Kære allesammen,
Jeg er helt ny herinde, og faktisk også i denne skønne verden med graviditet.
Min kæreste og jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid. Det er bekræftet med 3 positive tests og en positiv blodprøve. Så ja, jeg er vel gravid. Har bare så svært ved at tro på det. Da vi var på sygehuset og få taget en blodprøve skannede de mig, for at se om de allerede kunne se noget (det skal siges at jeg har PCO, så ved derfor ikke hvor langt henne jeg er pga uregelmæssig mens) Så jeg går hele tiden og gætter, hvilket jeg er ved at blive en smule skør af 
Lægen sagde, at jeg var før uge 6 i sidste uge, fordi det eneste de kunne se, var en fortykkelse af min slimhinde hvor ægget havde sat sig fast. Jeg tror selv, jeg er på vej ind i uge 5 eller 6, men kan som sagt ikke vide det. Jeg ved bare, at jeg havde ømme brystvorter på et tidspunkt i slutningen af juli/starten af august, så formoder lidt, det er der, jeg har haft ÆL.
Nå, men mine tanker går hele tiden på, om alt nu er som det skal være. Er der liv derinde? Derfor er mit spørgsmål til jer, om I synes jeg skulle se, om jeg kunne blive skannet igen? Jeg har nemlig først en tid d. 17. sep og kan næsten ikke holde tanken ud om skulle gå så længe, inden vi bliver skannet og de kan se noget...
Burde jeg slå kold vand i blodet og slappe af (som min kæreste mener) eller skulle jeg kontakte dem og spørge om en skanning? Hvor tidligt kan man i givet fald se liv/hjerteblink? Har jo læst, at når først man har set hjertet slå, så er risikoen for abort meget lille. Så vil så gerne se det blink
Hvad synes I?
På forhånd tak!
Nina
Anmeld