Bange for igangsættelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

tumle81

Jeg er blevet sat igang 3 gange pga bækkenløsnings smerter!!

Alle 3 gange har det været med piller,

Første gang fik jeg en pille om morgenen+aftenen og dagen efter kunne de tage vandet, dog fik jeg ingen veer og derfor fik jeg ve drop. Der gik knap 7 timer efter de havde taget vandet til jeg havde min smukke datter i armene!!

Anden gang fik jeg piller om morgenen, og først dagen efter fik jeg piller morgen+aften.  Den næste dag tog de vandet, og jeg fik veer indenfor ½-1 time. Fødte 4 timer efter de havde taget vandet...

Tredje gang fik jeg en pille om aftenen og dagen efter tog de vandet. Der gik ca 5 timer fra de tog vandet til jeg havde født...

Så her er der super gode erfaringer med igangsættelse...

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Bebsen

Skønt at høre gode erfaringer  

Føler mig allerede mere rolig - tak

Anmeld

18. august 2010

Mor til L&S

Bebsen skriver:

Skønt at høre gode erfaringer  

Føler mig allerede mere rolig - tak

Jeg var også bange, men som skrevet havde jeg en drømme fødsel på 4 timer...

Anmeld

18. august 2010

mum2010

dithmer skriver:

Hej.

Ja det må det næsten være. Da vi var til midtvejsscanning den 12/7-10 talte vi med en læge pga jeg fik ks 1. gang og det var hende der fortalte det. Jeg sagde nemlig til hende at jeg var noget bekymret da jeg synes det var en dårlig oplevelse sidst med de stikpiller.

Okay  Jamen det er da dejligt at vide til næste gang man skal være gravid - i tilfælde af man skal sættes igang igen. Men det er positivt syns jeg hvis de finder andre metoder end stikpillen for det gik enormt hurtigt da veerne gik igang og jeg havde ingen pauser mellem veerne stort set - det var ligepå og hårdt

Anmeld

18. august 2010

Dansker I Holland

Bebsen skriver:

Tusind tak for svarene alle sammen, kan se det er ret forskelligt om det er noget der trækker over flere dage, eller det går hurtigere...

Kom endelig med flere beretninger om igangsættelser

Føler mig egentligt lidt dum, for en fødsel der går igang af sig selv kan jo også trække ud over flere dage og være uforudsigelig, og det har ikke skræmt mig, men at igangsættelse kan tage flere dage og er så uforudsigelig, ja, det skræmmer mig... Helt skørt

Bed mærke i det B&J skriver, at det lyder træls, men når jeg står med barnet i armene så er alt det glemt... Og det er jo lige dét jeg skal huske, og det er lige dét jeg plejer at sige til folk når de spørger om jeg er bange for at føde - at når barnet er i mine arme, så er al smerte og besvær glemt

Nå må I ikke opfatte det som om jeg siger at I er mindre kvinder fordi I er blevet sat igang, men jeg føler mig (påtrods af stor mave og mælke babser, hih) mindre kvindelig, fordi fødslen ikke går igang af sig selv, at jeg ikke er en "rigtig kvinde" og "bare" føder... Er der andre end mig der har haft den følelse ?

Hejsa Jeg blev sat i gang med min ældste datter som var min første Mit vand gik omkring kl 5.30 om morgenen, men ingen veer. Ringede til FG da vi var i tvivl om det var vandet eller ej. Så kom vi ind på FG kl 8 og jeg kan så ikke huske om jeg blev sendt hjem, men det gjorde jeg nok. Kl 12.20 fik jeg lagt en stikpille op samtidig med at jeg fik kørt CTG. 20 min efter fik jeg min første ve, og den gjorde ikke ondt, jeg blev bare forskrækket da jeg slet ikke var forberedt på det. Jeg fødte kl 01.09 efter midnat

P.S. Det jeg kan sige om at blive sat i gang er at det er ikke slemt, selvom JEG synes at veerne gør mere ondt når man bliver sat i gang.

Knus Sussie 27+2

Anmeld

18. august 2010

Leonora

Bebsen skriver:

Hej alle.

Jeg er nu 41+5, og skal sættes igang på fredag... Og jeg er hunderæd!!

