birgittemarie skriver:
Interessant... Hvorfor lærte du tegnsprog? Om jeg må være så fri og fuld af snag 8D
det må du skam gerne spørge om.
da jeg boede i øst, fik Kasper en døv veninde, vi passede hende ret tit, og Kasper legede godt med hende.
Så skrev hendes mor mig på som nær ven af familien, og så kunne jeg få kurserne gratis, jeg mener jeg nåede trine 4...så vidt jeg kan huske.
Senere startede jeg så en juniorklub, i det område hvor vi boede, og der kom den døve pige også, alle børnene elskede hende, og vi kunne sidde i timevis og lære dem tegn, bare så de kunne snakke lidt med hende, eller lave små tegn til hende!
jeg har bare desværre smiste kontakten til den familie, og jeg snakker ikke med dem mere, og det ærger mig, for pigebarnet var virkelig sjov og herlig!
jeg havde engang en bog, som hedder Tegn til børn, den kan du google, måske låne på bibloteket, der er alle begyndertegnene i, altså dem man bruger til de små børn, tegn for sut, ballon, bil, s..s..v
og jeg er nu stadig sikker på tegnene er de samme, æg er f.eks tommel, pege, og langemand sat sammen så de peger op ad, og så tapper man let med modsatte hånd oven på dem (som om man slår hul på skallen)
ps/ hæ hæ, og tegnsprog er forresten ikke internationalt, som mange tror...hver land har sine tegn, og for det ikke er løgn, har hver landsdel deres egen dialekt.
tegnet for hund, f.eks ligger forskellige steder på kroppen, afhængig af om man bor i sønderjylland, eller nordjylland.
desuden er tegnet for en prut, pegefingeren man peger direkte bag ud, nede ved hoften.
og ud over det, bare for at forklare jeg lidt om tegnsprog, så undre mange sig over hvorfor de siger så mange underlige lyde, men det kommer sig af, at det meste af tegnet faktisk ligger i munden, altså man siger ordet bil samtidig med man gør som om man holder et rat, for der kan være tegn som ligger tæt op ad det tegn man laver, og derfor understøtter man det med munden...bare lidt for sjovt info om tegnsprog!