Baby hjem fra hospitalet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.792 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. august 2010

TineA

Hej piger.
Hvordan får man sikrest baby med hjem? I lift eller autostol? Hvad siger lovgivningen , hvis der er en på det område?
Hvad gjorde/ gør I? Vi har små ti minutter hjem fra hospitalet i bil ( tænker på babys ryg i autostol ikke kan være sundt når h*n er et par dage gammel?!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

bagger26

Tine2104 skriver:

Hej piger.
Hvordan får man sikrest baby med hjem? I lift eller autostol? Hvad siger lovgivningen , hvis der er en på det område?
Hvad gjorde/ gør I? Vi har små ti minutter hjem fra hospitalet i bil ( tænker på babys ryg i autostol ikke kan være sundt når h*n er et par dage gammel?!)

Altså jeg sværger til autostol, bude liftm liftnet og boxette er vist lovige, men det kommer jeg aldrig til at bruge, specielt ikke liftnet..

Dem der ved noget om det siger også at autostolen er den sikreste løsning.

Jeg selv har 20 min i bil hjem fra fødegangen og begge mine børn er kommet hjem i autostol. De tager ikke skade i ryggen af den tur, de siger, at de må sidde 30-45 min ad gangen i en autostol når de er helt små...

Så jeg vil klart anbefale autostolen, jeg tør ikke bruge andet...

Anmeld

28. august 2010

misslea

Tine2104 skriver:

Hej piger.

Hejsa...

ja - jeg har jo samme overvelser....

Men lige nu, hælder jeg mest til, at hun skal hjem i autostolen...! Har hørt, at det ikke er sikkert at have sin baby i liften i bilen. Og så længe der ikke er længere hjem....

I vores autostol er der en babyindsats... det hjælper jo en hel del på det.... er der ikke også sådan en i jeres???

Jeg følger lige med, hvad de andre kloge mødre siger

Mange hilsner fra Lea (34+5)

Anmeld

28. august 2010

BabyStella!

Hej piger.

Jeg fødte mandag og tog min datter med hjem onsdag i autostol Mener ikke, man må bruge lift mere i bil fordi barnet kan rulle rundt deri, oz selvom der er liftnet på. De er jo ikke spændt fast som i en autostol.

Min datter sov bare hele vejen hjem, oz da vi kørte over en grusvej

Men hvis I kun bor 10 min fra sygehuset i bil, hvorfor tager I så ikke barnevognen?

http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernbil.htm

Anmeld

28. august 2010

Isabella_mor

jeg tager med bussen hjem så kan han nemlig være i sin barnevogn eller i slyngen...

men autostol er klart at foretrække hvis man havde bil.. og man kan få sådan nogle smarte nogle som barnet nærmest ligger ned i som er spændt fast på samme måde som en alm autostol...  de kan hvertfald købes i SILVAN... og sikkert også alle andre steder..

Anmeld

28. august 2010

bagger26

Mig igen igen hehe.. Fandt lige den her crash test af en lift, derfor jeg aldrig vil bruge sådan en..

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Anmeld

28. august 2010

*A*

Mine drenge skal hjem i autostolene. Vi har ca. 20 km hjem fra hosp. men jeg regner med at de sagtens kan klare den tur...

Anmeld

28. august 2010

Ni-ko-li-ne

hvis man ikke har lyst at have den lille i autostolen så tidligt så skal man ikke tage bilen... men bussen eller andet.... så kan baby ligge i sin lift...

men der sker ikke noget ved at i bruger autostolen så kort tid... det er mere hvis man kører 1 time hver dag.... de kan godt klare 30 - 45 minutter af og til....

Anmeld

28. august 2010

Bare mig..

bagger26 skriver:

Mig igen igen hehe.. Fandt lige den her crash test af en lift, derfor jeg aldrig vil bruge sådan en..

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Fuuuuck!!! Håber det er en dukke! Godt jeg ikke bruger liften så.. - var ellers meningen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.