder hårdt at koncenterer sig..! Så jeg får lagt epi. blokade hvilket ikke virker andet end at jeg ikke kan løfte mine ben.. Kan stadig mærke veerne og syntes faktisk det hele taget alt for lang tid.. =( ..
 kl.16 begynder hans hjerterytme at falde - faktisk så meget at JM tilkalder diverse akutlæger osv og forsøger at lægge elektroder på hans hoved . samt tager de en "blodprøver" fra hans hoved to gange.. Jeg frygter at vi ikke får ham med hjem og ja.. trætheden melder sig RIGTIG meget nu..!!
 Husker egentlig ikke så meget mere end at jeg nærmest bad og tiggede om et KS fordi jeg kunne mærke at jeg slet ingen energi havde - og husker ikke helt hvornår jeg bad om det men det var ihvertfald efter kl. 18 for manden spiste aftensmad =)..!!
 Tino er først født kl. 00.06 fredag d. 13 feb.09 - efter 3 forsøg med sugekop og efter fødslen ville moderkagen ikk eud så ned og blive opereret og op igen.. Træthed og dopet med diverse mediciner ligger jeg der og ammer hvor jeg pludselig kan mærke jeg skal tisse. Kalder på JM'erne - og de kommer og tømmer mig.. havde så 1½l urin i mig så fik kateter..!!
 Mit urinrør var total ødelagt så havde ondt mange mange uger efter fødslen..!!
 Nu sidder jeg så her  og er gravid igen og her termin d. 26nov..! - ARHH hvor jeg bare frygter at jeg skal igennem sådan et fødsen igen.. Det var selvfølgelig det hele værd - men det var bare SÅ hårdt psykist og fysisk..!! - Har virkelig prøvet at snakke med JM og min egen læge om Tinos fødsel men nu hvor jeg er gravid igen og ja.. fødslen kan vi jo ikke helt komme udenom =) - den kommer sku tættere og tættere på syntes jeg..!! Læser om diverse FB'er og syntes bare de lyder SÅ gode.. Vil bare SÅ gerne have en go fødsel.. Selvfølgelig gør det ondt at føde - men i ved - hvor man har en spænding i kroppen fordi man ved hvad der sker og at man ikke skal tænke på liv eller død..!!
 Har flere gange overvejer KS - men vil bare så gerne selv have æren af "prøve" at føde min anden søn i håb om en go oplevelse..!!
 Ja undskyld det er lidt rodet men måtte lige ud med alle mine tanker.. Tak fordi du/i læste med.. Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med det her indlæg - måske bare have en forståelse af at det er okay at frygte efter sådan en oplevelse sidst..!! Nogle der har haft en super grim oplevelse første gang hvor det blev bedre anden gang?..

Anmeld