Jeg midstede i jan. 09. Det var ikke noget jeg ville byde min værste fjende.
Lige da det skete, fattede jeg ikke en pind. Det var ikke gået op for mig. Det var først da min mor kom, og hun begyndte at græde, at jeg egentlig fattede hvad det var der var sket. Da blev jeg ked af det. Jeg synes ikke at der var nogen der kunne hjælpe mig. Jeg synes ikke at noget af det som min familie eller venner sagde var godt nok.
Men jeg kan nu se, hvad det egentlig var de gjorde, som faktisk var en stor hjælp. Som man bare ikke lige kunne se, da man stod i det. Det var rart at min mor kom forbi med mad, der bare skulle varmes, for jeg kunne ikke selv overskue at lave mad. Det var vidunderligt at mit job tog det seriøst, og gav mig fri så længe jeg havde brug for det. Var dog hurtigt tilbage, da jeg have brug for at tænke på noget andet. Det var skønt at kollegaer, familie og ikke mindst mine venner og veninder tilbød sig selv mere end en gang. Mine veninder fortalte mig at jeg kunne ringe døgnet rund og tale, eller ringe efter dem og de ville komme.
For mig var det vigtigt at folk omkring mig tog det seriøst, og så det som det store tab det i virkeligheden er. Og at dem jeg holdt af viste mig at de holdt af mig, da jeg aller mest havde brug for det!
Hvis man ikke har overskud på at høre på LORT, skal man aldrig spørge "Hvordan går det?" - For man skal have overskud til at høre på hvor forfærdeligt man kan have det. Har man ikke overskudet FAIR DEAL, men så lad være at spørge!
LYT, hold om, hold af! Det var det jeg havde brug for, da jeg havde det svært!
Man skal også huske, at alle sorgperioder er forskellige, og man kan være rigtig ked af det i meget lang tid. Selv om jeg hurtigt blev gravid igen, og nu har verdens lækreste datter, tænker jeg da stadig på mit englebarn!
/Christina