Hvor lang tid før kan man lave kagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

Anasmor

Slet ikke... bundene bliver også lidt mere lækre når man lægger den sammen med en blød mousse end med en fast...

Har man rigtig travlt, så lav dejen, og bag kagen som bunde, når kagerne er i ovnen, så kan moussen laves og smides i en frysepose, køl kagerne hurtigt ved at fjerne formen når du kan røre ved den, og sæt den på en rist så den kan komme af med varmen.. når den er HELT koldt lægges den sammen i den rengjorte form, og sættes på køl... 6 timer efter er den fast nok til at vende ud og overtrække..

Så skal man lave en kage til lørdag, er det rigeligt fint at bage og lægge sammen fredag aften, og pynte lørdag morgen

Så man behøver altså bare en lille tidsplan, så kan man altid smække en kage sammen  "hurtigt" (forholdsvist )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Susan1978

Anasmor skriver:

Slet ikke... bundene bliver også lidt mere lækre når man lægger den sammen med en blød mousse end med en fast...

Har man rigtig travlt, så lav dejen, og bag kagen som bunde, når kagerne er i ovnen, så kan moussen laves og smides i en frysepose, køl kagerne hurtigt ved at fjerne formen når du kan røre ved den, og sæt den på en rist så den kan komme af med varmen.. når den er HELT koldt lægges den sammen i den rengjorte form, og sættes på køl... 6 timer efter er den fast nok til at vende ud og overtrække..

Så skal man lave en kage til lørdag, er det rigeligt fint at bage og lægge sammen fredag aften, og pynte lørdag morgen

Så man behøver altså bare en lille tidsplan, så kan man altid smække en kage sammen  "hurtigt" (forholdsvist )

nu ser jeg jo din tidsplan og bliver lidt nysgerrig -  jeg har vist også brugt lidt for laaang tid på noget af det..  men det er fordi jeg har haft erfaringer med at mine bunde gik i stykker hvis de ikke var 100% kolde.

så dem har jeg altid lavet i god tid.

men hvad med chokoladecreme..  bruger du det og hvor i din tidsplan har du det..

knus mig som er igang med at bage kagebunde

Anmeld

18. august 2010

Anasmor

Hvis du tager udgangspunkt i den plan du har kopieret, så ville jeg koge fløden op fredag morgen før jeg tog på arbejde, hælde den over det hakkede chokolade og sætte den på køl... det tager 5-6 minutter... så følger du bare planen og pisker den op når du lægger den sammen med moussen...

Anmeld

18. august 2010

Snefnug1984

Anasmor skriver:

Hehe ja men det kræver jo lige at man har tid til at stå og bage kagerne.. kunne godt lige bruge lidt mere end 24 timer næste fredag.. skal på job fra 6.30 til 12.30 og så møde ind igen fra 15-18 og skal lave 5 kager til lørdag.. pyhh..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.