Madpakke muffins

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.132 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. august 2010

oo

jeg akn dælme ikke huske hvem det var jeg havde lovet denne opskrift, så nu sender jeg den blindt ud i baby.dk universet

Muffins med sommergrønt og skinke (man kan også sagtens putte andet kød i)

200 g squash

200 g revet gulerod

2 løg

100 g kogt skinke (jeg plejer at købe det der pizzatopping, det er så dejlig nemt)

1 spsk olie

4 æg

100 g mozeralla

125 g hvedemel

125 g grahamsmel

1 1/2 tsk bagepulver

1 tsk salt

peber

lidt olie til formene

Riv squash og gulerod på råkostjern og hak løgene. Svits løg, squash og gulerødder i olien på en pande. Afkøl blandingen til den er lunken. Rør skinke og herefter et æg i ad gangen. Rør de øvrige ingredienser i.

Smør muffinformene med olie (gælder også papirforme!!). Fordel dejen heri og bag dem ved 180 grader i ca 30-40 min.

bagefter når de er kølet ned, putter jeg dem i plasticposer i køleren, der kan de holde sig lækre i 3-4 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

lotte32

Ja det var ikke mig men uhmmm de lyder lækre, så dem vil jeg da lige prøve at lave til ungernes (og mandens) madpakke

(ca. hvor mange bliver der ud af sådan en portion??)

Knus Lotte

Anmeld

11. august 2010

oo

lotte31 skriver:

Ja det var ikke mig men uhmmm de lyder lækre, så dem vil jeg da lige prøve at lave til ungernes (og mandens) madpakke

(ca. hvor mange bliver der ud af sådan en portion??)

Knus Lotte

æh bææææh....en ti-tolv stykker, så vidt jeg husker

Anmeld

11. august 2010

Christina.78

Heller ike mig, men de lyder da for lækre..vil da også lige prøve dem af.. TAK

Anmeld

11. august 2010

Dictes mor

Det er heller ikke mig, du lovede det, men jeg er glad for, at du har lagt opskriften ud til offentlig skue, nu ved jeg, hvad Per skal have med i madpakke

Anmeld

11. august 2010

oo

Dictes mor skriver:

Det er heller ikke mig, du lovede det, men jeg er glad for, at du har lagt opskriften ud til offentlig skue, nu ved jeg, hvad Per skal have med i madpakke

de er nemlig supergode til madpakke, Søren fik dem med i...æh, ret lang tid sidste år. indtil han faktisk sagde, at nu ville han gerne have noget ANDET, for det blev lige lovlig ensformigt

Anmeld

11. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Årh hvad mand, dem skal jeg godt nok lave en af dagene 

Tak fordi du glemte hvem der skulle have opskriften, og i stedet kastede den ud til os alle. Mums siger jeg bare 

Anmeld

29. august 2010

otlitrom

jeg akn dælme ikke huske hvem det var jeg havde lovet denne opskrift, så nu sender jeg den blindt ud i baby.dk universet

Muffins med sommergrønt og skinke (man kan også sagtens putte andet kød i)

200 g squash

200 g revet gulerod

2 løg

100 g kogt skinke (jeg plejer at købe det der pizzatopping, det er så dejlig nemt)

1 spsk olie

4 æg

100 g mozeralla

125 g hvedemel

125 g grahamsmel

1 1/2 tsk bagepulver

1 tsk salt

peber

lidt olie til formene

Riv squash og gulerod på råkostjern og hak løgene. Svits løg, squash og gulerødder i olien på en pande. Afkøl blandingen til den er lunken. Rør skinke og herefter et æg i ad gangen. Rør de øvrige ingredienser i.

Smør muffinformene med olie (gælder også papirforme!!). Fordel dejen heri og bag dem ved 180 grader i ca 30-40 min.

bagefter når de er kølet ned, putter jeg dem i plasticposer i køleren, der kan de holde sig lækre i 3-4 dage

Jeg har gemt den her i favoritter, da jeg havde tænkt at ville bage dem til "skolestart" på onsdag, så er det jo madpakke tid igen. Derfor hiver jeg den lige op igen!

Må den tossede kat godt spørge, om det er bøfmozerella eller revet der er tale om?? Og når man ikke kan lide skwås () kan man så f.x. putte svampignoner i??

De lyder rigtig lækre, så de skal helt sikkert prøves!

Anmeld

29. august 2010

oo

kitty skriver:

Jeg har gemt den her i favoritter, da jeg havde tænkt at ville bage dem til "skolestart" på onsdag, så er det jo madpakke tid igen. Derfor hiver jeg den lige op igen!

Må den tossede kat godt spørge, om det er bøfmozerella eller revet der er tale om?? Og når man ikke kan lide skwås () kan man så f.x. putte svampignoner i??

De lyder rigtig lækre, så de skal helt sikkert prøves!

det er billig, klamt, revet mozeralla på pose jeg bruger og jeg tror man kan udskifte grøntsager og kød som man vil, så deeeeet

Anmeld

29. august 2010

NoName

Læst, gemt, farvoriseret og jeg takker mange gange også selvom det ikke var mig du havde lovet opskriften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.