Marius tilsalg...pust..støn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. juli 2008

Ny mor

Ej, men altså :P, jeg er ved at blive vanvittig :@

HVor skal jeg begynde...Jo aldre Marius bliver jo mere voldsom bliver han. Han har hele tiden været ret voldsom i forhold til Julius, så det er lidt af et chock og jeg kan kun tænke mig til hvor "festligt" her bliver i når han bliver ældre/stor.

Måske er jeg bare pjattet og det ændrer sig, men jeg synes virkelig han er en hård en at "styre". Han har et jerngreb når han får fat i noget og SKRIGER og laver sindsyge bukspring i luften når man fjerner ham.

Han åbner alt og vælter det ud på gulvet og alt hvad han kan få fat i, smadre han ned i gulvet - jo mere det larmer jo bedre.

To gange har han væltet barnevognen :-o :-o - han vipper så voldsomt at vi snart ikke tør have ham i den. (Godt nok var den ikke bremset - fejl - da han væltede, men alligevel) Han er spændt fast og vi har brædder under bremsen nu. Det værste er at han nu er begyndt at vippe til siderne. I dag skreg han og da jeg kom ud havde han viklet sig rundt i selen og hang halvt ude af vognen med hovedet nede i et vasketøjsstativ, der heldigvis stod der.....

Min svigermor sagde "du har fået en rigtig dreng" øhhhh, så er Julius ikke en rigtig dreng, eller hva´(?)

Birgitte (som lige nu heller vil ha´en "ikke-rigtig-dreng"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2008

ivfmarie

Åh gu´ søde Birgitte....

Aner ikk hvad jeg skal sige - jo måske: jeg føler med dig, det lyder til at være en ordenlig mundfuld du har dig der!!

(H) Marie - der syns Malte er en tøs der godt ku trænge til at være liiidt mere drenget.. 8(

Anmeld

11. juli 2008

Helle30

Ihh, hvor træls Birgitte.
Tror du evt. det kunne være tænder? Eij, spøg til side:P.

Jeg tænker lidt på, om han er så "vild", fordi han har brug for at tumle/blive tumlet og kørt træt? - At han simpelthen har brug for at gøre noget med sine kræfter, og så finder han, hvad der ligger lige for og kører sin energi af på skabe med inventar + barnevognen.
Er han anderledes, når I har været i legestue f.eks? - eller hvis han en dag har tonset rundt på græsplænen?

Helle, som pt. har en datter der helt klart har mere og mere energi, der skal forbrændes...

Anmeld

11. juli 2008

Siber

Hej søde Birgitte,

tja det lyder som min storebror da han var lille, ikke fordi du kan bruge det til noget!

hvor gammel er det Marius er?

Men nogen er voldsommere end andre, men som Helle skriver kan det være han skal kridtes endnu mere af! Han prøver sikkert også kræfter af nu!

Nå men jeg er ikke lige til meget hjælp, andet end et trøste kram og et klap på kinden!

Knus Siber, der har to vidt forskellige tøser!

Anmeld

11. juli 2008

Ny mor

Helle30 skriver:

Ihh, hvor træls Birgitte.
Tror du evt. det kunne være tænder? Eij, spøg til side:P.

Jeg tænker lidt på, om han er så "vild", fordi han har brug for at tumle/blive tumlet og kørt træt? - At han simpelthen har brug for at gøre noget med sine kræfter, og så finder han, hvad der ligger lige for og kører sin energi af på skabe med inventar + barnevognen.
Er han anderledes, når I har været i legestue f.eks? - eller hvis han en dag har tonset rundt på græsplænen?

Helle, som pt. har en datter der helt klart har mere og mere energi, der skal forbrændes...

Jeg tror du har ret, Helle, han skal kruttes meget mere af. Det svære ved ham er bare at han er "doven". Han kan finde på at skrige som en sindsyg hvis der ligger noget en meter fra ham, som han vil have. Vi giver ham det selvfølgelig ikke, han får selv lov til at hente det, men han skal lige fortælle os hvor "onde" vi er :-o I går satte jeg ham i det fjerneste hjørne af græsplænen og lod ham kravle hele vejen hen til mig. Han hylede mens han kravlede og samtidig havde en ske i hånden, som han nægtede at slippe - ret komisk, egentlig, men alligevel. Det er superæv jeg ikke kan komme til babysvømning med ham regelmæssigt, for det ville han helt sikkert have godt af.
Iøvrigt er han ved at få to kindtænder 8D
Birgitte

Anmeld

11. juli 2008

Ny mor

Siber skriver:

Hej søde Birgitte,

tja det lyder som min storebror da han var lille, ikke fordi du kan bruge det til noget!
Hvordan er din storebror så nu ??? :))
hvor gammel er det Marius er? 1 år!

