Hvordan tabte i jer efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.191 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Margorie

Jeg tænker jo en del over hvor meget min krop har og vil forandre sig i disse dage.. Så jeg kunne godt tænke mig at hører lidt om hvordan og hvor meget i tabte jer efter fødslen- og hvor lang tid det tog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

mit var nemt, jeg tog ca 10 kg på under graviditeten. en uge efter fødslen vejede jeg min normal vægt igen. brugte dog den første uge på at gå fra den ene ende af et sygehus til den anden.

Anmeld

29. august 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har 2 børn, og har uder begge graviditeter taget 20-21 kg. på.

Efter første graviditet raslede kg. af mig i forbindelse med amningen. Men i løbet af 3 mdr. var jeg gået 2 bukse str. ned.

Denne gang er det gået lidt hurtigere - det er nu knap 2 mdr. siden jeg fødte, og jeg er tilbage på min normalvægt som er 53 kg, og passer mine jeans fint igen.

Anmeld

29. august 2010

Margorie

Mathildesmor skriver:

Jeg har 2 børn, og har uder begge graviditeter taget 20-21 kg. på.

Efter første graviditet raslede kg. af mig i forbindelse med amningen. Men i løbet af 3 mdr. var jeg gået 2 bukse str. ned.

Denne gang er det gået lidt hurtigere - det er nu knap 2 mdr. siden jeg fødte, og jeg er tilbage på min normalvægt som er 53 kg, og passer mine jeans fint igen.

Ihh det var da lige en historie jeg kunne bruge :-D GG Gid det var så nemt for alle..

Anmeld

29. august 2010

Vidunderligeunger

hehe jeg tog 12 kg på, de røg efter 12 dage - men kan stadig ik knappe mine bukser.. jeg har fået nogle gode håndtag (i forhold til før hvor der ingenting var) og jeg er gået igang med at svømme  gange i ugen.. og så går jeg noge gode ture med barnevognen.. På onsdag starter jeg til zumba, så jeg tror og håber det er væk til jul

Anmeld

29. august 2010

Mathilde

Jeg ammede bare + jeg havde manglende appetit i starten og så forsvandt de i løbet af 2mdr. så det var ret nemt...

Anmeld

29. august 2010

Svei

Da min sønner var færdige med at blive ammet der fik jeg først overskuddet til at begynde at tabe mig og så tabte jeg mig 30 kg på et halvt års tid...vha sund kost. To af gangene var der overvægt med fra før gravid, men med Konrad tog jeg desværre meget på som gravid og tabte kun lidt under fødslen.

Anmeld

29. august 2010

Tina2

1. gang tog jeg 25 kg på, en uge efter fødslen havde jeg tabt 14 kg og da min datter var knap 4 mdr havde jeg tabt 30 kg.....

2. gang tog jeg 31 kg på, en uge efter fødslen havde jeg tabt 14 kg, da min søn var 9 uger havde jeg tabt 22 kg og da han var 9 mdr havde jeg tabt alle 31 kg....

Denne gang er jeg pt på 20,4 kg og går ind i uge 38 idag. Så håber ikke jeg når ret meget længere op....

Jeg har ikke gjort det helt store de andre gange, jeg har passet lidt på med fede sagder og for meget slik, men har ikke været fanatisk overhovedet....

Er jo lidt spændt på denne gang da alle har ret travlt med at fortælle mig hvor svært det er at tabe sig 3. gang!!!!  Meeeen, det sagde mange af dem nu også sidste gang....

Anmeld

29. august 2010

MariaJ

Jeg er i gang med det nu, og mangler ca 1 kilo for at være tilbage på før-vægten fire måneder efter fødsel. Jeg tog 14 kg på, de 10 røg af sig selv i løbet af fjorten dage, men så tog jeg lidt på igen fordi jeg blev så sulten af at amme og spiste enormt meget chokolade.

De sidste knapt to måneder har jeg været på en meget mild "slankekur", der bare går ud på at jeg er lidt opmærksom på hvad jeg spiser, sparer sodavand og slik til en gang imellem og får gået nogle gode ture med barnevognen. Efter jeg begyndte på det er der røget ca et halvt kilo om ugen. Jeg ammer stadig og er stadig supersulten, så spiser meget mere end normalt, men har skiftet godnatchokoladen ud med en skål müsli og spiser frugt og rugbrød, når jeg ellers er sulten i løbet af dagen.

Jeg glæder mig til at kunne begynde at træne mere målrettet igen, men indtil videre kan jeg slet ikke komme hjemmefra uden baby, så alt undtagen at gå med barnevognen er udelukket.

Anmeld

29. august 2010

XXSS

Jeg tror desværre ikke, at det er rosenrødt for alle - og jeg tror først, at du finder ud af hvordan din situation er når du har født..

I begge mine graviditeter - har jeg kunne spise som jeg plejer, da børnene er rigtig gode til at sove - så har i hvert fald ikke tabt mig på den bekostning "sult"..

Her har jeg lige været igennem min anden graviditet. Første graviditet tog jeg omkring 18 kg på - da der var gået en uge fra fødslen havde jeg kun tabt 8 og jeg fik endda et okay stort barn. Hos mig kom vægttabet først efter endt amning og opstart af motion - jeg tror jeg var tilbage på samme vægt som da jeg var gravid første gang efter ½-1 år ca. og det var altså bare hårdt arbejde 

Denne gang tog jeg også omkring 18 kg på - en uge efter fødslen var det kun minus 6 kg  (har så også fået tungere bryster meeen)! Totalt nederen at stå på vægten - især her en måned efter hvor vægten siger minus 5,7.. Freya er 6 uger nu.

Og da hun blev 4 uger gik jeg i gang med total kostomlægning - jeg må desværre ikke træne endnu, men når jeg forhåbentlig om 14 dage er "klar" så skal jeg også bare i gang med at smide 15 kg+.. Det er sku hårdt, men håber på at det kommer når jeg motionere, +kostomlægningen og når amningen slutter.

Jeg håber da for dig at du er en af de heldige, men det er også blot for at pointere at det altså ikke er sådan for alle DESVÆRRE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.