Nervøsitet, bjørn på deltid og rødvin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. august 2010

otlitrom

Åh, hvor tankerne kører. Har en uge tilbage af min ferie, så starter jeg i praktik. Jeg glæder mig til at komme igang igen efter 8 ugers ferie, selvom de 6 af ugerne har været fuldtids aftenarbejde. Nu er det studiet, og jeg er snart færdig. Næste sommer - allerede! Hvor er tiden gået stærkt.

Planerne var, at studiet på et tidspunkt skulle afbrydes af en barsel. Men sådan skulle det ikke være, og fred være med det. I morgen starter jeg på næsesprayen og der er SÅ mange tanker der kører rundt i det lille hovede, og de skifter mellem positive og negative. At tro på miraklet, og derefter helt at miste håbet. Men det SKAL lykkes, og er vi positive omkring det, så har kroppen det bedst, og jeg bliver bedre "klar" til at passe på de små æg, som jeg nu skal bære. Alligevel sidder jeg med tårer i øjnene i skrivende stund, for det er hårdt. Rigtig hårdt! Især for forholdet.

Når man beslutter at få et barn sammen, kan man ikke forudsige, hvor lang tid det tager. Men jeg tror ikke der er nogen der starter med at sige at de om 2½ år skal starte i fertilitetsbehandling. Man håber på at kunne skabe et barn af kærlighed, hjemme i privaten, når romantikken rigtig slog til. Nu skal man pludselig igennem hormonbehandlinger og store beslutninger. Opture og nedture, kemiske tilsætningsstoffer og skemalagte scanninger. Det private bliver pludseligt meget offentligt. Man bliver sårbar, og den eneste der forstår situationen 100% er den man står og holder i hånden. Og alligevel er vinklen så forskellig.

I vores tilfælde er det manden der ikke er "leveringsdygtig" og det er en stor sorg. Sorgen kommer til udtryk i bjørnebrøl, vrede og slag under bæltestedet. Og efter at have været på ferie i 2 dage hos en veninde, kommer jeg hjem til en mand der kysser mig og spørger, hvorfor jeg ikke har købt mælk med hjem på vejen, for det mangler vi jo. Og så går jeg lige i det røde felt, og vi sidder nu i hvert vores rum, og jeg er sikker på at tankerne kører hos os begge. Om i morgen. For i morgen er den første dag i en ny tilværelse. I morgen tidlig kl 7 starter jeg på hormonerne. Efter i morgen starter et nyt kapitel, og jeg skal nu til at lægge krop til et forsøg...

Jeg føler mig lidt som et forsøgsdyr, der skal "bruges" til at skabe noget, som nogen tager for givet. Og jeg ved at det er en forkert indstilling. Men jeg er bange for at miste mig selv, og føle mig som noget jeg ikke er. Jeg er bange for at se mig selv i spejlet med uren hud og bare tænke "hvem er hun". Når humøret svinger og nålen på vægten svinger opad, hvor er jeg så i det hele? Jeg føler at i morgen er en ny begyndelse, uden at vide, hvor vi ender. Forhåbentlig ender vi med guldet i armene.....

Så ja, nervøsiteten stiger, manden er bjørn på deltid, og jeg er sårbar og håbefuld, og alligevel stadig fyldt med sorg over, at vi ikke bare kan blive forældre som de fleste andre. Det sidste glas rødvin blev drukket, og den sidste hyggecigaret røget igår, sammen med en fantastisk veninde. En dejlig måde at sige "vi ses" til den tilværelse. For i morgen starter et andet eventyr.

Det starter med "der var engang..." og vi håber det ender med "og de levede lykkeligt til deres dages ende....."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

sarahb

hej smukke.

Kunne godt forstille mig man er ekstra nærtagende og ekstra følsom lige nu og det skal i bare have lov til for JA det er en mega stor ting der skal ske i jeres liv og en sindsyg omvæltning mod noget man slet ikke kan forestille sig. Det eneste man kan håbe er bare at det går så godt som vi alle krydser fingre og håber på.
søde, gå det i møde med oprejst pande for det skal F.... lykkedes for jer.

