Bange for igangsættelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.354 visninger
17 svar
1 synes godt om
18. august 2010

Bebsen

Hej alle.

Jeg er nu 41+5, og skal sættes igang på fredag... Og jeg er hunderæd!!

Det der skræmmer mig er hvis jeg ikke kan blive sat igang ved at de tager vandet, men skal have lagt pille op, og så bliver sendt hjem, og skal komme igen, og der stadig ikke er sket noget, også skal have lagt 2 piller op, og igen bliver sendt hjem... Hele den her process der bare kan trække ud og úd og ud... Jeg har fået en brochure om igangsættelse, og jo mere jeg læser i den, jo mere skræmt/ked bliver jeg...  Tror måske også det er fordi en del af min drøm om en "normal" fødsel, er ved at smuldre... Synes det virker så uoverskueligt og ja, jeg er bare ked og trist  og har ellers glædet mig SÅ meget til at skulle føde...

Er der nogen der har erfaring med igangsættelse via prostaglandin pille(r) eller gel de har lyst til at dele med mig?

Ida, der er lige ved at være et tudefjæs...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

dithmer

Hejsa !!

Jeg prøvede i 2005 at blive sat igang med min mindste datter da jeg var 42+1. Jeg fik lagt 1 pille op og jordemoderen tog vandet kl 16.00. Jeg blev ikke sendt hjem men indlagt på Gyn. afd. i stedet. Kl 22 startede mine veer så småt og min datter blev født kl 03.35. Tror de beholdte mig da jeg første gang fødte ved kejsersnit. Synes veerne har voldsomme og ingen vepauser.

Ved at de her på Aalborg sygehus, hvor jeg skal føde 3. gang, ikke bruger piller mere til igangsættelse da de har dårlige erfaringer med at fødslerne går for hurtige og det kan jeg kun give dem ret i.

Nu bruger de en ballon som de sætter op der indeholder de hormoner der fremkalder veerne. Jeg vil også nødigt sættes igang igen. Husk at være ærlig over for din jordemoder og sig hvordan du har det med det, så de kan finde en bedre løsning.

Ønsker dig en super god fødsel.

Anmeld

18. august 2010

mum2010

Ja det har jeg  11 timer efter jeg fik lagt pillen op havde jeg veer. De varede 9 timer og så havde jeg født, og gjorde det selv - så håbet om en helt alm fødsel synes jeg du skal holde fast i  Håber din fødsel kommer til at gå godt også selvom det blir ved igangsættelse

Anmeld

18. august 2010

mum2010

dithmer skriver:

Hejsa !!

Jeg prøvede i 2005 at blive sat igang med min mindste datter da jeg var 42+1. Jeg fik lagt 1 pille op og jordemoderen tog vandet kl 16.00. Jeg blev ikke sendt hjem men indlagt på Gyn. afd. i stedet. Kl 22 startede mine veer så småt og min datter blev født kl 03.35. Tror de beholdte mig da jeg første gang fødte ved kejsersnit. Synes veerne har voldsomme og ingen vepauser.

Ved at de her på Aalborg sygehus, hvor jeg skal føde 3. gang, ikke bruger piller mere til igangsættelse da de har dårlige erfaringer med at fødslerne går for hurtige og det kan jeg kun give dem ret i.

Nu bruger de en ballon som de sætter op der indeholder de hormoner der fremkalder veerne. Jeg vil også nødigt sættes igang igen. Husk at være ærlig over for din jordemoder og sig hvordan du har det med det, så de kan finde en bedre løsning.

Ønsker dig en super god fødsel.

Er det noget nyt at de ikke sætter i gang med piller i Ålborg længere?? Med nyt mener jeg meget nyt. Jeg fik min søn for 5 mdr siden og jeg blev jo så sat igang med piller på Ålborg Sygehus

Anmeld

18. august 2010

dithmer

mum2010 skriver:

Er det noget nyt at de ikke sætter i gang med piller i Ålborg længere?? Med nyt mener jeg meget nyt. Jeg fik min søn for 5 mdr siden og jeg blev jo så sat igang med piller på Ålborg Sygehus

Hej.

Ja det må det næsten være. Da vi var til midtvejsscanning den 12/7-10 talte vi med en læge pga jeg fik ks 1. gang og det var hende der fortalte det. Jeg sagde nemlig til hende at jeg var noget bekymret da jeg synes det var en dårlig oplevelse sidst med de stikpiller.

Anmeld

18. august 2010

B&J

Bebsen skriver:

Hej alle.

