Skal til lægen mandag - så starter vores nye liv måske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

lotchen skriver:

Hej og velkommen til

Godt at høre, der er sat gang i tingene hos lægen, så er man da i gang.

Lige et spørgsmål: Jeg troede egentlig man skulle have været i gang med at prøve 2 år før de overhovedet ville kigge på en?? Har hørt flere sige de er blevet sendt hjem igen da de kom efter et års tid... Men det er måske forskelligt fra læge til læge. Men dejligt I er i gang - så sender vi babystøv og krydser fingre

Knus Charlotte - mor til Oliver fra december '09

Den vil jeg gerne svare på

Der skal være gået mellem 1-2 år, og i visse tilfælde kan man godt blive sendt videre lidt tidligere - hvis der f.eks. er tegn på, at noget er galt/man har mistanke til noget særligt - f.eks. pco.

Jeg kom selv videre i systemet efter 10 mdr. fordi jeg allerede gik til gyn.grundet celleforandringer, og fordi jeg bankede i bordet til de gav mig henvisningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

malenemusen skriver:

Hmmm - føler mig da måske ikke så velkommen her i forummet - ikke en eneste kommentar til mit indlæg  

Vores besøg ved lægen gik rigtig godt - jeg fik taget nogle blodprøver der skal måle mine homoner - og manden blev indstillet til sæd prøve.

Så nu bliver det spændende hvad blodprøverne giver af svar på mandag.

Jeg havde slet ikke set dit indlæg - beklager.

Det lyder spændende, at i nu kommer igang. Fra vi startede udredning til vi blev godkendt til behandling gik der ca. 4 - 5 mdr. Men det var så også hen over december, hvor alt var lukket grundet ferie osv. Ved flere er kommet igang mere eller mindre med det samme.

Anmeld

15. august 2010

klmf

Alexis skriver:

Den vil jeg gerne svare på

Der skal være gået mellem 1-2 år, og i visse tilfælde kan man godt blive sendt videre lidt tidligere - hvis der f.eks. er tegn på, at noget er galt/man har mistanke til noget særligt - f.eks. pco.

Jeg kom selv videre i systemet efter 10 mdr. fordi jeg allerede gik til gyn.grundet celleforandringer, og fordi jeg bankede i bordet til de gav mig henvisningen

Okay, så giver det mere mening. Kunne altså heller ikke forstå, at man skulle vente så længe hvis der var en begrundet mistanke om noget - altså, tiden går jo! Tænk hvis man gjorde det ved cancerpatienter - du skal liiiige vente lidt og se om dine symptomer varer ved. Nej vel?

Anmeld

15. august 2010

malenemusen

CamillaValby skriver:

Hihi lige et rigtig dumt spørgsmål hvor er det dét ligger?  har dog hørt om det.

Ej hvor godt. Du kan tjekke ventelister på nettet på hospitalerne.

Venter lige på du svare så skal jeg tjekke det for dig.

Trekantsområdet er Vejle/Kolding/Fredericia -

Det ville være super sødt af dig at tjekke for mig - jeg er ikke så meget inde i alt der her enden.

Anmeld

15. august 2010

malenemusen

mulle-musen86 skriver:

Hej!

Er selv ny, så dette er mit første indlæg.

Men det hele startede med at jeg ikke fik min mens efter jeg stoppede p-pillerne, så den første gang jeg var hos lægen, som var i juli/august 2008, sagde de at jeg skulle lave en test med det samme for at udelukke en graviditet, og testen var negativ... og så skete der ikke mere. ind til der yderligere gik et par måneder og jeg skulle lave en ny test, som sjovt nok også var negativ... endnu en måned, uden blødning, gik... så gik jeg op til lægen og slog i bordet... nu var der efterhånden gået 6 mrd. siden jeg lavede den første test hos dem, så de måtte gøre noget... Jeg blev så sendt videre til gyn i jan. 2009, som selvfølgelig scannede mig, tog blodprøver og startede op i medicin. Det viste sig at jeg har PCOS, og den har lavet vrøvl i hele mit hormon system. nu har jeg så været på puregon og prøvet på den "old fashion way" at lave baby, men der er ikke skete noget. så nu er jeg blevet insimineret 4 gange uden resultat. De skal til at lave en udvidet undersøgelse af mine æggeledere osv... håber det kan give en forklaring på de mange mislykkedes forsøg...

