Hej Tut
Jeg har ikke rigtig nogen forslag til andet, I kan gøre, men jeg vil gerne lige give dig et råd mht. pencillinen - hvis det er sådan en flaske med hvid klistret mixtur, du har fået?
Hvis du har fået en engangssprøjte med SÅ BRUG DEN.
Jeg tænkte, at hvis jeg købte nogle (ellers "forbudte") fødevarer - læs små portionsyoughurt med meget sukker + kakaomælk, så kunne det nok skjule smagen, og mixturen ville glide nemt ned. Nooot! Jeg købte en liter øko-Mathilde kakao og blandede så en hel flaske med den forholdsvis lille mængde mixtur i, men det kunne ikke skjule smagen. Ej heller de dér sukkeryoughurter kunne skjule noget for Sofie.
Det endte med, at vi brugte sprøjten, selvom det virker som et overgreb. Hun skulle jo for pokker have den medicin.
Sprøjt mixturen ind i munden - bagud og mod kinden - altså ikke direkte ned i halsen, så han risikerer at få det galt på vej. Måske skal I tage den i 3 - 4 etaper, for han kan nok ikke sluge det hele på én gang. Det er godt at være to om opgaven.
Det glædelige er, at allerede efter de første to doser har barnet det meget bedre - næsten symptomfri var Sofie.
Good luck og god bedring med Noah:)
- Helle, som faktisk har prøvet det med sprøjten før. Da var det bare på min morfars smågrise, og de skreg og vred sig ikke lige så meget som Sofie:S
Anmeld