Økonomi som alenemor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

N&J

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja garanteret man kunne.. Men jeg synes godt nok, at det er mange penge.. Tænk sig, hvis jeg havde dobbelt så meget Det ville jo føles som at være milionær? hah... Ej måske ikke lige milionær, men nøjh jeg ville leve som blommen i et æg! - Tror jeg!

;O)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

N&J

duddi. skriver:

Ja men på den anden side, så er jeg da også lidt stolt over at jeg forsørger mig selv om min datter. Meeen kunne da godt bruge lidt flere kr. for synes da ikke vi vælter i penge. Vi skal f.eks. ud at rejse med mine forældre, de betaler ferien men lommepenge skal vi selv sørge for. Og selv om jeg har sparet sammen længe, så får jeg ikke mange penge med mig. Men jeg brokker mig nu ikke (ikke så tit i hvert fald ), vi har det vi har brug for i hverdagen. Spiser sund og varieret. Men vil dog godt være ærlig at sige, det til tider er surt, at være så begrænset økonomisk. Om 3½ år er jeg færdig med at betale af på det lån jeg fik med fra mit forliste ægteskab. Så får jeg 1500 mere om måneden, det ser jeg frem til. Og ved at jeg ikke får nogen form for tilskud, så mister jeg heller ikke noget, hvis jeg en dag møder en dejlig mand og han flytter ind. Der er flere enlige mødre jeg har mødt som holder lidt igen med at flytte sammen med kæresten, da det rent økonomisk ikke er en fordel.

Ja.. det kan du have ret i.. 

Jeg ville til hver en tid opgive alle tillæg, hvis det betød at jeg havde fundet den rigtige.. men er man ikke bare en smule mere tilbageholden når man har et barn fordi man vil være helt sikker på at det er det rigtige..  man overlever altid uanset hvilken mængde penge man har hvis man har prøvet at leve på en SU..  

Anmeld

19. august 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Altså nu er det ikke fordi jeg gerne vil have at I skal sidde og udlevere jeres økonomi til mig eller andre.. men jeg blev da en smule nysgerrig, da jeg læste hvad (to) havde til rådighed efter skat om mdr. og sad så og tænkte hold da op, måske står jeg en dag sammen med en mand og faktisk har en helt anden økonomi end jeg har nu, er jo også studerende.. nogen havde jo 30-40.000 om mdr... og ja jeg ved godt at en mand spiser noget, men hold da op..

Jeg har med børnepenge, bidrag fra far, SU (ingen su lån) lige over 10.000 om mdr. og det løber da rundt.. 

men er det bare mig der er total lost mht. hvad man egentlig har til rådighed som enlig mor ift. to forældre, og ved jo godt min status som studerende ikke gør min økonomi til en guldgruppe, men vi lever da okey.. 

Hvad har I om mdr. (hvis I vil fortælle det), skal dog lige siges at min husleje er meget lav.. og har ingen lån, så det er mit faktuelle rådighedsbeløb til alt hver mdr. 

jeg er alene og har udbetalt 9700 kr pr måned. der er i kke medregnet børnepenge ( dem bruger jeg til hvad vi mangler når de kommer )

når alt er betalt har jeg 3000kr til mad bleer og hvad der kan komme af uforsete udgifter. er ikke meget, men prøver at holde lidt styr på hvad pengene går til så mit dk ikke bliver overtrukket.

Anmeld

19. august 2010

N&J

mor-til-vanessa skriver:

jeg er alene og har udbetalt 9700 kr pr måned. der er i kke medregnet børnepenge ( dem bruger jeg til hvad vi mangler når de kommer )

når alt er betalt har jeg 3000kr til mad bleer og hvad der kan komme af uforsete udgifter. er ikke meget, men prøver at holde lidt styr på hvad pengene går til så mit dk ikke bliver overtrukket.

Er det rigtig at jeg kan huske at du heller ikke er studerende??

med tillæg og børnepenge er det måske 1000 kr. mere end mig..  dog har jeg flere penge til rådighed efter de faste udgifter (lige nu, lad os nu se når jeg er flyttet)

Anmeld

19. august 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Er det rigtig at jeg kan huske at du heller ikke er studerende??

med tillæg og børnepenge er det måske 1000 kr. mere end mig..  dog har jeg flere penge til rådighed efter de faste udgifter (lige nu, lad os nu se når jeg er flyttet)

nej jeg er ikke studerende. men overvejer at studere igen, men så kan jeg søge om voksen su fordi jeg allerede har en uddannelse men ikke kan bruge den og så får jeg det sammen som jeg får nu.

men man kan vel altid bruge flere penge.

Anmeld

19. august 2010

N&J

mor-til-vanessa skriver:

nej jeg er ikke studerende. men overvejer at studere igen, men så kan jeg søge om voksen su fordi jeg allerede har en uddannelse men ikke kan bruge den og så får jeg det sammen som jeg får nu.

men man kan vel altid bruge flere penge.

Jeg får almindelig SU, men du kan få et forsørgertillæg (som er som en ekstra SU), og så er din indkomst så lav at du kan få boligsikring og dækket institution 100 %, så det kan godt løbe rundt.. 

Anmeld

19. august 2010

Mette Nexø

Ved ikke hvad jeg har på dagpenge endnu, da jeg først får fra denne her mdr. Har regnet ud når jeg begynder at arbejde igen vil jeg ca have 5000 kr til mad, sjov og bleer. Og i det beløb er der regnet børnepenge med fra faren.

Anmeld

19. august 2010

N&J

Mette Nexø skriver:

Ved ikke hvad jeg har på dagpenge endnu, da jeg først får fra denne her mdr. Har regnet ud når jeg begynder at arbejde igen vil jeg ca have 5000 kr til mad, sjov og bleer. Og i det beløb er der regnet børnepenge med fra faren.

Meget godt at vide at jeg nok ikke får mere end 1-2000 mere om mdr. når jeg engang er færdig.. 

Anmeld

19. august 2010

Mette Nexø

N&J skriver:

Meget godt at vide at jeg nok ikke får mere end 1-2000 mere om mdr. når jeg engang er færdig.. 

Jeg starter op på deltid (30 timer) derfor får jeg ikke så meget, har en grundløn på ca 22500 kr før skat. Men arbejder i Ballerup og bor i Slagelse så er nødtil at gå ned i tid hvis jeg skal se min datter og skulle kunne hente hende i dagpleje 3 dage ud af de sidste 2 dage skal jeg have noget familie til at hente.

Anmeld

19. august 2010

N&J

Mette Nexø skriver:

Jeg starter op på deltid (30 timer) derfor får jeg ikke så meget, har en grundløn på ca 22500 kr før skat. Men arbejder i Ballerup og bor i Slagelse så er nødtil at gå ned i tid hvis jeg skal se min datter og skulle kunne hente hende i dagpleje 3 dage ud af de sidste 2 dage skal jeg have noget familie til at hente.

Jeg tror også det er sådan de første år vil komme til at se ud for mig, medmindre jeg selvfølgelig finder mig en mand, så kan jeg pludselig få lidt aften/nat arbejde igen og have en masse fridage.. det ville være luksus.. må da også sige at selvom pengene er små er jeg lykkelig for at have så meget tid til min datter, som jeg har lige nu.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.