Baby hjem fra hospitalet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2010

Bare mig..

Vores datter kom hjem i autostol, og hun sov hele vejen hjem, og det var slet ikke noget problem.. Vi bor max 2 min fra sygehuset, men da vi havde ENORMT mange gaver og ting og sager tog vi altså bilen hjem. Ellers havde vi også gået.. Synes da i skal gå hvis I ikke har længere - Det er SÅ hyggeligt med barnevognen færste gang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

SpunkenJo

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis man ikke har lyst at have den lille i autostolen så tidligt så skal man ikke tage bilen... men bussen eller andet.... så kan baby ligge i sin lift...

men der sker ikke noget ved at i bruger autostolen så kort tid... det er mere hvis man kører 1 time hver dag.... de kan godt klare 30 - 45 minutter af og til....

Lige nøjagtigt

Anmeld

28. august 2010

bagger26

~~M.Nielsen~~ skriver:

Fuuuuck!!! Håber det er en dukke! Godt jeg ikke bruger liften så.. - var ellers meningen..

Tror bestemt det er en dukke, men den ser meget virkelig ud.. Men ja det der kan på ingen måder være sundt for den lille krop, så hellere en ½ time i autostol...

Anmeld

28. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså nu føder vi jo hjemme og skal ikke hjem fra sygehuset. Men jeg mener helt sikkert at man skal bruge autostol fra starten. Jeg er SLET ikke vild med tanken om liftnet osv... Babyen der kan rulle rundt og blive smadret i en kolision. Babys ryg når ikke at blive ødelagt, på at køre bil i ny og næ i starten. Slet ikke

Så jeg stemmer HELT sikkert autostol til den første tur med baby

Anmeld

28. august 2010

Ann.

Er det ikke også blevet forbudt at bruge liften?

Det mener jeg helt bestemt at have hørt.

Anmeld

28. august 2010

Mimic

http://www.babysam.dk/romer-baby-safe-sleeper.aspx ellers er der den her, den er godkendt og temmelig sikker så vidt jeg har fået at vide...

Anmeld

28. august 2010

XXSS

BabyStella! skriver:

Jeg fødte mandag og tog min datter med hjem onsdag i autostol Mener ikke, man må bruge lift mere i bil fordi barnet kan rulle rundt deri, oz selvom der er liftnet på. De er jo ikke spændt fast som i en autostol.

Min datter sov bare hele vejen hjem, oz da vi kørte over en grusvej

Men hvis I kun bor 10 min fra sygehuset i bil, hvorfor tager I så ikke barnevognen?

http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernbil.htm

Liftnet er ikke ulovligt og eksisterer stadig - vi havde det til vores første, og de ruller ikke rundt, hvis man pakker dem ordentligt ind. eks. babysam udlejer, men men de må ikke anbefale det hvis man spørger til det!

Jeg synes personligt at det var rigtig ubehageligt at køre med baby hjem i autostolen trods indsats i det man jo ikke kan spænde ordentligt til ved skuldrene fordi de er så små.. men altså det er måden vi gør det på denne gang. Og vi har først kørt længere turer nu hvor hun er lidt mere robust 6 uger. Og vi havde altså også kun 15 min. hjem fra sygehuset.

Anmeld

28. august 2010

XXSS

TrineLærke skriver:

Er det ikke også blevet forbudt at bruge liften?

Det mener jeg helt bestemt at have hørt.

Ikke forbudt nej. De anbefaler det bare ikke.

Anmeld

28. august 2010

TineA

~~M.Nielsen~~ skriver:

Vores datter kom hjem i autostol, og hun sov hele vejen hjem, og det var slet ikke noget problem.. Vi bor max 2 min fra sygehuset, men da vi havde ENORMT mange gaver og ting og sager tog vi altså bilen hjem. Ellers havde vi også gået.. Synes da i skal gå hvis I ikke har længere - Det er SÅ hyggeligt med barnevognen færste gang....

Jeg ved ikke hvor frisk jeg er på at vade 10 km et par dage efter en fødsel

Men det lyder til at det bliver en tur i autostolen for den unge mand

Anmeld

28. august 2010

TineA

misslea skriver:

Hejsa...

ja - jeg har jo samme overvelser....

Men lige nu, hælder jeg mest til, at hun skal hjem i autostolen...! Har hørt, at det ikke er sikkert at have sin baby i liften i bilen. Og så længe der ikke er længere hjem....

I vores autostol er der en babyindsats... det hjælper jo en hel del på det.... er der ikke også sådan en i jeres???

Jeg følger lige med, hvad de andre kloge mødre siger

Mange hilsner fra Lea (34+5)

Næeh, ingen babyindsats i vores autostol, vidst nok ?!

Men det ser ud til, at flertallet stemmer autostol, det var også det jeg selv tænkte, da lift umuligt kan være sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.