Så er jeg kommet igang med at sy!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.213 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. august 2010

Sakris

Ja det kunne nok næppe vinde nogle kreativ priser, men er alligevel meget stolt af mig selv Jeg har altid gerne ville kunne sy, og har en symaskine, men har aldrig været specielt god eller tålmodig til det. Kan hele tiden finde små fejl. Men babytøj er meget overkommeligt, og glæder mig hele tiden til det næste projekt.

Hippiebukser - t-shirten er fra H&M, dem gider jeg ikke sy til den pris!

Hippiekjole

Det var vidst alt fra mig lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

vingummibamse

Sakris skriver:

Ja det kunne nok næppe vinde nogle kreativ priser, men er alligevel meget stolt af mig selv Jeg har altid gerne ville kunne sy, og har en symaskine, men har aldrig været specielt god eller tålmodig til det. Kan hele tiden finde små fejl. Men babytøj er meget overkommeligt, og glæder mig hele tiden til det næste projekt.

Hippiebukser - t-shirten er fra H&M, dem gider jeg ikke sy til den pris!

Hippiekjole

Det var vidst alt fra mig lige nu

er helt vild med Hippikjolen..

Anmeld

22. august 2010

L.J.L

Du er da bare skide dygtig! Synes det er super sødt dit tøj, det ville jeg gerne have til min pige hvis jeg havde sådan en Har du også syet hættetrøjen??

Anmeld

22. august 2010

Sakris

vingummibamse skriver:

er helt vild med Hippikjolen..

tak

Anmeld

22. august 2010

Sakris

linselouise skriver:

Du er da bare skide dygtig! Synes det er super sødt dit tøj, det ville jeg gerne have til min pige hvis jeg havde sådan en Har du også syet hættetrøjen??

Tusind tak Ja den har jeg også syet... Har fået købt ret mange trykknapper, fordi jeg er ved at sy sengetøj også, så de bliver bare brugt alle steder hvor det er muligt

Anmeld

22. august 2010

Leonora

Sakris skriver:

Tusind tak Ja den har jeg også syet... Har fået købt ret mange trykknapper, fordi jeg er ved at sy sengetøj også, så de bliver bare brugt alle steder hvor det er muligt

Hej

Hvor er det fint...du er sku da dygtig.

Et godt råd råd er at sætte bred rib på buksekanterne...det er super rart for isår baby...en anden ide du kan lege med er at rulle elatik på undertåden og så sy med en bred sting lænde...så laver du smock og det har jeg bare været så glad for at lære...se evt min hjemmeside norastar.dk...

Nå men ville bare give lidt fif da jeg selv elsker at sy

Knus og go søndag

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Du er da for god. Hvordan gjorde du? Satte du dig bare ned og læste et mønster af, eller har nogen forklaret hvordan man gør?

Jeg har lige selv prøvet at sy puder og det ser også godt ud. Men jeg fik også lige lidt hjælp. Jeg tror ikke jeg tør gå i gang med tøj

Anmeld

24. august 2010

Sakris

Leonora skriver:

Hej

Hvor er det fint...du er sku da dygtig.

Et godt råd råd er at sætte bred rib på buksekanterne...det er super rart for isår baby...en anden ide du kan lege med er at rulle elatik på undertåden og så sy med en bred sting lænde...så laver du smock og det har jeg bare været så glad for at lære...se evt min hjemmeside norastar.dk...

Nå men ville bare give lidt fif da jeg selv elsker at sy

Knus og go søndag

Tak. God idé med ribkanten. Men skal længden så svare til elastiklængden så, eller hvordan finder man omkredsen da?

Det ser pisse godt ud med smock. Er bare bange for at hele maskinen går i kludder mudder *G*. Spoler du elastikken op stramt eller løst?

Undskyld de mange spørgsmål

Anmeld

24. august 2010

B&J

Hold nu op det er pænt... ja gid jeg kunne det

Anmeld

24. august 2010

Sakris

aarhusmor skriver:

Du er da for god. Hvordan gjorde du? Satte du dig bare ned og læste et mønster af, eller har nogen forklaret hvordan man gør?

Jeg har lige selv prøvet at sy puder og det ser også godt ud. Men jeg fik også lige lidt hjælp. Jeg tror ikke jeg tør gå i gang med tøj

Jeg har været på biblioteket og låne nogle danske syblade. Fattede hat af de svenske, også fulgte jeg opskrifterne slavisk. I ingelise har de givet deres modeller prikker efter sværhedsgrad. Kastede mig derfor ud i de nemmeste først. Ved babytøj skal du jo ikke bruge så meget stof, så synes også det var overkommerligt størrelsesmæssigt at sidde med delene.

Da jeg syede kjolen, måtte jeg telefonisk introduceres til brugen af vlieseline, ellers synes jeg opskrifterne forklarede det fint.

Før har jeg mest brugt symaskinen til at lægge bukser op, lappe huller, sy netop sådan noget som pudebetræk og karnevalskostumer (de skulle jo gudskelov ikke med nødvendighed være specielt pænt syet).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.