Nogen herinde der har en HGV? Søger noget hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

CamillaSoefelt

Mira0911 skriver:

Jeg har bestemt mig for at tage en HGV, hvis skolen kan godkende min erfaring i butik ca. 1 år og 9 mdr. Så håber jo at jeg kan blive optaget med en udtalelse, jeg ved ikke hvordan skolerne køre sådan noget..

Har selv lige smidt en mail til Handelsskolen med lidt spørgsmål..

Her kommer et par spørgsmål til uddannelsen og løn osv...

Jeg har en datter Julie... Så aner ikke hvor meget jeg kan få i SU, forsørger tillæg, og kan man få SU lån når man får forsørger tillæg?

Og jeg skal højst sandsynlig på SU under HGV grundforløbet - Hovedforløbet er løn!?

Men kan jeg skippe grundforløbet når jeg har 1 år og 9 mdr's erfaring i butik?

Hvis jeg kommer direkte på hovedforløb, skal jeg vel have fundet en læreplads?

Ja HGV'er fortæl endelig om hvordan det hængere sammen....

Fandt da lige denne tråd, er du startet på HGV'en eller droppede du det igen? Spørger fordi jeg selv skal i gang til august og er i tvivl om jeg skal tá den på 1 el 2 år? Om der er mange lektier på den 1 årige, man tager jo 2 års skole på 1år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Mira0911

CamillaSoefelt skriver:

Fandt da lige denne tråd, er du startet på HGV'en eller droppede du det igen? Spørger fordi jeg selv skal i gang til august og er i tvivl om jeg skal tá den på 1 el 2 år? Om der er mange lektier på den 1 årige, man tager jo 2 års skole på 1år...

Hejsa jeg droppede det helt... Så kan ikke fortælle noget om det... 

Anmeld

15. juni 2011

Dustmuz

Mira0911 skriver:

Hejsa jeg droppede det helt... Så kan ikke fortælle noget om det... 

nu har jeg lige taget en HGV så kan da fortælle dig lidt om den..

Du for alle fag på C niveau, SU kan du godt få mens du er der..
du skal op til en Case eksamen.

Hvad angår lektier, kommer nok an på den enkelte skole og hvordan du selv hænger i..
men adgangskrav for en HGV er faktisk meget "forskelligt"
en 9kl eksamen er faktisk nok, bare du har bestået og at du er over 25.

er du under 25, kan du komme ind, ved enten at have noget erhvervs erfaring (fik at vide i randers at min 2 års erfaring påkrævet)

Der er også mulighed for at komme ind på en HGV, hvis man har en HF, HHX, HTX, STX (hvilket jeg ikke forstår at man så vil vælge en HG)

Anmeld

16. juni 2011

CamillaSoefelt

Dustmuz skriver:

nu har jeg lige taget en HGV så kan da fortælle dig lidt om den..

Du for alle fag på C niveau, SU kan du godt få mens du er der..
du skal op til en Case eksamen.

Hvad angår lektier, kommer nok an på den enkelte skole og hvordan du selv hænger i..
men adgangskrav for en HGV er faktisk meget "forskelligt"
en 9kl eksamen er faktisk nok, bare du har bestået og at du er over 25.

er du under 25, kan du komme ind, ved enten at have noget erhvervs erfaring (fik at vide i randers at min 2 års erfaring påkrævet)

Der er også mulighed for at komme ind på en HGV, hvis man har en HF, HHX, HTX, STX (hvilket jeg ikke forstår at man så vil vælge en HG)

Fedt:-)! Tog du den på 1 el 2 år så? Jeg vil helst tá den på 1 år i forhold til det med og være på su jo. Men vil heller ikke knække på det jo!

Har du fået elevplads efterfølgende så? Og hvad er lønnen der?

Er der meget gruppe arbejde el mest selvstændigt?

Anmeld

16. juni 2011

Dustmuz

CamillaSoefelt skriver:

Fedt:-)! Tog du den på 1 el 2 år så? Jeg vil helst tá den på 1 år i forhold til det med og være på su jo. Men vil heller ikke knække på det jo!

Har du fået elevplads efterfølgende så? Og hvad er lønnen der?

Er der meget gruppe arbejde el mest selvstændigt?

ehm så vidt jeg er bekendt er en HGV kun på 1 år, og en alm HG på 2 år..

i Randers hvor jeg gik, var der meget selvstændigt arbejde, men også en del arbejde, hvor man henter info fra hinanden arbejde (ikke gruppe arbejde her)

Gruppe arbejde brugte vi mest i S&S (salg & service)
men EØ, dansk, tysk, engelsk er hovedsagligt ene arbejde

jeg er tæt på at have et par stykker i hus, håber bare det hele går som jeg håber

Anmeld

16. juni 2011

CamillaSoefelt

Dustmuz skriver:

ehm så vidt jeg er bekendt er en HGV kun på 1 år, og en alm HG på 2 år..

i Randers hvor jeg gik, var der meget selvstændigt arbejde, men også en del arbejde, hvor man henter info fra hinanden arbejde (ikke gruppe arbejde her)

Gruppe arbejde brugte vi mest i S&S (salg & service)
men EØ, dansk, tysk, engelsk er hovedsagligt ene arbejde

jeg er tæt på at have et par stykker i hus, håber bare det hele går som jeg håber

Hvad er meget selvstændigt arb? 2 timer hjemme? Eller mere?

Anmeld

16. juni 2011

Dustmuz

for vores vedkommende i randers, var der ca 6-8 timers hjemme arbejde om ugen

Anmeld

12. februar 2014

dmvpg

Hej. Faldt over denne trån. 

Når du siger at alle fag er på niveau C, er det så meget svært??

Det er ca 13 år siden jeg har gået i skole og jeg har kun 9klasses afgangseksame. 

jeg overvejer selv kraftigt at tage hgv, men mine eneste bekymring er om jeg kan finde ud af det.... EØ og tyske skræmmer mig meget!!! Det jeg engang kunne af tysk har jeg HELT glemt, EØ har jeg aldrig haft... Og hvad med dansk hvad laver man der?? Jeg har jo også næsten glemt hvornår man sætter kommaer osv Tænker bare når man har danske på hgv man laver man så? 

Glæder til at høre fra nogen.

Vh. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.