Nogen herinde der har en HGV? Søger noget hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.711 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Mira0911

Jeg har bestemt mig for at tage en HGV, hvis skolen kan godkende min erfaring i butik ca. 1 år og 9 mdr. Så håber jo at jeg kan blive optaget med en udtalelse, jeg ved ikke hvordan skolerne køre sådan noget..

Har selv lige smidt en mail til Handelsskolen med lidt spørgsmål.. :)

Her kommer et par spørgsmål til uddannelsen og løn osv...

Jeg har en datter Julie... Så aner ikke hvor meget jeg kan få i SU, forsørger tillæg, og kan man få SU lån når man får forsørger tillæg?

Og jeg skal højst sandsynlig på SU under HGV grundforløbet - Hovedforløbet er løn!?

Men kan jeg skippe grundforløbet når jeg har 1 år og 9 mdr's erfaring i butik?

Hvis jeg kommer direkte på hovedforløb, skal jeg vel have fundet en læreplads?

Ja HGV'er fortæl endelig om hvordan det hængere sammen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

lene

det kommer helt an på hvad du vil bag efter, da kravene er lidt højre for at komme på kontor, men hvis du ellers følger en hel hgv, så kan du sagtes få su, da det ene år svare til en 2 årige hg, så alt vil jeg sige du nok er nød til at have grund forløbet, har du nogen af følgene fag kan du selvfølgelig få merit

dansk  niv c

it niv c

salg o service niv c

samfundsfag niv

ehversøkomnomi  niv d, men hvis du vil inde for regnskab niv c

dansk  niv c

tysk niv e, med mindre du vil noget med sprog så niv c

ved ikke om du har en hg i forvejen

håber dette kan hjælpe

Knus Lene

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

lene skriver:

det kommer helt an på hvad du vil bag efter, da kravene er lidt højre for at komme på kontor, men hvis du ellers følger en hel hgv, så kan du sagtes få su, da det ene år svare til en 2 årige hg, så alt vil jeg sige du nok er nød til at have grund forløbet, har du nogen af følgene fag kan du selvfølgelig få merit

dansk  niv c

it niv c

salg o service niv c

samfundsfag niv

ehversøkomnomi  niv d, men hvis du vil inde for regnskab niv c

dansk  niv c

tysk niv e, med mindre du vil noget med sprog så niv c

ved ikke om du har en hg i forvejen

håber dette kan hjælpe

Knus Lene

Jeg har slet ikke nogen former for HG...

Baaah... HGV skal man have tysk... har jeg aldrig i mit liv haft før...

Anmeld

23. august 2010

birthee

Ville da bare lige sige, at tysk niveau E er folkeskole-niveau...

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

birthee skriver:

Ville da bare lige sige, at tysk niveau E er folkeskole-niveau...

Okey... Har aldrig haft tysk, så for mig, lyder det enormt svært uanset hvad niveau...

Anmeld

23. august 2010

birthee

Altså jeg er absolut heller ikke en ørn til tysk, jeg afsluttede på b-niveau på en HH med et 6-tal efter den gamle skala... så det var da kun lige... men findes HGV på den handelsskole du vil gå på??? ved nemlig den blev droppet på "min" handelsskole, men det er så også 7 år siden jeg stoppede der...

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

birthee skriver:

Altså jeg er absolut heller ikke en ørn til tysk, jeg afsluttede på b-niveau på en HH med et 6-tal efter den gamle skala... så det var da kun lige... men findes HGV på den handelsskole du vil gå på??? ved nemlig den blev droppet på "min" handelsskole, men det er så også 7 år siden jeg stoppede der...

Ja den findes på den skole jeg ønsker at gå på... :)

Anmeld

23. august 2010

lene

tysk på e niv er ikke slemt har det selv og man tager det stille og roligt, man starter med det grundliggende og arbejder sig op af, så til slut ender på et e niveau, kan se du bor i øst jylland, hvis det er i århus, så er det nogle rigtig gode undervisere der er der, tog selv min hgv der

knus Lene

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

lene skriver:

tysk på e niv er ikke slemt har det selv og man tager det stille og roligt, man starter med det grundliggende og arbejder sig op af, så til slut ender på et e niveau, kan se du bor i øst jylland, hvis det er i århus, så er det nogle rigtig gode undervisere der er der, tog selv min hgv der

knus Lene

Satser på at tage den i Silkeborg, det er tætteste på for mig...

Det er mere SU'en jeg hænger lidt på...

Kan man godt for SU lån og Supplerende SU lån samtidig?

Anmeld

23. august 2010

lene

du kan sagtes få begge ting på samme tid uden nogen problemer

knus Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.