Syntes somme tider det er totalt uretfærdigt at nogen bare skal kigge på et par underbukser og så er der baby i maven... ellers kan jeg sidde og blive ond i sulet over at se "de unge mødre". hende malue stella kan bare gøre mig så gal... hun burde bare ikke have det barn...

Men alt i alt søde dig, så er vi ikke alene om det her med barnløshed. vi må bare holde sammen.

Kram til dig.

Mille

Puregeon? Er det en slags homoner som skal hjælpe dig? Alle de der fagudtryk der er - puha det kommer til at tage lidt tid at sætte sig ind i kan jeg fornemme på det hele.

Men ja - jeg kan kun give dig ret i at det hele godt kan føles møg uretfærdigt. Vi har to hold venner som blev gravide i første hug.... og ja så er der så os som har forsøgt siden feb. 09 - og her hos os sker der ikke en skid....

Men min mand og jeg er fuldt besluttede for at år 2011 er året hvor vi bliver gravide - BASTA!

Anmeld

15. august 2010

malenemusen

lotchen skriver:

Hej og velkommen til

Godt at høre, der er sat gang i tingene hos lægen, så er man da i gang.

Lige et spørgsmål: Jeg troede egentlig man skulle have været i gang med at prøve 2 år før de overhovedet ville kigge på en?? Har hørt flere sige de er blevet sendt hjem igen da de kom efter et års tid... Men det er måske forskelligt fra læge til læge. Men dejligt I er i gang - så sender vi babystøv og krydser fingre

Knus Charlotte - mor til Oliver fra december '09

Jeg ved ikke om der er faste regler inden for hvor længe man har skulle være igang - vi har forsøgt i ca. 1½ år men jeg har ikke taget p-piller i seks år, så der burde ikke være noget som sådan der kan ødelægge det for os.

Vi starter blidt op med at udelukke alle de åbenlyse ting - og så tager vi den derfra aftalte vi med lægen.

Anmeld

15. august 2010

CamillaValby

malenemusen skriver:

Trekantsområdet er Vejle/Kolding/Fredericia -

Det ville være super sødt af dig at tjekke for mig - jeg er ikke så meget inde i alt der her enden.

Jeg har ligget kigget. Og det ser ud til at ikke bliver helt nemt for jer.

Der ligger bland andet et hospital i sønderborg som nok er det tætteste på jer.

Hvis du ikke kan åbne linket, eller du har andre spørgsmål så spørger du bare. Du skal bare lige citere mig.

https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=102.1

Anmeld

15. august 2010

mulle-musen86

malenemusen skriver:

Puregeon? Er det en slags homoner som skal hjælpe dig? Alle de der fagudtryk der er - puha det kommer til at tage lidt tid at sætte sig ind i kan jeg fornemme på det hele.

Men ja - jeg kan kun give dig ret i at det hele godt kan føles møg uretfærdigt. Vi har to hold venner som blev gravide i første hug.... og ja så er der så os som har forsøgt siden feb. 09 - og her hos os sker der ikke en skid....

Men min mand og jeg er fuldt besluttede for at år 2011 er året hvor vi bliver gravide - BASTA!

Puregon er homoner ja, som udvikler mine folikler så de kan lave æg. Fagudtrykkene skal du nok hurtigt lære når du har hørt dem nogle gange :-P vi har også et venne par som har fået en lille herlig dreng, men som ikke var planlagt. og nu har de bare så svært ved at få nr. 2...

for at der sker noget for jer :-) Jeg har fået nummerolog til at lege med mine tal, og hun kunne se en graviditet i anden halvår af 2010, så... Fik en gang afvide at tankens kraft er meget stor...

KRAM

Anmeld

15. august 2010

mulle-musen86

malenemusen skriver:

Jeg ved ikke om der er faste regler inden for hvor længe man har skulle være igang - vi har forsøgt i ca. 1½ år men jeg har ikke taget p-piller i seks år, så der burde ikke være noget som sådan der kan ødelægge det for os.

Vi starter blidt op med at udelukke alle de åbenlyse ting - og så tager vi den derfra aftalte vi med lægen.

jeg tror ikke man får et spark ud, hvis man mistænker der er noget galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.