Jeg synes, du har gjort det eneste rigtige både over for dig selv og jeres venskab, for sådan kan hun ikke være bekendt at opføre sig.
Hvis I nogensinde skal få et ordentligt forhold igen, tror jeg, at det var helt nødvendigt, at du satte den grænse, du gjorde for hende og sagde, hvis du ikke vil høre om det aller vigtigste i mit liv, så kan vi ikke være venner.
Og når hun oven i købet har gået og løjet om hvad der er foregået imellem jer... Synes virkelig, det er stærkt gået af dig, at du har sagt fra over for hende!
Det er drønsvært med de veninder, man har kendt hele sit liv... Man er tilbøjelig til at finde sig i så ualmindeligt meget mere fra dem end fra folk, man først har mødt som voksen. Jeg tror, det er fordi, man stadig kører en form for "barndoms-opførsles-kodeks" med dem og hvis man skal have sådan et venskab med ind i voksenalderen bliver det tit nødvendigt med sådan nogle opgør. Og det er møg-hårdt imens det står på og man går rundt og er forvirret og kan ikke finde ud af, hvor meget man skal finde sig i.
Så igen: Du er rigtig sej, at du fik smækket døren i, synes jeg!
Og det behøver jo heller ikke være for altid. Det kan jo sagtens være, at det lige var det, der skulle til, for at hun kunne tage sig sammen og tænke lidt over at behandle dig med den respekt, du har krav på.
Og hvis ikke, kan det også være det samme, for så er I bare vokset fra hinanden. Ikke at det nødvendigvis er sjovt, men hellere få hende skovlet ud ad døren nu så, end spilde flere år på hende.
Knus fra Birgitte
Anmeld