Tidlig gravid - fuld af spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.851 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Chewy

Kære allesammen,

Jeg er helt ny herinde, og faktisk også i denne skønne verden med graviditet.

Min kæreste og jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid. Det er bekræftet med 3 positive tests og en positiv blodprøve. Så ja, jeg er vel gravid. Har bare så svært ved at tro på det. Da vi var på sygehuset og få taget en blodprøve skannede de mig, for at se om de allerede kunne se noget (det skal siges at jeg har PCO, så ved derfor ikke hvor langt henne jeg er pga uregelmæssig mens) Så jeg går hele tiden og gætter, hvilket jeg er ved at blive en smule skør af 

Lægen sagde, at jeg var før uge 6 i sidste uge, fordi det eneste de kunne se, var en fortykkelse af min slimhinde hvor ægget havde sat sig fast. Jeg tror selv, jeg er på vej ind i uge 5 eller 6, men kan som sagt ikke vide det. Jeg ved bare, at jeg havde ømme brystvorter på et tidspunkt i slutningen af juli/starten af august, så formoder lidt, det er der, jeg har haft ÆL.

Nå, men mine tanker går hele tiden på, om alt nu er som det skal være. Er der liv derinde? Derfor er mit spørgsmål til jer, om I synes jeg skulle se, om jeg kunne blive skannet igen? Jeg har nemlig først en tid d. 17. sep og kan næsten ikke holde tanken ud om skulle gå så længe, inden vi bliver skannet og de kan se noget...

Burde jeg slå kold vand i blodet og slappe af (som min kæreste mener) eller skulle jeg kontakte dem og spørge om en skanning? Hvor tidligt kan man i givet fald se liv/hjerteblink? Har jo læst, at når først man har set hjertet slå, så er risikoen for abort meget lille. Så vil så gerne se det blink

Hvad synes I?

På forhånd tak!

Nina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Barbamama

uha PRØV at se om du kan vente. Hele graviditeten kan man blive urolig og hvis man kunne få et lille kig ind i maven hver dag ville man gøre det. He he.... Så der er jo ikke sådan heeeelt vildt lang tid til næste scanning, så medmindre du føler der er noget helt galt eller du bløder vil jeg råde dig til at prøve at vente....

Anmeld

23. august 2010

noah3006

Jeg synes også du skal vente.. selvom ventiden altid er laaaang.. Men der er ikke så meget at se når man blive scannet så tidlig. Og ikke for at være en dødbidder, men jeg havde en SA (spontan abort) i januar... og der havde jeg 3 gange været inde og blive scannet i uge 6 og 7 fordi jeg havde smerter og brunligt udflåd, men fosteret sad der og vis så hjerteblink, og vi blev glade og troede jo det hele var fint...men det gik desværre ikke. så intet er sikkert ved en scannig så tidligt hvor du som sagt ser hjerteblink. Desværre.

Men glæd dig over at være gravid og ha positive tanker, alt skal nok gå vel, og det er ventetiden værd.

klem

Anmeld

23. august 2010

Marco2

Ja, prøv at se om ikke du kan holde det ud.

Det er drønsvært. Men der går også tid mellem nf og md hvor man bekymret går rundt at tænker om alt er som det skal være, og hvor man også gerne vil ha' et kig derind.

En scanning så tidlig i graviditeten er usikker, for den proces embryoet skal igennem de første tolv uger er så kompleks, og der er stor sandsynlighed for at noget går galt. Også selv om man er scannet i uge 6-7 stykker. Jeg blev i min tidligere graviditet også scannnet tidlig og så hjerteblink. En uge senere var der intet at se og embryoet var gået til.

Så hav tålmodighed og tro på at det nok skal gå. 

AG

Anmeld

23. august 2010

Kløver

Chewy skriver:

Kære allesammen,

Jeg er helt ny herinde, og faktisk også i denne skønne verden med graviditet.

Min kæreste og jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid. Det er bekræftet med 3 positive tests og en positiv blodprøve. Så ja, jeg er vel gravid. Har bare så svært ved at tro på det. Da vi var på sygehuset og få taget en blodprøve skannede de mig, for at se om de allerede kunne se noget (det skal siges at jeg har PCO, så ved derfor ikke hvor langt henne jeg er pga uregelmæssig mens) Så jeg går hele tiden og gætter, hvilket jeg er ved at blive en smule skør af 

Lægen sagde, at jeg var før uge 6 i sidste uge, fordi det eneste de kunne se, var en fortykkelse af min slimhinde hvor ægget havde sat sig fast. Jeg tror selv, jeg er på vej ind i uge 5 eller 6, men kan som sagt ikke vide det. Jeg ved bare, at jeg havde ømme brystvorter på et tidspunkt i slutningen af juli/starten af august, så formoder lidt, det er der, jeg har haft ÆL.

