Hvor lang tid før kan man lave kagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.282 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Mille83

Hej

Skal holde dåb på søndag, men skal være færdig med kagen lørdag.

Hvornår må jeg begynde på bunde? Smørcreme? Hindbærmousse?

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ved det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Sommersko

Hvis jeg skulle have en kage klar til søndag, ville jeg gøre således:

Torsdag: lave fyldet, evt forberede pynten

Fredag: lave bunde + lægge sammen

Lørdag: smøre op + pynte

og så stilles køligt til næste dag.

Ih håber snart jeg får tid til at lave sådan en kage igen - men med en meget aktiv tøs på snart 6 mdr, er tiden bare ikke til det...!

Anmeld

17. august 2010

eirene

Du skal begynde nu eller i morgen. Smørcremen plejer jeg ikke at lave før jeg skal bruge den og den skal jo først smøres op torsdag. Så den kan stå natten over med smørcremen. Fredag skal du så lave pynten. Så den kan stå og sætte sig til lørdag. Og pynten kan godt tage tid alt efter hvad du vælger at lave.

Held og lykke med dåben.

Anmeld

17. august 2010

Mille83

Tusind tak for svar, begynder med bundene nu her

Og hindbærmoussen kan jeg bare lave den imorgen?

Anmeld

17. august 2010

quity

Hvis det er noget med fløde, så anbefaler man max tre dage.

Anmeld

17. august 2010

Anasmor

Tusind tak for svar, begynder med bundene nu her

Og hindbærmoussen kan jeg bare lave den imorgen?

Nej det kan du bestemt ikke... Det er alt for tidligt og det tager altså kun 6 timer for en mousse om at størkne helt, så hvorfor så begynde så tidligt ??...

-Start med pynten, og sæt den til tørre i køkkenskabet eller en ny ren lukket kasse med lufhuller

-Bag bunde fredag eftermiddag/aften

-Lav mousse og læg kage sammen lørdag morgen

-Smør op efter 6 timer og overtræk..

-Sæt på køl i mindst 2 timer så den er gennemkølet, eller arbejd hurtigt med pynten mens kagen står på en bagerist med fryseelementer under..

-Sæt pynten på...

Det skal altså ikke tage en ½ uge at lave en kage, man ville aldrig købe en kage ved bageren der havde stået i tre dage fra fløden er pisket til man putter kagen i munden... og hvis der er rester... ville man så spise dem 4-5 dage efter at man havde lagt kagen sammen ?

Dette er ikke en "rettelse", men en slagplan og oversigt over, hvordan man kan lave en kage, der så er frisk når man serverer den for andre mennesker

Selvfølgelig skal kagen se smuk ud, men det indvendige er altså lige så vigtigt... både smag og holdbarhed...

Anmeld

17. august 2010

Dot D

Anasmor skriver:

Nej det kan du bestemt ikke... Det er alt for tidligt og det tager altså kun 6 timer for en mousse om at størkne helt, så hvorfor så begynde så tidligt ??...

-Start med pynten, og sæt den til tørre i køkkenskabet eller en ny ren lukket kasse med lufhuller

-Sæt på køl i mindst 2 timer så den er gennemkølet, eller arbejd hurtigt med pynten mens kagen står på en bagerist med fryseelementer under..

-Sæt pynten på...

Det skal altså ikke tage en ½ uge at lave en kage, man ville aldrig købe en kage ved bageren der havde stået i tre dage fra fløden er pisket til man putter kagen i munden... og hvis der er rester... ville man så spise dem 4-5 dage efter at man havde lagt kagen sammen ?

Dette er ikke en "rettelse", men en slagplan og oversigt over, hvordan man kan lave en kage, der så er frisk når man serverer den for andre mennesker

Selvfølgelig skal kagen se smuk ud, men det indvendige er altså lige så vigtigt... både smag og holdbarhed...

Anmeld

18. august 2010

Snefnug1984

Anasmor skriver:

-Sæt pynten på...

Lægger du mousse i kagen lige når du har lavet den, så det først stivner i kagen?

Anmeld

18. august 2010

Anasmor

Ja det gør jeg altid..

Jeg forer bageformen med bagepapir, og lægger kagen sammen i formen, det giver en snor lige kage

Anmeld

18. august 2010

Snefnug1984

Anasmor skriver:

Ja det gør jeg altid..

Jeg forer bageformen med bagepapir, og lægger kagen sammen i formen, det giver en snor lige kage

Gud jeg har altid troet, at den skulle stivne i køleskabet først.. det har lige reddet lidt af min kommende tidsplan for en kage, hvor tiden så absolut IKKE er med mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.