Er det forresten hans sæd du skal have lagt op eller hvordan foregår det, når han ikk er helt så leveringsdygtig. Undskyld jeg spørger men aner det bare ikk...

Søde sender dig alle de dejligste tanker og kæmpe kram!

Anmeld

24. august 2010

otlitrom

sarahb skriver:

hej smukke.

Kunne godt forstille mig man er ekstra nærtagende og ekstra følsom lige nu og det skal i bare have lov til for JA det er en mega stor ting der skal ske i jeres liv og en sindsyg omvæltning mod noget man slet ikke kan forestille sig. Det eneste man kan håbe er bare at det går så godt som vi alle krydser fingre og håber på.
søde, gå det i møde med oprejst pande for det skal F.... lykkedes for jer.

Er det forresten hans sæd du skal have lagt op eller hvordan foregår det, når han ikk er helt så leveringsdygtig. Undskyld jeg spørger men aner det bare ikk...

Søde sender dig alle de dejligste tanker og kæmpe kram!

Tak Søde Sarah!

Mine æg bliver taget ud, derefter bliver de befrugtet med kærestens sæd, og så skal de lægges tilbage, hvis befrugtningen lykkes.

Kæresten er ikke interesseret i donorsæd, hvis disse tre forsøg ikke lykkes, for han har svært ved at have et barn der ikke er hans. Hvis folk siger, at barnet ligner ham, og så vide, at han rent biologisk ikke er far. Og det respekterer jeg. Men det bør være muligt med hans sæd!

Tak for støtten. Havde bare en masse tanker jeg måtte parkere. Lidt ligesom dagbog. Men nogle gange er det bare rart at dele, og få lidt respons!

Anmeld

24. august 2010

sarahb

det kan jeg også godt forstå, det må også tærre rigtig meget på en mand at få den melding at det ikk er så godt som det kunne være.

Ja det hjælper altid at få det ud på skrift, det er den bedste forløsning.

Jeg håber jeres 1 forsøg er nok... Det håber jeg virkelig for jer, i virker bare så skønne og jeg under dig det virkelig

Anmeld

24. august 2010

otlitrom

sarahb skriver:

det kan jeg også godt forstå, det må også tærre rigtig meget på en mand at få den melding at det ikk er så godt som det kunne være.

Ja det hjælper altid at få det ud på skrift, det er den bedste forløsning.

Jeg håber jeres 1 forsøg er nok... Det håber jeg virkelig for jer, i virker bare så skønne og jeg under dig det virkelig

Tak søde!!

I kommer til at følge kampen på tæt hold, så det går ikke din næse forbi når det lykkes

Anmeld

24. august 2010

sarahb

kitty skriver:

Tak søde!!

I kommer til at følge kampen på tæt hold, så det går ikke din næse forbi når det lykkes

det lyder rigtig godt.

Anmeld

24. august 2010

MM1987

Åååårh... Er ked af at dig og Hallur skal starte med at være "uvenner".

Håber i snart får taget hul på den sorg som nok er den egentlig grund. Det er jo ikke hans skyld - det er bare uheldigt...

Der er mange ting ved hormonerne som ikke er sjove - men man klarer det. Så må der bruges lidt ekstra tid på make-up'en (det er jeg i hvert fald nødt til) og så er det en god undskyldning til en ekstra ansigtsbehandling

Jeg er slet ikke nervøs for det med vægten, du er så opmærksom på det (lidt for opmærksom fordi der er nogen der konstant visker det i dit øre) - og derfor tror jeg ikke på det går galt...

Desuden bliver du jo gravid med det samme, og så når du jo dårligt nok at være på hormoner... Så sætter graviditetshormonerne ind istedet, og har på fornemmelsen af at de er værre...