Det der skræmmer mig er hvis jeg ikke kan blive sat igang ved at de tager vandet, men skal have lagt pille op, og så bliver sendt hjem, og skal komme igen, og der stadig ikke er sket noget, også skal have lagt 2 piller op, og igen bliver sendt hjem... Hele den her process der bare kan trække ud og úd og ud... Jeg har fået en brochure om igangsættelse, og jo mere jeg læser i den, jo mere skræmt/ked bliver jeg...  Tror måske også det er fordi en del af min drøm om en "normal" fødsel, er ved at smuldre... Synes det virker så uoverskueligt og ja, jeg er bare ked og trist  og har ellers glædet mig SÅ meget til at skulle føde...

Er der nogen der har erfaring med igangsættelse via prostaglandin pille(r) eller gel de har lyst til at dele med mig?

Jeg syntes du skal tage det helt stille og roligt... min vand gik dog ved jordmoren men i hele 2½dag fik jeg lagt piller op og rendte også frem og tilbage også den 3 dag fødte jeg først helt alm... det lyder trælt men når du står med dit barn i armene så er alt det glemt...

Alt kommer til af gå godt og sender dig en masse vee støv i håb om du bare får veer med det samme

Anmeld

18. august 2010

Low

Nu vil jeg fortælle hvordan jeg blev sat igang men du må ikke blive skræmt endnu mere 

Da jeg var 42+0 var jeg oppe kl. 08:00 for at få lagt en pille op og jeg skulle komme igen efter 4 timer. Jeg kom igen kl 12 og der ville hun ikke ligge en mere op fordi jeg havde veer men jeg kunne næsten ikke mærke dem. Jeg fik veer om natten i et par timer men de gik i sig selv igen. Jeg kom igen dagen efter kl 08:00 og fik lagt piller op og så skulle jeg komme tilbage 4 timer efter og det gjorde jeg så og der fik jeg lagt en pille mere op (42+1). Jeg fik så veer den dag som blev ved og lidt i 12 om natten var jeg på fødeafdelingen fordi det gjorde så ondt. Jeg fik noget morfin og så fik jeg lov til at sove der ude for jeg havde kun åbnet mig 1,5 cm. Jeg fødte dagen efter kl 16:46 (42+2)

Anmeld

18. august 2010

LIZO

du skal ikek være bange.. jeg er nu 2 gange blevet sat i gang før der var nogle tegn på fødsel. og begge gange er det gået meget nemt.

med liam var jeg 6 dage over temin. men helt lukket. fik en pille gik hjem.  kom tilbage 6 timer efter endnu en pille.. ( var helt lukket og 2 cm tilbage af livmorhalsen.) kom ind dagen efter. om morgen var slimproppen gået.  var 1 cm åben og 1 cm tilbage af livmorhalsen.. så var sket noget selvom jeg intet har kunne mærke. kl 12 tog de vandet. kl 14 fik jeg ve drop da jeg ikke havde fået veer.  kl 19.26 er han født. 

zoey tog de vandet kl 10 ( det var 1 uge før temin) kl 13.15 fik jeg ve drop da jeg ikke åbnet mig. kl 14.45 er hun født. 

det er ikke altid så slemt at blive sat i gang. håber selvfølig at du slipper og går i fødslen inden

Anmeld

18. august 2010

Bebsen

Tusind tak for svarene alle sammen, kan se det er ret forskelligt om det er noget der trækker over flere dage, eller det går hurtigere...

Kom endelig med flere beretninger om igangsættelser

Føler mig egentligt lidt dum, for en fødsel der går igang af sig selv kan jo også trække ud over flere dage og være uforudsigelig, og det har ikke skræmt mig, men at igangsættelse kan tage flere dage og er så uforudsigelig, ja, det skræmmer mig... Helt skørt

Bed mærke i det B&J skriver, at det lyder træls, men når jeg står med barnet i armene så er alt det glemt... Og det er jo lige dét jeg skal huske, og det er lige dét jeg plejer at sige til folk når de spørger om jeg er bange for at føde - at når barnet er i mine arme, så er al smerte og besvær glemt

Nå må I ikke opfatte det som om jeg siger at I er mindre kvinder fordi I er blevet sat igang, men jeg føler mig (påtrods af stor mave og mælke babser, hih) mindre kvindelig, fordi fødslen ikke går igang af sig selv, at jeg ikke er en "rigtig kvinde" og "bare" føder... Er der andre end mig der har haft den følelse ?

Anmeld

18. august 2010

Mor til L&S

Bebsen skriver:

Hej alle.

Jeg har gode erfaringer med at bliva sat i gang

Fik en pille tirsdag aften

Onsdag morgen tog de vandet kl. 8

Onsdag kl 12.15 var hun født

Bare rolig - det skal nok gå

Held og lykke med fødslen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.