HJÆÆÆÆÆÆLP - mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juli 2008

Tut

Hej piger,

Jeg er lige kommet hjem fra lægen med Noah som har mellemørebetændelse.

Han har skreget konstant siden igår kl 18, og han har nu 38,7 i feber - så jeg fik en akuttid hos lægen, som hurtigt kunne konstatere mellemørebetændelse, som jeg nu har fået pencilin for til ham.

Jeg kender godt tricket med at hæve sengen i hovedenden, og det har jeg gjort.

Er der andre tricks man bruger til mellemørebetændelse???

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2008

Rasmine

Tja, som mor til ørebarn, ville jeg jo bestille tid hos ørelægen. Selvom det er første gang han har det, ville jeg overlade det til en øre-professionel. Vi var hos lægen en million gange, det hjalp ikke. Se evt. IVF's indlæg vedr. Malte. Vi brugte en zoneterapeut, saltvaldsnæsespray, op med hovedet, varme fødder og og sådan nogle urtedråbe-agtige nogen, kan ikke huske hvad de hedder. Lige meget hjaæp det nærmest, men dræn hjalp hende. Go bedring.

Anmeld

9. juli 2008

Ny mor

Åh, Tut, stakkel lillemand og jer :'( Ville ønske jeg havde et super forslag. Jeg har selv været ørebarn og for pokker hvor gør det ondt. Men heldigvis - ringe trøst lige nu - vokser de fleste fra det...... Knus til Noah & moar!

Anmeld

9. juli 2008

Helle30

Hej Tut

Jeg har ikke rigtig nogen forslag til andet, I kan gøre, men jeg vil gerne lige give dig et råd mht. pencillinen - hvis det er sådan en flaske med hvid klistret mixtur, du har fået?
Hvis du har fået en engangssprøjte med SÅ BRUG DEN.
Jeg tænkte, at hvis jeg købte nogle (ellers "forbudte") fødevarer - læs små portionsyoughurt med meget sukker + kakaomælk, så kunne det nok skjule smagen, og mixturen ville glide nemt ned. Nooot! Jeg købte en liter øko-Mathilde kakao og blandede så en hel flaske med den forholdsvis lille mængde mixtur i, men det kunne ikke skjule smagen. Ej heller de dér sukkeryoughurter kunne skjule noget for Sofie.
Det endte med, at vi brugte sprøjten, selvom det virker som et overgreb. Hun skulle jo for pokker have den medicin.
Sprøjt mixturen ind i munden - bagud og mod kinden - altså ikke direkte ned i halsen, så han risikerer at få det galt på vej. Måske skal I tage den i 3 - 4 etaper, for han kan nok ikke sluge det hele på én gang. Det er godt at være to om opgaven.
Det glædelige er, at allerede efter de første to doser har barnet det meget bedre - næsten symptomfri var Sofie.
Good luck og god bedring med Noah:)

- Helle, som faktisk har prøvet det med sprøjten før. Da var det bare på min morfars smågrise, og de skreg og vred sig ikke lige så meget som Sofie:S

Anmeld

9. juli 2008

Kaufie

Jeg har hørt at det skulle være godt at give æblejuice efter grimtsmagende medicin - det skulle tage den grimme eftersmag.

Mette, hvis søn virkelig væmmedes i et minuts tid efter at have fået salbuvent - men da vidste vi ikke det med juicen

Anmeld

9. juli 2008

Rasmine

Ee det i øvrigt Imacillin I har fået? -Håber ikke dte var det jeg skrev om, da Mille havde fået de onde bivirkninger. :'(

Anmeld

9. juli 2008

Tut

Helle30 skriver:

Hej Tut

Jeg har ikke rigtig nogen forslag til andet, I kan gøre, men jeg vil gerne lige give dig et råd mht. pencillinen - hvis det er sådan en flaske med hvid klistret mixtur, du har fået?
Hvis du har fået en engangssprøjte med SÅ BRUG DEN.
Jeg tænkte, at hvis jeg købte nogle (ellers "forbudte") fødevarer - læs små portionsyoughurt med meget sukker + kakaomælk, så kunne det nok skjule smagen, og mixturen ville glide nemt ned. Nooot! Jeg købte en liter øko-Mathilde kakao og blandede så en hel flaske med den forholdsvis lille mængde mixtur i, men det kunne ikke skjule smagen. Ej heller de dér sukkeryoughurter kunne skjule noget for Sofie.
Det endte med, at vi brugte sprøjten, selvom det virker som et overgreb. Hun skulle jo for pokker have den medicin.
Sprøjt mixturen ind i munden - bagud og mod kinden - altså ikke direkte ned i halsen, så han risikerer at få det galt på vej. Måske skal I tage den i 3 - 4 etaper, for han kan nok ikke sluge det hele på én gang. Det er godt at være to om opgaven.
Det glædelige er, at allerede efter de første to doser har barnet det meget bedre - næsten symptomfri var Sofie.
Good luck og god bedring med Noah:)

- Helle, som faktisk har prøvet det med sprøjten før. Da var det bare på min morfars smågrise, og de skreg og vred sig ikke lige så meget som Sofie:S

Hej Helle,

Ja det er sådan noget hvidt g MEGET klistret mikstur der hedder "Primicillin". Vi fik en sprøjte med på apoteket, og den har jeg nu også brugt.

Da Noah fik den første dråbe i munden, kastede han helt vildt op, og ikke gylp - rigtig opkast, det stod virkelig ud i en stor stråle.

Og fy for satan hvor smager det mikstur også grimt! Så jeg prøvede også at blande saftevand i, men det røg ikke ned af den grund. SÅ jeg måtte jo bare ligge ham på puslebordet og holde ham fast og så spørjte det ind.. Han var ikke glad for det, men ind kom det og det er vigtigst.

Knus

Tut

Anmeld

9. juli 2008

Helle30

Jeps! Det var netop Primicilin, Sofie fik. Jeg smagte selv på det, og jeg må give hende ret: Det når aldrig på højde med spaghetti og kødsauce.

;) - Helle

Anmeld

9. juli 2008

ivfmarie

Åh nej, Stakkels Noah og stakkels moar!

Ingen specielle tricks herfra, der ikke allerede er nævnt. Men jeg vil gerne give et godt råd:

Masser af kærlighed - og bær over med alt!
Det lyder nemt - men hvor er det dog svært ikke at blive ond i sulet kl 03.15, når ungen sidder i festhumør og synger sange og hiver mor i håret - men skriger ulykkeligt når man prøver at putte knægten.

Så min kære Tut - masser af tålmodighed og kærlighed, og lige pludselig er han frisk igen. Det "bedste" ved MØB er at man helt har glemt hvor fantastik søde og sjove de er når de ikke har ondt!

Marie - ønsker god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.