Nå, men mine tanker går hele tiden på, om alt nu er som det skal være. Er der liv derinde? Derfor er mit spørgsmål til jer, om I synes jeg skulle se, om jeg kunne blive skannet igen? Jeg har nemlig først en tid d. 17. sep og kan næsten ikke holde tanken ud om skulle gå så længe, inden vi bliver skannet og de kan se noget...

Burde jeg slå kold vand i blodet og slappe af (som min kæreste mener) eller skulle jeg kontakte dem og spørge om en skanning? Hvor tidligt kan man i givet fald se liv/hjerteblink? Har jo læst, at når først man har set hjertet slå, så er risikoen for abort meget lille. Så vil så gerne se det blink

Hvad synes I?

På forhånd tak!

Nina

Hej, kan godt forstå dig, jeg gik ved gynækolog og blev scannet da jeg var 6+0 og 7+0 og ved 6+0 kunne man godt se en lille bitte bønne der lå derinde, den var jo så lidt større ugen efter, og der var der tydelig hjerteblink

Snak med dem, ellers findes der privat klinikker hvor man kan få en tryghedsscanning

Held og lykke med det hele, og Stort tillykke med den lille spire i maven

Anmeld

24. august 2010

Linse79

Jeg har også overvejet en tidlig scanning, men hvis det er som flere skriver, så er det nok bedst at vente. De første 3 mdr er jo de værste fordi man ved at det kan gå hurtigt galt. Men vi satser på, at alt er som det skal være

Anmeld

24. august 2010

Chewy

Tusind tak for jeres svar allesammen:-) Dejligt med nogle brugbare svar. Jeg kan mærke, at de har sat mange tanker i gang hos mig, og tiden indtil den 17. september synes ikke helt så lang nu.

I mellemtiden har den gynækolog jeg gik hos, inden jeg blev gravid, tilbudt mig en skanning fredag i næste uge, og den går jeg lige og tygger lidt på. Hun synes jeg skulle komme ned så vi kunne skanne og så jeg lige kunne snakke med én der kendte mig og mit forløb. På sygehuset kender de mig jo slet ikke, og det eneste jeg fik af vide var "tillykke, du er gravid" "vi ses den 17. sep".

Nå, jeg må se, hvad vi gør. Min kæreste mener ikke der er noget i vejen for at tage imod den skanning, når nu de tilbyder det Det skader jo ikke 

Igen, tusind tak for jeres svar

Anmeld

24. august 2010

Barbamama

Chewy skriver:

Tusind tak for jeres svar allesammen:-) Dejligt med nogle brugbare svar. Jeg kan mærke, at de har sat mange tanker i gang hos mig, og tiden indtil den 17. september synes ikke helt så lang nu.

I mellemtiden har den gynækolog jeg gik hos, inden jeg blev gravid, tilbudt mig en skanning fredag i næste uge, og den går jeg lige og tygger lidt på. Hun synes jeg skulle komme ned så vi kunne skanne og så jeg lige kunne snakke med én der kendte mig og mit forløb. På sygehuset kender de mig jo slet ikke, og det eneste jeg fik af vide var "tillykke, du er gravid" "vi ses den 17. sep".

Nå, jeg må se, hvad vi gør. Min kæreste mener ikke der er noget i vejen for at tage imod den skanning, når nu de tilbyder det Det skader jo ikke 

Igen, tusind tak for jeres svar

nej hvis du er blevet tilbudt en scanning af dem ville jeg da også tage den. Jeg tog imod alle de scanninger jeg kunne få for det er jo altid dejligt at få lov at titte ind. Knus

Anmeld

24. august 2010

Miaka

Jeg vil anbefale dig at vente med en scanning til du er i hvertfald i uge 7. Det er derfra de fleste siger, at man kan se hjerteblink. Der er ikke meget at se, andet end en lille klat, men det er self. også bedre end ingenting

Er også første gang for os, så self. skulle vi have en tidlig scanning, og lige konstatrer at der ER noget derinde. Men det var først efter jeg havde fået det bekræftet ved lægen, og jeg var 7+4 mener jeg, da jeg bestilte en privat scanning, og sikke en oplevelse.

Selvom det var endnu bedre omkring uge 12+ til NF scanning når den lille har fået de små lemmer og kan bevæge sig, så er det endnu bedre

Anmeld

25. august 2010

Chewy

Hej Miaka,

Hvordan havde du det i den første tid? Altså hvordan føltes det for dig? 

Jeg har muren i underlivet (ligament) og ømme brystvorter. Alligevel er jeg konstant nervøs for, at spiren er væk, hvis jeg i nogle timer ikke har mærket nogen muren. Har nemlig ikke kvalme og føler mig ikke træt eller noget.

Hvordan oplevede du det? Og også gerne jer andre?

Knus Nina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.