Loggidut: èn mulliard milliard tak fordi du ville tage den diskusion jeg næsten ikke selv orker. Jeg var faktisk ret bange for om jeg skulle nævne operationen, for jeg er godt nok ikke gearet til at skulle forsvare det.
(H)
Eva: jeg kan forsikre dig om, at dette ikke var været en nem beslutning.
Jeg er ikke ved at æde mig ihjel, jeg har ikke ubearbejdede psykiske problemer som jeg henleder over på mad. Men jeg har været overvægtig siden jeg var lille barn, og efterfølgende måtte kæmpe med den helt ind i mit voksenliv.
Du siger du selv har været der: tillykke!!! Tillykke fordi du er én af de resterende 10% der rent faktisk kan holde et massivt vægttab dér hvor det skal være.
Men på hospitalet fortalte de mig, at 90% af folk der har tabt sig mange kilo tager det på igen. Pga: mavesækken er udviddet, og den vil altid føle sult, stofskiftet er smadret af div. sultekure, fedtdepoterne vil stå åbne og være langt mere modtagelige for fedt, dvs. man tager altså hurtigt og meget på.
Og når du siger at jeg sagtens kan tabe mig 50kg (som jeg skal), jamen så vil jeg da svare "ja". For det har jeg nemlig gjort utallige gange før. (Ikke lige 50 kg hver gang, men godt derop af) Og ved du hvad?? Jeg er ærlig talt træt af det. Træt af at kæmpe for noget som ikke holder i længden.
Da jeg havde holdt min vægt nede i nogenlunde lang tid (dette måtte gøres via HÅRD træning HVER dag og cykling mindst 30 km om dagen samt overveje ALT jeg puttede i munden) blev jeg gravid. Jeg tog antidepressiv medicin som jeg ikke længere kunne tage og måtte over på et andet præparat. Dette præparat er gammelt og ikke særlig venligt overfor vægten, så samtidig med graviditeten tog jeg over 40 kg på. På under 9 mdr. Ydermere var fødslen traumatisk og vi var ved at miste vores datter, som vi var indlagt med på neonatal afd. Jeg røg ned i et sort hul efterfølgende og tog 15 kg på.
Nu står jeg så her: min læge fortalte mig, at hvis ikke jeg taber mig og holder vægten stabilt dør jeg ung. Hvorfor? Fordi at jeg har haft så store vægtudsving at mit hjerte er svækket og fordi jeg er overvægtig.
Dette fik mig til at overveje operationen.
Taber jeg mig igen the natural way er det ingen garanti for at jeg holder vægten. Nok nærmere tværtimod. Har jeg jo fundet ud af før.
Får jeg den operation, er garantien for at jeg holder vægten ikke 100%, men noget nærmere.
Du skal vide, at det ikke er en nem løsning. Den er ligeså hård (på nogle punkter mere hård) som en reel diæt (som man jo faktisk er på...man ka ik spise store mægder sukker eller fedt, så blver man meget syg), men der er en større reel chance for, at ma ikke har store vægtudsving.
Jeg synes det er rigtig dejligt for dig, at du har fundet hvad der virker for dig, men lad være at døm andre på baggrund af deres valg. Hvad der har virket for dig virker ik nødvendigvis for andre.
Knus.
Anmeld