Hej Miaka,
Hvordan havde du det i den første tid? Altså hvordan føltes det for dig?
Jeg har muren i underlivet (ligament) og ømme brystvorter. Alligevel er jeg konstant nervøs for, at spiren er væk, hvis jeg i nogle timer ikke har mærket nogen muren. Har nemlig ikke kvalme og føler mig ikke træt eller noget.
Hvordan oplevede du det? Og også gerne jer andre? 
Knus Nina
Well... Min graviditet har været en værrer en...
Jeg begyndte at få mange mavesmerter omkring uge 6 stykker, og fra uge 7 kom kvalmen. Det føltes super meget som menssmerter, totalt ømhed i hele maveregionen og helt ned i underlivet. Men de var ikke så slemme som den kvalme jeg havde.. morgenkvalme min bare r**
Jeg havde kvalme 24/7, og måtte sygemelde mig på arbejde minimum 1 gang om ugen pga omkast og ubehag. Senere skiftede menssmerterne over det mere intenste smerter inde i maven, det er derfor man skældner mellem mensmerter og ligamentsmerter, men det er meget svært at mærke forskel på hvad der er hvad. Den ene er smerter fordi kroppen reagerer på baby osv, den anden decideret fordi livmorderen udvider sig for at gøre plads. Det med udvidelsen, altså ligamentsmerterne fortsætter i mere eller mindre grad gennem hele graviditeten. Men kan gå flere uger uden jeg har mavesmerter på den måde. Nu er min kvalme så kommer lidt tilbage sammen med meget sure opstød. :/ Men de siger også at 3. trimester er et af de værste. Så YAY hvis 1. trimester er ingenting i forholdt til, så dør jeg nok, også håber jeg i alle har en fortsat god graviditet 
Men alle har forskellige smerter og måder at mærke tingene på, andre mærker mere end andre. Men det eneste du kan vide dig sikker på er, at så længe du ikke bløder kraftigt eller har smerter så slemme at du ikke kan tænke, så er der ingen grund til at opsøge læge. Ellers er der MANGE ting der sker med kroppen, og de er alle normale på hver deres måde
Det lærer man bare at accepterer.
Anmeld