Men nogen er voldsommere end andre, men som Helle skriver kan det være han skal kridtes endnu mere af! Han prøver sikkert også kræfter af nu!

Nå men jeg er ikke lige til meget hjælp, andet end et trøste kram og et klap på kinden!

Knus Siber, der har to vidt forskellige tøser!

Anmeld

11. juli 2008

Millebasse

Søde søde Birgitte..

Det lyder godt nok som en krudtkarl du har :)

Ved heller ikk lige hvad jeg skal give af gode råd..

Ville bare give et trøstende (H) herfra..

Anmeld

11. juli 2008

Ny mor

Millebasse skriver:

Søde søde Birgitte..

Det lyder godt nok som en krudtkarl du har :)

Ved heller ikk lige hvad jeg skal give af gode råd..

Ville bare give et trøstende (H) herfra..

Tak, tak, det er altid dejligt at kunne læsse lidt af herinde :)

Anmeld

11. juli 2008

ka li ja

hahahahahahaha ja jeg ved sgu heller ikke rigtig hvad jeg kan sige udover; du har fået dig en rigtig dreng!!!!
jeg har også en... men det er den store. han har også altid været så voldsom. hvor imod arthur slet ikke er på samme måde... det er alligevel utroligt at der kan være så stor forskel på søskende!!
men jeg kan desværre ikke trøste dig med at det blir bedre.... men kun at drengen så nok har bedre chancer for at klarer sig selv senere;):D

Anmeld

11. juli 2008

Tikki

Jeg passer sådan en krudtugle og der er fart over feltet. Da han startede her, smed han - som du fortæller - alt ned i gulvet, hev alle skuffer ud og væltede alt på sin vej. Han er flere gange trådt den mindste pige, jeg passer, på ryggen (inden hun lærte at kravle) uden at vende sig om eller kigge tilbage - som om han ikke opdagede noget, han skulle bare videre uanset forhindringer. Han har været her 3 måneder (han startede her som 11 måneder)....og jeg har været meget meget skrap/tydelig om, hvad han måtte og ikke måtte. Han fik lov at have en kasse med kasteting (bløde bolde, stofbleer med knuder på, bamser osv.) og hver gang han kastede med noget, som ikke måtte kastes med, fik han et meget bestemt og højt: NEJ og fik så en ting fra kastekassen. Han kaster kun meget sjældent noget nu....men det er vigtigt at de kommer igennem den fase, da det er en måde at forstå kroppens virkning og styrke på - derfor kastekassen.

Ang. vipningen i barnevognen sørgede jeg for, at selen var spændt rigtigt stramt og stoppede ham i en voksipose, der blev bundet sammen med en stofble, når han skulle sove. Han brokkede sig i starten, men efter et par uger, var det bal forbi og nu ligger han fint og sover uden at sætte sig op og vippe som en gal...og uden at blive "bundet" ind :P

Og ellers så er det ud hver eneste dag i sandkassen og grave og rode rundt. Jeg øver meget med ham nu, at sidde ned med et stykke legetøj i længere tid en et halvt sekundt - hvis han fik lov, ville han spæne fra den ene ende at stuen til den anden og tilbage igen hele dagen alt i mens han kastede rundt om sig med alt på sin vej. Men som sagt er jeg meget meget tydelig i, hvad jeg vil have og ikke have her hos mig. Men jeg er heller ikke hans mor ;) Hun fortæller, hun prøver det samme hjemme, men han er helt ligeglad og det kan jeg også se, når hun træder ind af døren her. I samme sekund skaber han sig - vrider sig og skriger, roder i alle skuffer og piller ved stereoanlægget......ting, som han ikke har gjort hele dagen, fordi han ved det er forbudt. Det er vist helt helt normalt ;)

Nå, hvad ville jeg egentlig....måske bare fortælle, at jeg kender typen ;) og at han helt sikkert nok kommer til at lære hvad der er acceptabelt og ikke....ligenu prøver han kroppens funktioner og styrke af og det skal nok blive mindre voldsomt, når han får mere styr på det.....men at guide ham lidt igennem, det kommer du nok ikke uden om og det er ikke altid det sjoveste at være skrap :P

Håber du kunne bruge noget af alt mit pladder :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.