blodsprængt numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.296 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Stumpen

eller hvad det nu hedder.. Victoria har en mave der fungerer og har on-off haft rød rumpe de sidste 14 dage... Nu har hun så afleveret endnu en ble og denne gang kom der blod ud gennem hullet....

Jeg har prøvet den der fantastiske creme fra apoteket, pudder, zinksalve og olivenolie (råd fra dp)..

Andre der har et bud?? For hun skriger så snart hun ser hendes puslebord og ligger i en flitsbue (staves??)

Der er noget med nogle kogte klude eller sådan noget...hvordan gør man??

Anja -desperat mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Joan ( Smallie )

Har prøvet det med kogte klude men syntes ikke det virket.

Da Niels var helt lille havde han SÅ rød numse at jeg aldrig troede den ville blive nomal igen og det eneste der virket der var masser af luft og når han så fik ble på fik han et ordenlig lag zinksalve.

Det er det eneste råd jeg har. God bedring til hende

Anmeld

23. august 2010

bette

måske det kan være svamp?

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

bette skriver:

måske det kan være svamp?

Nej, det tror jeg ikke det er.. Det ligner det ikke, men budet er da godt.. Kan lige spørge på sygehuset i morgen, hvor vi skal til tjek i forbindelse med sch'onlein henoch'en..

Anmeld

23. august 2010

bette

Stumpen skriver:

Nej, det tror jeg ikke det er.. Det ligner det ikke, men budet er da godt.. Kan lige spørge på sygehuset i morgen, hvor vi skal til tjek i forbindelse med sch'onlein henoch'en..

af hvad skal i til tjek med??? 

hvis det er svamp er der gerne nogle knopper mellem ballerne. 

jeg ved det for mikkel har haft det utallige gange.. heldigvis har han ikke haft det i lang tid efterhånden.. men har kæmpet en del med det skidt. 

Anmeld

23. august 2010

Kaufie

Vi har aldrig brugt andet end kogt vands klude til Williams numse - med stor succes - det har aldrig taget mere end et døgns tid før han var fin igen.....

Man tager en stofble eller andet blødt bomuldsstof, klipper det i strimler og putter i en gryde med kogende vand et par min. Derefter op i en bøtte med låg, så strimlerne holder sig sterile - de skal ikke vrides, bare tag den over med en ske eller lign, så der hænger vand ved.

Når de er kølet af, tager du bleen af Victoria, vasker så godt du kan -evt med vatrodeller, der er det mest skånsomme efter min erfaring - og så er det ellers bare med at lægge de våde stofstrimler på det angrebne område - og på med bleen igen. Ved næste bleskift ryger strimlerne bare med ud.

Men ja, hvis det er svamp, skal der nok noget medicinsk behandling til....

Anmeld

23. august 2010

Siber

Kaufie skriver:

Vi har aldrig brugt andet end kogt vands klude til Williams numse - med stor succes - det har aldrig taget mere end et døgns tid før han var fin igen.....

Man tager en stofble eller andet blødt bomuldsstof, klipper det i strimler og putter i en gryde med kogende vand et par min. Derefter op i en bøtte med låg, så strimlerne holder sig sterile - de skal ikke vrides, bare tag den over med en ske eller lign, så der hænger vand ved.

Når de er kølet af, tager du bleen af Victoria, vasker så godt du kan -evt med vatrodeller, der er det mest skånsomme efter min erfaring - og så er det ellers bare med at lægge de våde stofstrimler på det angrebne område - og på med bleen igen. Ved næste bleskift ryger strimlerne bare med ud.

vi har også haft stort succes med samme metode

Knus Siber

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

bette skriver:

af hvad skal i til tjek med??? 

hvis det er svamp er der gerne nogle knopper mellem ballerne. 

jeg ved det for mikkel har haft det utallige gange.. heldigvis har han ikke haft det i lang tid efterhånden.. men har kæmpet en del med det skidt. 

Victoria vågnede en morgen og lignede en der havde fået pryl på hendes ben..

Det var schönlein henoch hun havde fået. Det kan komme efter en luftvejsinfektion. En reaktion fra ens immunforsvar, der vist modarbejder sig selv/komme rpå overarbejde, hvilket så også gør at immunforsvaret på virus siden er nedbrudt i ca et halvt års tid.

Vi går til tjek med urin, for at se om der er protein i -for om nyrerne har taget skade og så skal vi kigge efter blod i afføring, da det også kan skade tarmene....

Men indtil videre ser alt fint ud og hendes immunforsvar virker allerede til at fungere godt... Lige da hun havde fået det konstateret var hun syg on off i 3 ugers tid...

Anja -der HADER at foretage urinprøver fra de små.. Mathilde havde nyrebækkenbetændelse som spæd, så det krævede også urinprøver en gang i måneden i et halvt år...

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

Kaufie skriver:

Det vil jeg prøve!!

Tusind tak  Vil lige forhøre mig i morgen om der kan være tale om svamp...

Anmeld

23. august 2010

Lene76

jeg kan anbefale E. arden 8 hour zalven..... det virker når alt andet ik gør .

Jeg har dog osse fået det med kludende til at virke et par gange.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.