Nå, det bliver en længere historie...
Vi fik afvide før sommeren at klinikken åbnede for tilmeldning til kort IVF d. 18. august. Så jeg har taget p-piller så jeg kunne time min mens. Jeg tog så den sidste p-pille i mandags, og tjekkede endda på OUH's hjemmeside at det stadig var d. 18.
Idag får jeg så min mens, og vil ind og tjekke noget andet, og ser så at du har udskudt tilmeldning til behandling d. 25..
Jeg bryder fuldstændigsammen. Jeg ved godt det "kun" handler om en måned, men jeg har bare haft det så skidt med min gigt at jeg flere gange har overvejet at stoppe inden denne her gang, fordi jeg føler min krop siger fra.
Jeg ringer derud, men der er ikke noget at gøre, de kan ikke udfører behandlingen fordi håndværkerne ikke er færdige.
Det vi så kan gøre er at melde os til behandling nu, men istedet for en kort bliver det en lang IVF. Det forsøger jeg så at affinde mig med - men så kommer der lige endnu et MEN...
Der er så mange der melder sig til behandling, så det er ikke sikkert jeg kan få en plads, og selvom de ville tage hensyn til min sygdom kunne hun se at vi ikke var blevet afvist før, så hun blev bare ved med at sige at vi ikke skulle regne med noget.
Jeg græd, Jan græd - vi er helt ude af den. Jeg føler jeg skal vælge imellem min fysik eller psyke - et valg jeg slet ikke kan tage.
Jeg ringer til min mor og græder helt vildt, først siger hun at hun synes vi skal stoppe, så argumentere jeg mod det, så siger hun at vi skal fortsætte, så argumentere jeg mod det. Jeg er ved det bare ikke...
Jeg ender så med at ringe til IVF klinik Odense - og de kan tage mig i kort IVF behandling NU.
Jan ringer til sine forældre, og vi får lov til at låne pengene til gå igennem behandling på privatklinik.
Vi er begge faldet til ro, og er rigtig glade for vi har valgt at gøre det sådan - 20.000 (hvis det lykkedes første gang) - 40.000 (hvis det lykkedes 2. eller 3. gang) er mange lige nu, men det er ikke mange penge hvis vi tænker over længere tid... og så ved vi at vi har gjort alt hvad vi kunne...
Puha - der er blevet grædt rigtig meget her i eftermiddag...