Så er jeg kommet igang med at sy!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Loa

Vildt lækkert sæt på billede tre........

Sælger du eller det bare til eget forbrug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

aarhusmor

Sakris skriver:

Jeg har været på biblioteket og låne nogle danske syblade. Fattede hat af de svenske, også fulgte jeg opskrifterne slavisk. I ingelise har de givet deres modeller prikker efter sværhedsgrad. Kastede mig derfor ud i de nemmeste først. Ved babytøj skal du jo ikke bruge så meget stof, så synes også det var overkommerligt størrelsesmæssigt at sidde med delene.

Da jeg syede kjolen, måtte jeg telefonisk introduceres til brugen af vlieseline, ellers synes jeg opskrifterne forklarede det fint.

Før har jeg mest brugt symaskinen til at lægge bukser op, lappe huller, sy netop sådan noget som pudebetræk og karnevalskostumer (de skulle jo gudskelov ikke med nødvendighed være specielt pænt syet).

Tak for svaret Det tror jeg da jeg vil prøve. Desværre er sønnemanden ikke baby mere, men knap 4 år. Men mon ikke det går. Vil så gerne lære det

Anmeld

24. august 2010

Leonora

Sakris skriver:

Tak. God idé med ribkanten. Men skal længden så svare til elastiklængden så, eller hvordan finder man omkredsen da?

Det ser pisse godt ud med smock. Er bare bange for at hele maskinen går i kludder mudder *G*. Spoler du elastikken op stramt eller løst?

Undskyld de mange spørgsmål

Det er da helt ok med spørgsmål...sådan lærte jeg det selv..

Rib kanten skal være ca samme omkreds som barnets liv vidde...så det er derfor nødvendigt at strække den når man syr den på bukserne..på den måde får bukserne en pose effekt..jeg plejer så at sætte en ekstra elsatik som er lidt mindre end liv vidden...det giver det bedste resultat...

Ang smock så er det skønt at arb med...du ruller den op i hånden..ikke stramt og ikke løst...og så er får du det bedste resultat hvis du syr med bred sting længde og i tyndt stof.

Du er altid velkommen til at skrive til mig hvid du har flere spørgsmål eller ringe...mit nr står på min hjemmeside

Knus fra mig

Anmeld

2. september 2010

Sakris

aarhusmor skriver:

Tak for svaret Det tror jeg da jeg vil prøve. Desværre er sønnemanden ikke baby mere, men knap 4 år. Men mon ikke det går. Vil så gerne lære det

o tror bestemt det går  Glæder mig til at se hvis du også kommer igang :-)

Anmeld

2. september 2010

Sakris

Loa skriver:

Vildt lækkert sæt på billede tre........

Sælger du eller det bare til eget forbrug

Jeg sælger desværre ikke... Lige nu kan jeg slet ikke forestille mig at det er godt nok til andres end min egen accept, sådan hvis man ser helt ned i alle detaljerne.

Anmeld

2. september 2010

Sakris

Leonora skriver:

Det er da helt ok med spørgsmål...sådan lærte jeg det selv..

Rib kanten skal være ca samme omkreds som barnets liv vidde...så det er derfor nødvendigt at strække den når man syr den på bukserne..på den måde får bukserne en pose effekt..jeg plejer så at sætte en ekstra elsatik som er lidt mindre end liv vidden...det giver det bedste resultat...

Ang smock så er det skønt at arb med...du ruller den op i hånden..ikke stramt og ikke løst...og så er får du det bedste resultat hvis du syr med bred sting længde og i tyndt stof.

Du er altid velkommen til at skrive til mig hvid du har flere spørgsmål eller ringe...mit nr står på min hjemmeside

Knus fra mig

Det smock der, bliver jeg simpelthen nødt til at prøve på et tidspunkt Tak for råd!

Anmeld

2. september 2010

Leonora

Sakris skriver:

Det smock der, bliver jeg simpelthen nødt til at prøve på et tidspunkt Tak for råd!

Man bliver anhængig af det...jeg bruger det rigtig meget..Go fornøjs

Anmeld

15. september 2010

*A*

Æble stoffet er super sødt

Hvor har du købt det henne?

Anmeld

15. september 2010

Sakris

*A* skriver:

Æble stoffet er super sødt

Hvor har du købt det henne?

Tak :-)

Stoffet er fra Stof og stil :-) Og de har det vidst også med enten røde eller lilla æbler!

Anmeld

16. september 2010

*A*

Sakris skriver:

Tak :-)

Stoffet er fra Stof og stil :-) Og de har det vidst også med enten røde eller lilla æbler!

Super... Tak for det.

Tror det skal være de grønne æbler til drenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.