børnebidrag fra kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

N&J

Du får forhåbentlig både det ordinære og ekstra ordinære... Jeg er altså sikker på at der er flere der har skrevet at du godt kan få pengene udbetalt af kommunen før sagen er afsluttet, da han (faderen) bare skal betale pengene tilbage til kommunen.. vent lidt så ser jeg lige hvad jeg kan finde på skrift..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Sees

Jeg har fået de 1170 kr. om måneden, man skal have fra faderen, mens faderskabssagen kørte. Jeg fik den gennem kommunen (dog hver kvartal istedet for om måneden - Så jeg fik 3510 kr. sammen med de andre særlige tilskud) - Da sagen så var afsluttet, så skyldte min søns far, kommunen de penge de havde lagt ud for ham.

Var det til at forstå? Synes selv det blev lidt rodet

Anmeld

19. august 2010

MorTilGustav

MamaMis. skriver:

Jeg har fået de 1170 kr. om måneden, man skal have fra faderen, mens faderskabssagen kørte. Jeg fik den gennem kommunen (dog hver kvartal istedet for om måneden - Så jeg fik 3510 kr. sammen med de andre særlige tilskud) - Da sagen så var afsluttet, så skyldte min søns far, kommunen de penge de havde lagt ud for ham.

Same here

Anmeld

19. august 2010

SHERO

MamaMis. skriver:

Aaarh okay.. Må da hellere lige ringe at høre kommunen så... :-) Tak for svar..

Anmeld

19. august 2010

N&J

det står på denne side fra borger.dk (men det lyder som om at det er op til den enkelte kommune at bestemme om de vil det, men bor du ikke i samme kommune som Cecilia (mortilgustrav)??)

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/skilsmisse/Sider/boernebidrag.aspx?

Anmeld

19. august 2010

Mette Nexø

Man kan ingen børnepenge få før faren har skrevet under og statsforvaltningen har lavet en bidragsafgørelse som kommunen skal have orginalen af, før får du ingen penge desværre.

Anmeld

19. august 2010

N&J

Mette Nexø skriver:

Man kan ingen børnepenge få før faren har skrevet under og statsforvaltningen har lavet en bidragsafgørelse som kommunen skal have orginalen af, før får du ingen penge desværre.

Det er op til den enkelte kommune at bestemme, som du kan læse lidt længere oppe har er der mindst to der har fået det.. men desværre er det ikke ens fra kommune til kommune.. 

Anmeld

19. august 2010

Mette Nexø

N&J skriver:

Det er op til den enkelte kommune at bestemme, som du kan læse lidt længere oppe har er der mindst to der har fået det.. men desværre er det ikke ens fra kommune til kommune.. 

Jeg fik afvide af både statsforvaltningen og af den kommune jeg boede i at jeg ingen penge fik før de havde en afgørelse i sagen for så havde de ingen steder at opkræve og du kan tror jeg har været oppe og diskutere med statsforvaltningen, for synes da det er noget pjat når der er en sag igang og man kun har den ene far stående på papiret.

Så dem der har fået har boet en meget fleksibel kommune

Anmeld

19. august 2010

N&J

Dobbelt 

Anmeld

19. august 2010

N&J

Mette Nexø skriver:

Jeg fik afvide af både statsforvaltningen og af den kommune jeg boede i at jeg ingen penge fik før de havde en afgørelse i sagen for så havde de ingen steder at opkræve og du kan tror jeg har været oppe og diskutere med statsforvaltningen, for synes da det er noget pjat når der er en sag igang og man kun har den ene far stående på papiret.

Så dem der har fået har boet en meget fleksibel kommune

Jeg ved der er et par mere herinde fra der har fået før sagen er endelig afsluttet, men ja, det er en tolkningssag fra kommunes side, desværre, jeg vidste slet ikke det var muligt før det var gået i orden, men det virker også dybt latterligt at reglerne omkring sådan noget ikke er ens for alle..  systemet er ikke altid så nemt at danse med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.