Tidlig gravid - fuld af spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

Barbamama

Chewy skriver:

Hej Miaka,

Hvordan havde du det i den første tid? Altså hvordan føltes det for dig? 

Jeg har muren i underlivet (ligament) og ømme brystvorter. Alligevel er jeg konstant nervøs for, at spiren er væk, hvis jeg i nogle timer ikke har mærket nogen muren. Har nemlig ikke kvalme og føler mig ikke træt eller noget.

Hvordan oplevede du det? Og også gerne jer andre?

Knus Nina

uha du kan slet ikke forvente at mærke noget det første lange stykke tid. Jeg var ramt af kvalme fra uge 6, men fra uge 14-17 mærkede jeg INTET til at jeg var gravid. Fra uge 17 kunne jeg så SMÅT mærke nogle små bobler men det er ikke alle der mærker noget på det tidspunkt. Ofte er det først fra uge 20 eller senere. Men du er så ny gravid at du ikke nødvendigvis mærker noget til det og slet ikke hele tiden. Det skal du ikke bekymre dig om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Chewy

michella80 skriver:

uha du kan slet ikke forvente at mærke noget det første lange stykke tid. Jeg var ramt af kvalme fra uge 6, men fra uge 14-17 mærkede jeg INTET til at jeg var gravid. Fra uge 17 kunne jeg så SMÅT mærke nogle små bobler men det er ikke alle der mærker noget på det tidspunkt. Ofte er det først fra uge 20 eller senere. Men du er så ny gravid at du ikke nødvendigvis mærker noget til det og slet ikke hele tiden. Det skal du ikke bekymre dig om

Tusind tak for svaret. Rigtig dejligt at vide

Nu vil jeg så bare nyde min graviditet i stedet for at gå og mærke efter hele tiden. Jeg må bare stole på min krop og tro på, at den har styr på det

Stort kram fra Nina

Anmeld

25. august 2010

Barbamama

Chewy skriver:

Tusind tak for svaret. Rigtig dejligt at vide

Nu vil jeg så bare nyde min graviditet i stedet for at gå og mærke efter hele tiden. Jeg må bare stole på min krop og tro på, at den har styr på det

Stort kram fra Nina

ja  Og ellers skriver du bare igen!!! Der er altid en masse søde mennesker herinde der gerne vil svare

Anmeld

26. august 2010

Miaka

Hej Miaka,

Hvordan havde du det i den første tid? Altså hvordan føltes det for dig?

Jeg har muren i underlivet (ligament) og ømme brystvorter. Alligevel er jeg konstant nervøs for, at spiren er væk, hvis jeg i nogle timer ikke har mærket nogen muren. Har nemlig ikke kvalme og føler mig ikke træt eller noget.

Hvordan oplevede du det? Og også gerne jer andre?

Knus Nina

Well... Min graviditet har været en værrer en...

Jeg begyndte at få mange mavesmerter omkring uge 6 stykker, og fra uge 7 kom kvalmen. Det føltes super meget som menssmerter, totalt ømhed i hele maveregionen og helt ned i underlivet. Men de var ikke så slemme som den kvalme jeg havde.. morgenkvalme min bare r** Jeg havde kvalme 24/7, og måtte sygemelde mig på arbejde minimum 1 gang om ugen pga omkast og ubehag. Senere skiftede menssmerterne over det mere intenste smerter inde i maven, det er derfor man skældner mellem mensmerter og ligamentsmerter, men det er meget svært at mærke forskel på hvad der er hvad. Den ene er smerter fordi kroppen reagerer på baby osv, den anden decideret fordi livmorderen udvider sig for at gøre plads. Det med udvidelsen, altså ligamentsmerterne fortsætter i mere eller mindre grad gennem hele graviditeten. Men kan gå flere uger uden jeg har mavesmerter på den måde. Nu er min kvalme så kommer lidt tilbage sammen med meget sure opstød. :/ Men de siger også at 3. trimester er et af de værste. Så YAY hvis 1. trimester er ingenting i forholdt til, så dør jeg nok, også håber jeg i alle har en fortsat god graviditet

Men alle har forskellige smerter og måder at mærke tingene på, andre mærker mere end andre. Men det eneste du kan vide dig sikker på er, at så længe du ikke bløder kraftigt eller har smerter så slemme at du ikke kan tænke, så er der ingen grund til at opsøge læge. Ellers er der MANGE ting der sker med kroppen, og de er alle normale på hver deres måde  Det lærer man bare at accepterer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.