Hejsa
Umiddelbart vil jeg tro at Fru Moar er inde paa noget af det rigtige. Jeg tror det er meget typisk for os kvinder at vi helst selv vil naar det kommer til at troeste boern. Og at vi skal laere at maendenes maade ogsaa er ligesaa god. (Okay, eller ihvertfald god nok ;) ) Og ligesom vi skal laere det skal boernene ogsaa laere det. Og det kan de kun ved at blive "udsat" for fars maade. Saa selvom det er svaert og jeres datter graeder en smule laengere end hvis du tager hende, saa lad ham bare. Saet dig paa din haender, taenk paa noget andet, gaa ud af rummet, hvadsomhelst, men lad ham ordne det.
En helt anden ting er ogsaa den tid din mand bruger med jeres datter. Da min datter var mindre var hun ligesom du fortaeller, glad for mor men skyede ikke fremmede. Hun afviste dog ikke direkte sin far, men hun soegte ham heller ikke. Han troede at bare ved at vaere hjemme skabte han en kontakt mellem dem. Men det var foerst da han aktivt gik ind og legede mere med hende og generelt var mere med til det hele, at de ligesom fandt hinanden. Saa slappede han lgiesom af igen og reaktionen kom straks fra vores datter, og siden har han ikke slappet af. Nu er vores 2. barn, en soen fuldkommen fardaarlig, saa han har virkelig laert noget de sidste aar.
Knus
Trine
Anmeld