Hjælp.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. august 2010

lollandpigen

Hej piger....

Igen blive rjeg lige nød til at be om lidt hjælp da jeg er kommet i tvilvl....

Min søn på 2 uger i morgen ammer jeg og han tager super fat og jeg ammer ham 8-10 gange om dagen. Nu er mit problem at han ikke tømmer det ene bryst ved hver amning og jeg har læst at de heslt skal tømme det ene bryst inden man tilbyder dem det andet....

Men nu tænker jeg at hvis han sutter ved højre bryst og ikke tømmer det helt inden han er mæt og der går 3 timer inden han er sulten igen skal jeg så ligge ham til ved højre bryst igen så han tømmer det eller skal han ligges til venstre??

Håber nogle kan hjælpe.....

Hvad skulle vi gøre uden Baby.dk?? Smiler

Rigtigt god weekend til alle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Englebisse

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Igen blive rjeg lige nød til at be om lidt hjælp da jeg er kommet i tvilvl....

Min søn på 2 uger i morgen ammer jeg og han tager super fat og jeg ammer ham 8-10 gange om dagen. Nu er mit problem at han ikke tømmer det ene bryst ved hver amning og jeg har læst at de heslt skal tømme det ene bryst inden man tilbyder dem det andet....

Men nu tænker jeg at hvis han sutter ved højre bryst og ikke tømmer det helt inden han er mæt og der går 3 timer inden han er sulten igen skal jeg så ligge ham til ved højre bryst igen så han tømmer det eller skal han ligges til venstre??

Håber nogle kan hjælpe.....

Hvad skulle vi gøre uden Baby.dk?? Smiler

Rigtigt god weekend til alle....

Jeg ved det faktisk ikke det helt, men jeg kan huske jeg ammede min søn ved samme bryst hvis han ikke helt havde tømt det. Ellers kan man jo selv amme ud resten ud. For det andet bryst bliver jo godt ømt hvis det så heller ikke bliver ammet..

Anmeld

13. august 2010

lollandpigen

Englebisse skriver:

Jeg ved det faktisk ikke det helt, men jeg kan huske jeg ammede min søn ved samme bryst hvis han ikke helt havde tømt det. Ellers kan man jo selv amme ud resten ud. For det andet bryst bliver jo godt ømt hvis det så heller ikke bliver ammet..

Ja de ter rigtigt men problemet er også at jeg har meget mælk i forhold til hvor meget han spiser så har også hørt jeg så helst ikke skal malke ud da dette bare øger mælke produktionen..... Så det er lidt svært....

Anmeld

13. august 2010

Englebisse

lollandpigen skriver:

Ja de ter rigtigt men problemet er også at jeg har meget mælk i forhold til hvor meget han spiser så har også hørt jeg så helst ikke skal malke ud da dette bare øger mælke produktionen..... Så det er lidt svært....

Ja det kan jeg godt se, men det jo det sidste der er det godt altså "fløden" og det jo det de tager på af. Ellers ring til din SP og hører ad.

Anmeld

13. august 2010

MyBaby

Jeg stod i nøjagtig samme stuation og jeg var også virkelig i tvivl.

Jeg gjorde det, at jeg indenfor tre-fire timer ammede ved samme bryst og så skiftede jeg over til det andet. Indenfor få dage regulerede mængden sig og passede til det, Ida kunne spise.

Jeg har brugt ammenet.dk rigtig meget, så hvis du ikke allerede kender det, så tag et kig derind.

Anmeld

13. august 2010

Pia.

Nu er det længe siden jeg har ammet... men jeg valgte simpelthen at lægge mine børn til det mest spændte bryst - altså lige meget om det ene var mere tømt end det andet, så mærkede jeg efter og det mest spændte bryst valgte jeg først...det fungerede så fint for mig og jeg skulle ikke helt tiden huske hvor jeg sidst ammede - kan huske jeg skiftede elastik fra det ene til det andet håndled i starten ind til jeg fandt min egen rytme...

Jeg havde meget mælk lige til jeg selv valgte at stoppe...

Anmeld

13. august 2010

lollandpigen

MyBaby skriver:

Jeg stod i nøjagtig samme stuation og jeg var også virkelig i tvivl.

Jeg gjorde det, at jeg indenfor tre-fire timer ammede ved samme bryst og så skiftede jeg over til det andet. Indenfor få dage regulerede mængden sig og passede til det, Ida kunne spise.

Jeg har brugt ammenet.dk rigtig meget, så hvis du ikke allerede kender det, så tag et kig derind.

Kender ikke den side men vil helt sikkert tage et kig derind.... Je ghar lidt haft den samme ide i hovedet også må det bare være sådanne..... Vores sundhedsplejske skulle ha været her idag men meldte afbud pga sygdom så der har ikke været nogle her endnu og drengen er 2 uger i morgen, så   pludselig er der ting man er i tvilv om som man ville ha spurt hende om.....

Anmeld

13. august 2010

lollandpigen

Pia. skriver:

Nu er det længe siden jeg har ammet... men jeg valgte simpelthen at lægge mine børn til det mest spændte bryst - altså lige meget om det ene var mere tømt end det andet, så mærkede jeg efter og det mest spændte bryst valgte jeg først...det fungerede så fint for mig og jeg skulle ikke helt tiden huske hvor jeg sidst ammede - kan huske jeg skiftede elastik fra det ene til det andet håndled i starten ind til jeg fandt min egen rytme...

Jeg havde meget mælk lige til jeg selv valgte at stoppe...

Oki så fik babs også af det tykke mælk som der kommer til sidst??

Er det jeg er bange for at han aldrig vil nå at få noget af det mælk som virkelig mætte men måske det bare er mig??......

Anmeld

13. august 2010

Pia.

lollandpigen skriver:

Oki så fik babs også af det tykke mælk som der kommer til sidst??

Er det jeg er bange for at han aldrig vil nå at få noget af det mælk som virkelig mætte men måske det bare er mig??......

alle mine børn har været nogle små tykke basser ... hvorfor siger man det fede mælk først kommer til sidst ? min mælk var vist fløde hele vejen igennem

Anmeld

13. august 2010

lollandpigen

alle mine børn har været nogle små tykke basser ... hvorfor siger man det fede mælk først kommer til sidst ? min mælk var vist fløde hele vejen igennem

Har læst at det mælk der først kommet i et måltid er det tynde mælk, den skulle være vand agtig og kaldet "formælken " og når formælken er drukket  følger den federe mælk... Har læst det i politikkens gradivitets bog.... Men ved så ikke hvor meget formælk der er før det andet kommer....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.