Skal til lægen mandag - så starter vores nye liv måske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. august 2010

malenemusen

Hej piger - jeg vil gerne have lov til at melde mig under jeres vinger.

Manden og jeg har forsøgt at blive gravide siden feb. 2009, men desværre uden held  , derfor har jeg nu bestilt tid hos min læge til en samtale og evt en undersøgelse på fredag.

Nu er mit spørgsmål - hvad foretog jeres læge sig, første gang i henvendte jer. Jeg er super nervøs, men også samtidig rigtig spændt.

Vores allerhøjeste ønske er at få et 2011 barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

malenemusen

Hmmm - føler mig da måske ikke så velkommen her i forummet - ikke en eneste kommentar til mit indlæg  

Vores besøg ved lægen gik rigtig godt - jeg fik taget nogle blodprøver der skal måle mine homoner - og manden blev indstillet til sæd prøve.

Så nu bliver det spændende hvad blodprøverne giver af svar på mandag.

Anmeld

14. august 2010

twinboys

malenemusen skriver:

Hmmm - føler mig da måske ikke så velkommen her i forummet - ikke en eneste kommentar til mit indlæg  

Vores besøg ved lægen gik rigtig godt - jeg fik taget nogle blodprøver der skal måle mine homoner - og manden blev indstillet til sæd prøve.

Så nu bliver det spændende hvad blodprøverne giver af svar på mandag.

Hejsa jeg havde desværre ikke set dit første indlæg for ellers havde jeg da skrevet til dig...

Først vil jeg sige velkommen til siden og jeg håber du bliver glad for at være herinde... men pas på man bliver afhængig...

Dejligt at det gik godt hos lægen og i nu er videre i systemet...

Pøj pøj med det hele og glæder mig til at høre mere når i ved mere...

Majbritt

Anmeld

14. august 2010

Diana...

Velkommen til. 

Håber du bliver glad for at være her. Jeg har heller ikke set dit indlæg før nu  

Jeg ved ikk så meget om det men  for at det snart er jeres tur til en lille bebs  

Anmeld

14. august 2010

CamillaValby

Hej Malene.

Og velkommen til

Jeg er selv i behandling. Men jeg sprang en masse samtaler mm. over.

Grunden til dette er at min gyno. også er fersilitetslæge. Så alle de prøver osv. Var jeg blevet tjekket for i forvejendet samme med manden.

Det som jeg kunne forstille mig er at når du har været hos lægen får du en henvisning. De fleste hospitaler har lang ventetid der er dog en mulighed for at vælge fx en privat klinik (der er jeg)

Men både du og manden skal tjekkes for en masse ting, hans sæd skal også tjekkes.

Hvor i landet bor du?

Anmeld

14. august 2010

malenemusen

Hej Camilla, Vores besøg ved lægen gik rigtig godt - jeg fik taget nogle blodprøver der skal måle mine homoner - og manden blev indstillet til sæd prøve.

Så nu bliver det spændende hvad blodprøverne giver af svar på mandag

Vi kommer fra trekantsområdet.

Anmeld

14. august 2010

pussekat

malenemusen skriver:

Hej piger - jeg vil gerne have lov til at melde mig under jeres vinger.

Manden og jeg har forsøgt at blive gravide siden feb. 2009, men desværre uden held  , derfor har jeg nu bestilt tid hos min læge til en samtale og evt en undersøgelse på fredag.

Nu er mit spørgsmål - hvad foretog jeres læge sig, første gang i henvendte jer. Jeg er super nervøs, men også samtidig rigtig spændt.

Vores allerhøjeste ønske er at få et 2011 barn

hejsa

Og velkommen til

så håb vi på et baby til jer i 2011

vi start op igen når mens kom så nu  for 3 gang er lykke gang efter 2 sa i år så er jeg nok lige mere bang for det ikke lykke

Anmeld

14. august 2010

CamillaValby

malenemusen skriver:

Hej Camilla, Vores besøg ved lægen gik rigtig godt - jeg fik taget nogle blodprøver der skal måle mine homoner - og manden blev indstillet til sæd prøve.

Så nu bliver det spændende hvad blodprøverne giver af svar på mandag

Vi kommer fra trekantsområdet.

Hihi lige et rigtig dumt spørgsmål hvor er det dét ligger?  har dog hørt om det.

Ej hvor godt. Du kan tjekke ventelister på nettet på hospitalerne.

Venter lige på du svare så skal jeg tjekke det for dig.

Anmeld

14. august 2010

mulle-musen86

Hej!

Er selv ny, så dette er mit første indlæg.

Men det hele startede med at jeg ikke fik min mens efter jeg stoppede p-pillerne, så den første gang jeg var hos lægen, som var i juli/august 2008, sagde de at jeg skulle lave en test med det samme for at udelukke en graviditet, og testen var negativ... og så skete der ikke mere. ind til der yderligere gik et par måneder og jeg skulle lave en ny test, som sjovt nok også var negativ... endnu en måned, uden blødning, gik... så gik jeg op til lægen og slog i bordet... nu var der efterhånden gået 6 mrd. siden jeg lavede den første test hos dem, så de måtte gøre noget... Jeg blev så sendt videre til gyn i jan. 2009, som selvfølgelig scannede mig, tog blodprøver og startede op i medicin. Det viste sig at jeg har PCOS, og den har lavet vrøvl i hele mit hormon system. nu har jeg så været på puregon og prøvet på den "old fashion way" at lave baby, men der er ikke skete noget. så nu er jeg blevet insimineret 4 gange uden resultat. De skal til at lave en udvidet undersøgelse af mine æggeledere osv... håber det kan give en forklaring på de mange mislykkedes forsøg...

Syntes somme tider det er totalt uretfærdigt at nogen bare skal kigge på et par underbukser og så er der baby i maven... ellers kan jeg sidde og blive ond i sulet over at se "de unge mødre". hende malue stella kan bare gøre mig så gal... hun burde bare ikke have det barn...

Men alt i alt søde dig, så er vi ikke alene om det her med barnløshed. vi må bare holde sammen.

Kram til dig.

Mille

Anmeld

15. august 2010

klmf

Hej og velkommen til

Godt at høre, der er sat gang i tingene hos lægen, så er man da i gang.

Lige et spørgsmål: Jeg troede egentlig man skulle have været i gang med at prøve 2 år før de overhovedet ville kigge på en?? Har hørt flere sige de er blevet sendt hjem igen da de kom efter et års tid... Men det er måske forskelligt fra læge til læge. Men dejligt I er i gang - så sender vi babystøv og krydser fingre

Knus Charlotte - mor til Oliver fra december '09

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.