gentagne spontane eller missed aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

lille83

hej.

ville egenligt bare sige hatten af fordu/i ikke giver op har selv kun 2 sa og 1 ma i rygsækken, så jeg skal vist ikke brokke mig. og tillykke med dit barn-godt i kunne lidt

kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

aarhusmor

Tak skal du have. Det gør mig ondt du har mistet. De første er ikke sjove >:<

En af grundene til at vi ikke giver op er fordi vi er nødt til at fortsætte.

Når vi gerne vil have et barn mere, så bruger vi jo ikke beskyttelse og jeg bliver så let gravid. Men jeg er gammel, så på et eller andet tidspunkt så kommer overgangsalderen vel og så kan jeg få fred eller hvad man kalder det

Anmeld

28. august 2010

tinasmor

Er det spontan aborter eller MA du har haft? (eller måske en blanding) Det må bare være SÅ hårdt. Man kan sige, hvis det er bio hvor man bløder lige efter man skulle have haft mens, så er det jo lidt i samme boldgade som når man år efter år forsøger at blive gravid uden held. Men jeg synes bare at MA er så utrolig hårdt psykisk ( i forhold til bio som jeg også har haft) og jeg synes virkelig det er stærkt at I fortsætter. Men igen, man har jo ikke noget valg. Det er jo som pest eller kolera. Vi forsøger forgæves at få et barn til, og det er bare så psykisk totur, men alligevel så stopper man jo ikke for hvad nu hvis det liiiiige var næste gang.

Jeg så en gang en udsendelse fra England med piger der havde mistet mange gange (i din størrelsesorden) og der var et hospital/klinik der havde en ekspertise i det. Måske der er nogle steder i udlandet hvor de prøver på en anden måde end i DK?

Anmeld

28. august 2010

aarhusmor

Tak Tina, det er en blanding imellem MA'ere og SA'ere. De dør "altid" i uge 7 eller 8. Men jo ældre jeg bliver jo tidligere bliver det også. Nu er det typisk i 6. uge. Men der ved jeg også jeg har været gravid i 3 uger.

Uha det program gad jeg godt at se. Jeg har søgt i udlandet og kan ikke finde nogen der har mistet så mange. Måske er de ikke så "internet glade" som jeg er. Jeg har lavet adskillige blogs på Engelsk hvis nogen skulle dukke op.

I udlandet anvender de tit magnyler, men det hjælper ikke mig. Der er intet blodproblem ved mig. Det er immunforsvaret og en genfejl.

Det lyder som om du har mistet mange...? I så fald er jeg ked af at høre det.

Vi har desværre ikke penge til at rejse til udlandet.

Anmeld

28. august 2010

Kb

tinasmor skriver:

Er det spontan aborter eller MA du har haft? (eller måske en blanding) Det må bare være SÅ hårdt. Man kan sige, hvis det er bio hvor man bløder lige efter man skulle have haft mens, så er det jo lidt i samme boldgade som når man år efter år forsøger at blive gravid uden held. Men jeg synes bare at MA er så utrolig hårdt psykisk ( i forhold til bio som jeg også har haft) og jeg synes virkelig det er stærkt at I fortsætter. Men igen, man har jo ikke noget valg. Det er jo som pest eller kolera. Vi forsøger forgæves at få et barn til, og det er bare så psykisk totur, men alligevel så stopper man jo ikke for hvad nu hvis det liiiiige var næste gang.

Jeg så en gang en udsendelse fra England med piger der havde mistet mange gange (i din størrelsesorden) og der var et hospital/klinik der havde en ekspertise i det. Måske der er nogle steder i udlandet hvor de prøver på en anden måde end i DK?

Det program kan jeg godt husk. Det blev vist på DR 1, mener jeg. Hun havde nemlig mistet rigtig rigtig mange gange... Kan desværre ikke huske hvad programmet hed 

Anmeld

28. august 2010

aarhusmor

Kan I huske hvornår det ca. blev vist? og hvilket ord brugte de?

Gentagne aborter, gentagne spontane aborter, mange aborter, tabte fostre og i den dur? jeg søger og søger på deres side men kan ikke finde noget.

Anmeld

28. august 2010

tinasmor

Jeg synes, at det blev vist på kanal4. De havde for et år eller to siden programmer omkring fertilitetsproblemer. Jeg kan huske programmet omkring gentagende aborter fordi jeg havde en kollager der næsten havde opgivet så jeg skrev de ting ned og viste det til hende. Nu har jeg selvfølgelig helt glemt det. Hospitalet lå i London, jeg prøver lige at kigge lidt, skriver lige hvis jeg finder noget.

Anmeld

28. august 2010

aarhusmor

Tak Tina Danmarks radio viste noget med folk der ikke kunne få børn for et års tid siden. Men det var sådan noget med overvægt og rygning. Jeg så ikke dem alle sammen, så jeg tror ikke det var de programmer..

Anmeld

28. august 2010

aarhusmor

Det er ikke mission baby I tænker på?

Anmeld

28. august 2010

tinasmor

aarhusmor skriver:

Kan I huske hvornår det ca. blev vist? og hvilket ord brugte de?

Gentagne aborter, gentagne spontane aborter, mange aborter, tabte fostre og i den dur? jeg søger og søger på deres side men kan ikke finde noget.

jeg kunne desværre ikke finde noget på programmet, og alt der er på nettet har du sikkert læst mange gange, men kopiere lige lidt:

For those with identified antiphospholipid antibody problems aspirin alone or in combination with heparin has been shown to be beneficial. Twenty percent of women have PCOS ( Q7.2) and this syndrome may perhaps account for a greater proportion of recurrent abortions. Metformin looks promising on theoretical grounds but we still lack the scientific proof that is required. The role of bacterial infection and the possible benefit of antibiotics is an example of a new area that is being investigated. There is a suggestion that 'tender loving care', with frequent assessment during pregnancy, may help. There is no evidence that hormone support in pregnancy or low-dose aspirin for those without evidence of antiphospholipid antibody problems improves the outcome.

-----------

Medical treatment of missed abortion using misoprostol

................

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.