Babytegnsprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2008

birgittemarie

Min storesøster er i gang med et eller andet markedsføring ifht babytegnsprog og mangler nogle, der har erfaring med det.

Jeg fik en DVD for et par måneder siden, men har ikke haft tid :$ til at gøre noget ved sagen, så nu vil jeg lige spørge jer, om I kender noget til det?

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

Loggidut

jeg har gået til tegnsprog for nogle år siden, men jeg er ikke sikker på det er de samme tegn som man bruger til babyer, jeg har en oversættelses dvd som hun godt kan få en kopi af, hvis det var noget?

Anmeld

7. juli 2008

birgittemarie

Hæ hæ, nej det er ikke det samme, men tusind tak for tilbuddet og undskyld mit hæ hæ 8D. Det er bare fordi, det er noget af det nyeste og hotteste at foretage sig med sit yngel, der endnu ikke har lært at tale og så er det bare sjovt, at der ikke er nogen af os, der ved noget om det.

Det er et meget simpelt tegnsprog, som man kan lære sin baby, før den lærer at tale, så den kan give udtryk for de helt basale behov.
Og så ved jeg ikke mere om den sag.

Kan du rigtigt tegnsprog, Sloggi? Det gad jeg godt...

Knus fra birgitte

Anmeld

7. juli 2008

Loggidut

jo jo, til husbehov, kan jeg da, men sådan noget skal sørme trænes, men jeg kan da gøre mig forståelig blandt døve, og kan jeg ikke huske tegnet, kan jeg dog stadig stave!

alfabetet kan jeg lære dig den 13.!

men jeg mener nu stadig at de basale tagn til babyer er de samme som til døve, og dem som døve træner med deres børn. altså mælk, brød, æg, ble, hat og jakke, og så videre...

så vidt jeg har set bruger man de samme tegn, og den ordbog jeg har rummer nemlig de enkelte tegn, og også hele sætninger

Anmeld

7. juli 2008

birgittemarie

Interessant... Hvorfor lærte du tegnsprog? Om jeg må være så fri og fuld af snag 8D

Anmeld

8. juli 2008

linemus

Jeg kan nok ikke være til så meget hjælp, for vi er først lige gået i gang med det for et par uger siden, tror jeg det var. Indtil videre bruger jeg kun tegn for "drikke", "mere" og "mad". De er netop lige begyndt at efterligne mig lidt, når jeg gør det - det ser vildt sødt ud :) Men de gør det altså ikke selv endnu for at gøre mig opmærksom på noget, men hvis jeg er flittig nok :$ er jeg sikker på, det kommer. Sebastian hundser med mig, når jeg glemmer det: Moar, du skal gøre sådan her! Han har lært det ;)

Jeg købte en dvd med alle tegnene på. Kan skrive imorgen hvorhenne, for det kan jeg ikke huske nu.

Jeg er lidt ærgerlig over, at jeg ikke startede lidt tidligere, men bedre sent end aldrig. Der er også en el. to andre herinde, der bruger det - lidt i hvert fald.

Knus Line

Anmeld

8. juli 2008

birgittemarie

Tak, Line :) Det er perfekt. Det er nemlig DVD'en, hun mangler nogle anmeldelser af til et blad, så vidt, jeg husker. Jeg må lige fortælle hende, at her i hvert fald er en, der har prøvet den og så høre, hvad det nu var, hun skulle bruge det til, for min hukommelse er edder maleme ikke alt for skarp :$ Knus fra Birgitte

Anmeld

8. juli 2008

Loggidut

birgittemarie skriver:

Interessant... Hvorfor lærte du tegnsprog? Om jeg må være så fri og fuld af snag 8D

det må du skam gerne spørge om.
da jeg boede i øst, fik Kasper en døv veninde, vi passede hende ret tit, og Kasper legede godt med hende.
Så skrev hendes mor mig på som nær ven af familien, og så kunne jeg få kurserne gratis, jeg mener jeg nåede trine 4...så vidt jeg kan huske.
Senere startede jeg så en juniorklub, i det område hvor vi boede, og der kom den døve pige også, alle børnene elskede hende, og vi kunne sidde i timevis og lære dem tegn, bare så de kunne snakke lidt med hende, eller lave små tegn til hende!

jeg har bare desværre smiste kontakten til den familie, og jeg snakker ikke med dem mere, og det ærger mig, for pigebarnet var virkelig sjov og herlig!

jeg havde engang en bog, som hedder Tegn til børn, den kan du google, måske låne på bibloteket, der er alle begyndertegnene i, altså dem man bruger til de små børn, tegn for sut, ballon, bil, s..s..v

og jeg er nu stadig sikker på tegnene er de samme, æg er f.eks tommel, pege, og langemand sat sammen så de peger op ad, og så tapper man let med modsatte hånd oven på dem (som om man slår hul på skallen)

ps/ hæ hæ, og tegnsprog er forresten ikke internationalt, som mange tror...hver land har sine tegn, og for det ikke er løgn, har hver landsdel deres egen dialekt.
tegnet for hund, f.eks ligger forskellige steder på kroppen, afhængig af om man bor i sønderjylland, eller nordjylland.

desuden er tegnet for en prut, pegefingeren man peger direkte bag ud, nede ved hoften.
og ud over det, bare for at forklare jeg lidt om tegnsprog, så undre mange sig over hvorfor de siger så mange underlige lyde, men det kommer sig af, at det meste af tegnet faktisk ligger i munden, altså man siger ordet bil samtidig med man gør som om man holder et rat, for der kan være tegn som ligger tæt op ad det tegn man laver, og derfor understøtter man det med munden...bare lidt for sjovt info om tegnsprog!

Anmeld

8. juli 2008

Loggidut

og tegnet for prut er da vist også det samme som tegnet for at lave stort, altså lort...nu jeg lige tænker over det...igen et ord der skal understøttes, men kan sgu næsten ikke huske det...

tegnet for kat er hvor du tegner knurhår med fingrene ud fra din næse....

hmmm, kan linemus mon kende nogle af tegnene til babytegnsprog?

Anmeld

8. juli 2008

birgittemarie

Ha ha Loggi 8D Fun stuff... Det er mærdeligt, at tegnene ikke er internationale, men det giver jo god mening, når du siger, at man bruger mundaflæsning meget i forbindelse med tegnene...

Linemus, dette er hvad min søster skrev til mig:

Hej B..

Det der skal bruges er erfaringer med Babytegn - ikke specielt en anmeldelse af
babytegn - men en lille artikel om de gjorte erfaringer/oplevelser med at bruge
babytegn. Så hvis der er nogle der har haft glæde af det og vil fortælle - så er
Forældre og Fødsel meget interesserede i at høre.

Er det noget for dig?

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.