Av, hjælp hvad mon dette er!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Enayia

linselouise skriver:

Den der smerte havde jeg også tit under graviditeten, og fandt ud af at det tit havde noget at gøre med luft der var i klemme. Det gik som regel væk hvis jeg slog en stor prut, haha, lyder sjovt men sådan var det Kunne også tit hjælpe at bøvse.

Haha ja det lyder egentlig ret komisk, utroligt det kan gøre så nas!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Mathilde

Enayia skriver:

Haha ja det lyder egentlig ret komisk, utroligt det kan gøre så nas!!!!

Ja det kan gøre vildt ondt sådan en gang luft!!

Jeg lider af irriteret tyktarm og jeg oplever det du beskriver. Mit var sjovt nok meget mildere mens jeg var gravid Men det er også voldsomme mavekramper, maven bliver kæmpe og hård, det spænder og presser, en skærende smerte. Det er værre end at have veer langt hen ad vejen.... Det er fordi der dannes en masse luft...

Nå men det jeg ville sige var, at det lyder som forstoppelse, hvilket jo ikke er unormalt når man er gravid. Jeg tror ikke du skal være bekymret, men hvis du er forstoppet skal du evt have noget der kan sætte skub i det det kan gøre SÅ ondt!

Anmeld

16. august 2010

Enayia

Mathilde skriver:

Ja det kan gøre vildt ondt sådan en gang luft!!

Jeg lider af irriteret tyktarm og jeg oplever det du beskriver. Mit var sjovt nok meget mildere mens jeg var gravid Men det er også voldsomme mavekramper, maven bliver kæmpe og hård, det spænder og presser, en skærende smerte. Det er værre end at have veer langt hen ad vejen.... Det er fordi der dannes en masse luft...

Nå men det jeg ville sige var, at det lyder som forstoppelse, hvilket jo ikke er unormalt når man er gravid. Jeg tror ikke du skal være bekymret, men hvis du er forstoppet skal du evt have noget der kan sætte skub i det det kan gøre SÅ ondt!

Pyyyh, jeg var faktisk sikker på jeg var den eneste i hele universet der havde det sådan!

Av, men hvor er det rart man ikke er den eneste, selvom man ikke ønsker det for andre!

Knus

Anmeld

16. august 2010

henh01

Puha sådan har jeg også haft det meget på det sidste,. er i 27. uge og har døjet med mavepine i ca 3 uger nu. Hedeture, koldsved, kvalme og mavepine.. Heldigvis går det over igen. ringede til afsnittet for gravide da det vtar slemmeste og hun sagde at det ikke lød til at være noget man burde undersøge men bare lidt uro i mavesystemet.

Anmeld

16. august 2010

Bavianis

Enayia skriver:

Åh jeg har lige haft en yderst ubehagelig oplevelse. Det er dog ikke første gang det sker, men er sket nogle gange før med flere dages mellemrum.

Snakker altså lige rent ud af posen.

Lige pludselig får jeg bare helt vild ondt i maven/underlivet og føler lidt det trykker på tarmen og murrer i lænden samtidig jeg får skide ondt i maven. SÅ skal jeg bare på toilettet (altså skide, sorry) Pludselig får jeg bare sådan nogle kramper i maven og maven er helt kold, føler så bare ikke jeg rigtig kan komme af med noget og det trykker, presser og gør så ondt jeg bare tuder, bliver bange og får svedetur.

Jeg har tænkt flere gange, ej nu skal du til lægen, men næste dag er det væk og så er jeg flov over ringe og sige, jeg altså havde ondt i maven igår men ikke nu.

Nu er dette sket nogle gange og ville spørge jer andre om i måske har prøvet noget lignene, om det kan være normalt. Jeg er lige gået in i 16 uge næsten nu.

Om ikke andet hvis det nu kommer igen i dag, hvor ringer jeg lige hen, man kan jo kun snakke med sin læge om morgenen og jeg skal først til det første jordmoder besøg her d. 24.

Hvad gør man lige, og er der noget jeg selv kan gøre for at slippe for dette onde?

Håber i kan hjælpe mig er helt lost

Det er sjovt - jeg oplevede akkurat det samme da jeg var gravid!

Jeg følte "Nu skal jeg på toilettet!" og når jeg så får mig sat har jeg vildt tynd mave, får koldsved, kvalme, bliver svimmel og har flere gange været ved at besvime.

Der skete nu aldrig mere end det, men det var nu også ubehageligt nok

Anmeld

16. august 2010

Mathilde

Enayia skriver:

Pyyyh, jeg var faktisk sikker på jeg var den eneste i hele universet der havde det sådan!

Av, men hvor er det rart man ikke er den eneste, selvom man ikke ønsker det for andre!

Knus

Du er slet ikke alene

Jeg tror flere end man lige regner med, oplever det samme. Det er bare tabu at snakke om det.. Det generer dog ikke mig!

Knus

Anmeld

16. august 2010

Enayia

Bavianis skriver:

Det er sjovt - jeg oplevede akkurat det samme da jeg var gravid!

Jeg følte "Nu skal jeg på toilettet!" og når jeg så får mig sat har jeg vildt tynd mave, får koldsved, kvalme, bliver svimmel og har flere gange været ved at besvime.

Der skete nu aldrig mere end det, men det var nu også ubehageligt nok

Uhh ja lige præcis! Det er skide ubehageligt! Men nu kan jeg lidt bedre slappe af, men tror nu liiige jeg ringer til lægen bare for at være på den sikre side!

tusind tak for dit svar!

Anmeld

16. august 2010

Enayia

Mathilde skriver:

Du er slet ikke alene

Jeg tror flere end man lige regner med, oplever det samme. Det er bare tabu at snakke om det.. Det generer dog ikke mig!

Knus

Uhh så er det godt i er nogle der kan slå igennem tabuet, så man ikke tror man er helt unormal!

Phhhw!

Anmeld

16. august 2010

Diana...

Enayia skriver:

Åh jeg har lige haft en yderst ubehagelig oplevelse. Det er dog ikke første gang det sker, men er sket nogle gange før med flere dages mellemrum.

Snakker altså lige rent ud af posen.

Lige pludselig får jeg bare helt vild ondt i maven/underlivet og føler lidt det trykker på tarmen og murrer i lænden samtidig jeg får skide ondt i maven. SÅ skal jeg bare på toilettet (altså skide, sorry) Pludselig får jeg bare sådan nogle kramper i maven og maven er helt kold, føler så bare ikke jeg rigtig kan komme af med noget og det trykker, presser og gør så ondt jeg bare tuder, bliver bange og får svedetur.

Jeg har tænkt flere gange, ej nu skal du til lægen, men næste dag er det væk og så er jeg flov over ringe og sige, jeg altså havde ondt i maven igår men ikke nu.

Nu er dette sket nogle gange og ville spørge jer andre om i måske har prøvet noget lignene, om det kan være normalt. Jeg er lige gået in i 16 uge næsten nu.

Om ikke andet hvis det nu kommer igen i dag, hvor ringer jeg lige hen, man kan jo kun snakke med sin læge om morgenen og jeg skal først til det første jordmoder besøg her d. 24.

Hvad gør man lige, og er der noget jeg selv kan gøre for at slippe for dette onde?

Håber i kan hjælpe mig er helt lost

Hård mave du skal få noget så du kan komme af med din afføring vi er næsten lige langt henne og jeg har det samme som dig dog 2 af gangene er jeg også faldet om fordi det har gjort så ond. Jeg er begynd og tage piller mod det og det hjælper og fra i morgen begynder jeg også at spise HUSK hvis jeg kan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.