Det der skræmmer mig er hvis jeg ikke kan blive sat igang ved at de tager vandet, men skal have lagt pille op, og så bliver sendt hjem, og skal komme igen, og der stadig ikke er sket noget, også skal have lagt 2 piller op, og igen bliver sendt hjem... Hele den her process der bare kan trække ud og úd og ud... Jeg har fået en brochure om igangsættelse, og jo mere jeg læser i den, jo mere skræmt/ked bliver jeg...  Tror måske også det er fordi en del af min drøm om en "normal" fødsel, er ved at smuldre... Synes det virker så uoverskueligt og ja, jeg er bare ked og trist  og har ellers glædet mig SÅ meget til at skulle føde...

Er der nogen der har erfaring med igangsættelse via prostaglandin pille(r) eller gel de har lyst til at dele med mig?

Ida, der er lige ved at være et tudefjæs...

Hej

Først vil jeg sige til dig at din drøm om normal fødsel sagtens kan blive til virkelighed. Så fortvivl ej...

Jeg blev sat i gang med stikpiller som først virkede efter 48 timer...og jeg havde nøjagtig de samme bange tanker som dig...men jeg havde den mest fantastiske fødsel på 6 timer fra første ve...

Du må prøve at lægge de bange føleser væk selvom det er svært. Men det gaver dig i sidste ende..og prøv at sige til dig selv at det kan tage mange timer før de virker...så bliver du ikke skuffet..Du skal bare nyde de timer før veerne kommer.

Jeg tror på at du kan få en skøn drømme fødsel selvom du skal sættes i gang..

Knus og glæder mig til at høre om forløbet

Anmeld

8. september 2010

Bebsen

Tak for svarene alle sammen

Jeg blev sat igang den 19, og han blev født den 21. kl 00.45... En nærmere fødselsbeskrivelse ér på vej, men tager lidt tid at skrive da der os kommer lidt tuderi undervejs

Anmeld

8. september 2010

MoarTil4

Bebsen skriver:

Tusind tak for svarene alle sammen, kan se det er ret forskelligt om det er noget der trækker over flere dage, eller det går hurtigere...

Kom endelig med flere beretninger om igangsættelser

Føler mig egentligt lidt dum, for en fødsel der går igang af sig selv kan jo også trække ud over flere dage og være uforudsigelig, og det har ikke skræmt mig, men at igangsættelse kan tage flere dage og er så uforudsigelig, ja, det skræmmer mig... Helt skørt

Bed mærke i det B&J skriver, at det lyder træls, men når jeg står med barnet i armene så er alt det glemt... Og det er jo lige dét jeg skal huske, og det er lige dét jeg plejer at sige til folk når de spørger om jeg er bange for at føde - at når barnet er i mine arme, så er al smerte og besvær glemt

Nå må I ikke opfatte det som om jeg siger at I er mindre kvinder fordi I er blevet sat igang, men jeg føler mig (påtrods af stor mave og mælke babser, hih) mindre kvindelig, fordi fødslen ikke går igang af sig selv, at jeg ikke er en "rigtig kvinde" og "bare" føder... Er der andre end mig der har haft den følelse ?

jeg er blevet sat igang ved mit 1. og 3 barn , oog har født "alm" ved mit 2. barn.
Min sidste fødsels for 1 års siden var med igangssættelse. Jeg fik lagt en pille fredag morgen, og igen aften. Havde veer, og måtte blive på sygehuset, da jeg skulle være under opsyn grundet graviditetssukkersyge.

Desværre åbnede jeg mig ikke så meget i løbet af fredagen og lørdagen til trods for fine veer. Først søndag formiddag mødte jeg en jordmoder, som mente at hun godt kunne tage vandet på trods af alt.

Og da hun først havde taget vandet så gik resten som en "leg" - faktisk fødte jeg meget hurtigt efterfølgende.

Min oplevelse med igangssættelse er, at det kan tage tid for kroppen, da den egentlig ikke er helt parat.

Jeg havde ved mit 2. barn en ganske alm. fødsel, hvor jeg vågnede kl. 4 om morgen med veer, vandet gik kl. 06.30 og kl. 8 havde jeg født - kl. 15 samme eftermiddag tog jeg hjem igen.
Det var en fed oplevelse - så jeg forstår godt dit "ønske" om at føde "alm".

Men ellers vil jeg sige at igansættelse også er helt ok - vær ikke nervøs for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.