3. jordemoderbesøg veloverstået :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.155 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. august 2010

Bolette

Så har min kæreste og jeg været til jordemoder for 3. gang!!

Vores "lille" dreng er skønnet til at veje ca. 2200 gram og han har lagt sig med hovedet nedad - så han ved hvilken vej han skal  Weee!!!

Der var igen en rigtig fin og stærk hjertelyd - det er altså lige fantastisk at høre det hjerte hamre derud af hver gang!!!   Man kan bare ikke lade være med at smile og man føler sig super stolt!!! 

Er der andre i vores oktober-gruppe der har fået deres lille guldklump vurderet i vægt? Synes det er spændende at høre hvor store de små er ved at blive 

- Bolette 32+2 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

anja1116

Dejligt at den bette har det godt derinde og vokser som den skal.

Jeg var ved 2. jordemoderbesøg for to uger siden og der blev vores bette sat til ca. 1500 g. Og du har ret at høre hjertelyden er simpelthen fantastisk

Anmeld

11. august 2010

norup81

Jeg var til jordmor for 2 uger siden, hvor jeg også fik at vide at min spunk har vendt sig, så hovedet ligger nede i bækkenet, så han var klar til at komme ud.

Spunken blev skønnet til at veje omkring 1500 gr.

Ja, det at hører hjertelyd er fantastisk og kan slet ikke beskrives. Min Mand hørte hjertelyd for første gang på dette jordmor besøg og han så ualmindelig stolt og glad ud, da han hørte det. Hvilket var en fantastisk oplevelse.

Britt 32+1

Anmeld

11. august 2010

misslea

Endnu engang tillykke søde... hvor er det skønt, at jeres STORE dreng, har det SÅÅÅ dejligt inde i hulen

Jeg må desværre vente til uge 35 med 3. jordemoderbesøg pga. ferie, men når nu vi har samme terminsdato, så sater jeg da på, at vores lille prinsesse kan følge med i din søn's tempo... hahah

Var dog til lægen i sidste uge, og der var alt helt PERFEKT!! Han skønnede ikke vægten, så jeg må vente i spænding.... hehe

Mange fra mig (32+2)

Anmeld

11. august 2010

oo

uhuuuu! nu er det tæt på, når baby lægger sig den rigtige vej!!

jeg blev skønnet da jeg var til tjek på fødegangen for hmm...3 uger siden ca, der mente hun den vejede 1200 gram, hvilket passede med vægtkurven. men jeg skal til 4. jordemorbesøg på tirsdag, så jeg går ud fra hun skønner vægt der også

Anmeld

11. august 2010

Assi

fedt! skønt at det bare gik så godt Jeg elsker også at høre hjertelyden. Hmm jeg var til anden jordemodertjek for 3 uger siden og der skønnede hun ham til at være omkring 1 kg -hvilket var fint.

Anmeld

11. august 2010

Tama

Ja det er skønt at høre hjertelyd og vide de små stives godt 

Jeg var tio jordemoder i fredags og da var jeg i uge 29 + 3 og fik ham skønnet til ca 1600 gram og hørte osse hjertelyd 

Hun kunne ikke rigtig vurdere om hans hovede var nedad men det mente hun 

Knus Tanja

Anmeld

12. august 2010

Bolette

anja1116 skriver:

Dejligt at den bette har det godt derinde og vokser som den skal.

Jeg var ved 2. jordemoderbesøg for to uger siden og der blev vores bette sat til ca. 1500 g. Og du har ret at høre hjertelyden er simpelthen fantastisk

Det lyder også til at din baby følger kurven rigtig fint  Det er så skønt at være til jordemoder. Det er hyggeligt, spændende og fantastisk at blive bekræftet i, at man har gjort det godt 

Anmeld

12. august 2010

Bolette

norup81 skriver:

Jeg var til jordmor for 2 uger siden, hvor jeg også fik at vide at min spunk har vendt sig, så hovedet ligger nede i bækkenet, så han var klar til at komme ud.

Spunken blev skønnet til at veje omkring 1500 gr.

Ja, det at hører hjertelyd er fantastisk og kan slet ikke beskrives. Min Mand hørte hjertelyd for første gang på dette jordmor besøg og han så ualmindelig stolt og glad ud, da han hørte det. Hvilket var en fantastisk oplevelse.

Britt 32+1

Det lyder bare rigtig dejligt  Kunne godt forestille mig at din mand må have været rigtig stolt og sikkert også rørt!! Hjertelyden gør noget helt særligt ved en 

Anmeld

12. august 2010

Bolette

misslea skriver:

Endnu engang tillykke søde... hvor er det skønt, at jeres STORE dreng, har det SÅÅÅ dejligt inde i hulen

Jeg må desværre vente til uge 35 med 3. jordemoderbesøg pga. ferie, men når nu vi har samme terminsdato, så sater jeg da på, at vores lille prinsesse kan følge med i din søn's tempo... hahah

Var dog til lægen i sidste uge, og der var alt helt PERFEKT!! Han skønnede ikke vægten, så jeg må vente i spænding.... hehe

Mange fra mig (32+2)

1000 tak søde Lea!! Jeg er også sikker på at din prinsesse følger kurven rigtig fint - de har jo fulgtes ad indtil videre  

Men det er rigtigt - det er ikke helt lige så "sjovt" at være til lægetjek. Det er sjovere at være til jordemoder netop fordi de skønner barnets vægt  Men det er skønt at lægen også bekræfter at hun har det rigtig godt  

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.