Anmeld

24. august 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Åååårh... Er ked af at dig og Hallur skal starte med at være "uvenner".

Håber i snart får taget hul på den sorg som nok er den egentlig grund. Det er jo ikke hans skyld - det er bare uheldigt...

Der er mange ting ved hormonerne som ikke er sjove - men man klarer det. Så må der bruges lidt ekstra tid på make-up'en (det er jeg i hvert fald nødt til) og så er det en god undskyldning til en ekstra ansigtsbehandling

Jeg er slet ikke nervøs for det med vægten, du er så opmærksom på det (lidt for opmærksom fordi der er nogen der konstant visker det i dit øre) - og derfor tror jeg ikke på det går galt...

Desuden bliver du jo gravid med det samme, og så når du jo dårligt nok at være på hormoner... Så sætter graviditetshormonerne ind istedet, og har på fornemmelsen af at de er værre...

Jeg vil ikke helt betegne os som uvenner, men nok mere at mit overskud er opbrugt, og jeg derfor ikke kan blive ved med at se igennem fingre med hans små vredesudbrud og stikpiller. Og desværre hjalp turen nordpå ikke rigtigt på ham. Men den gjorde mig godt, og det er det vigtigste

Du har helt ret. Egentlig burde jeg bare slappe af og lukke ørene, men det er lidt svært, når jeg, sm du skriver, har nogen der visker mig i øret hele tiden.... Og så får det sådan et trist omdrejningspunkt. Men det går nok alt sammen.. Og hvis ikke, så må jeg tage den kamp op senere, selvom jeg har synes jeg har været i den kamp siden jeg blev født

Den med ansigtsbehandlingen må jeg lige huske Det med selvforkælelse er jo det jeg skal lære, så jeg skriver mig den bag øret... Der er vist mange ting jeg ku gøre for mig selv, og det var vist en af dem!

Tak fordi du er der

Anmeld

25. august 2010

MM1987

kitty skriver:

Jeg vil ikke helt betegne os som uvenner, men nok mere at mit overskud er opbrugt, og jeg derfor ikke kan blive ved med at se igennem fingre med hans små vredesudbrud og stikpiller. Og desværre hjalp turen nordpå ikke rigtigt på ham. Men den gjorde mig godt, og det er det vigtigste

Du har helt ret. Egentlig burde jeg bare slappe af og lukke ørene, men det er lidt svært, når jeg, sm du skriver, har nogen der visker mig i øret hele tiden.... Og så får det sådan et trist omdrejningspunkt. Men det går nok alt sammen.. Og hvis ikke, så må jeg tage den kamp op senere, selvom jeg har synes jeg har været i den kamp siden jeg blev født

Den med ansigtsbehandlingen må jeg lige huske Det med selvforkælelse er jo det jeg skal lære, så jeg skriver mig den bag øret... Der er vist mange ting jeg ku gøre for mig selv, og det var vist en af dem!

Tak fordi du er der

Nej, jeg kunne bare ikke lige komme i tanke om et andet ord...

Men ja, det er da helt sikkert fordi det er svært at blive ved med at have overskud til at bære over... I er jo begge pressede, Hallur nok fordi han har skyldfølelse og du pga. af hormonerne. 

Vi håber du kan lukke munden på dem i stedet - når du ikke tager på.

I lige måde...

Anmeld

25. august 2010

klmf

Årh søde... Hvor gør det mig ondt at du (og I andre) skal igennem så meget for at få noget, som kommer så nemt til nogle andre (jeg selv inklusive, selvom jeg nu synes fødslen var hård nok).

Forholdet kommer selvfølgelig på en kæmpe prøve, for som du selv skriver så flot, det der skulle være noget romantisk og privat, bliver pludselig offentligt og lagt i skema, analyseret, vejet og nogle gange fundet for let.

Held og lykke med hormonerne, jeg sender et ordentligt læs babystøv afsted til jer

Knus Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.