råd mod forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. august 2010

Maja88

Er der nogen som har oplevet forstoppelse i forbindelse med jerntabletterne, og som har nogle gode råd mod dette andet end svesker.

Eller er der bare nogen som har nogle super råd mod dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

AnneBJ

Maja88 skriver:

Er der nogen som har oplevet forstoppelse i forbindelse med jerntabletterne, og som har nogle gode råd mod dette andet end svesker.

Eller er der bare nogen som har nogle super råd mod dette.

Ikke i forbindelse med jern, men sørg for at få masser af fibre. Fx gennem grøntsager.. Det kunne jeg ikke spise, så jeg spiste all bran morgenmad, figenstænger og drak sveskejuice..

Rosiner, svesker, dadler osv. kan også hjælpe. Giv dig god tid på toilettet, og drik masser af vand!

Anmeld

21. august 2010

Molly8

Svesker er bedre, end deres ry  Aldi har nogle gode saftige nogen. 2 morgen og aften til en start, sætter hurtigt gang i tingene, så kan man jo skære ned.

I øvrigt behøver det ikke være jerntabletterne, men slimhinderne i tarmen, der ændrer sig under graviditeten..

Held og lykke med det.

Kh Molly

Anmeld

21. august 2010

Maja88

jamen har først fået det da jeg begyndte på de tabeletter og der står det kan være en "bivirkning". Ja ved godt svekser er gode, men kan simpelthen ikke få dem ned. Det vender sig helt i mig..

Anmeld

21. august 2010

AnneBJ

Maja88 skriver:

jamen har først fået det da jeg begyndte på de tabeletter og der står det kan være en "bivirkning". Ja ved godt svekser er gode, men kan simpelthen ikke få dem ned. Det vender sig helt i mig..

Dét gør det så sandelig også ved mig! Derfor sveskejuicen.. det var ikke en udsøgt fornøjelse, men jeg kunne godt holde det ud. 1 glas KOLDT sveskejuice, efterfulgt af et glas KOLDT mælk - så gik det an! Man kan næsten ikke smage sveskerne med mindre man når at lugte ned i glasset inden man drikker af det..

Prøv det - der går ca. en time,, så skulle der gerne begynde at ske noget i maven

Anmeld

21. august 2010

Mettemus

AnneBJ skriver:

Dét gør det så sandelig også ved mig! Derfor sveskejuicen.. det var ikke en udsøgt fornøjelse, men jeg kunne godt holde det ud. 1 glas KOLDT sveskejuice, efterfulgt af et glas KOLDT mælk - så gik det an! Man kan næsten ikke smage sveskerne med mindre man når at lugte ned i glasset inden man drikker af det..

Prøv det - der går ca. en time,, så skulle der gerne begynde at ske noget i maven

- yes det er også min erfaring. Men kun ét glas, ikke flere for lissom at sætte gang i tingene. Så kan du nemlig flytte ud på toilettet resten af dagen

Anmeld

21. august 2010

AnneBJ

Mettemus skriver:

- yes det er også min erfaring. Men kun ét glas, ikke flere for lissom at sætte gang i tingene. Så kan du nemlig flytte ud på toilettet resten af dagen

Præcis

Anmeld

21. august 2010

Kats

Magnesium

Et mineral vi alligevel har naturligt i kroppen.... gør "afføringen mere lind" - Når jerntabletterne nu kan gøre den lidt "hård"

Magnesium, kan købes i håndkøb, i tabletter og brusetabletter

Anmeld

23. august 2010

IAH

Siden jeg skiftede over til Amino Jern har det fungeret bedre.

Ellers er figenstænger noget jeg spiser to af om dagen. Det minder også lidt om barndommens madpakker...  

Og så får jeg læst lokalavisen og reklamerne lidt nærmere. For det kræver lidt længere tid på toilettet..

Anmeld

23. august 2010

Marco2

Jeg får simpelthen såå hård mave af de jerntabletter. Jeg har nu prøvet to forskellige. Så må indrømme at det kniber gevaldigt med at få taget dem dagligt.  Men heldigvis har det jo heller ikke nogen betydning for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.