Fejring af fødselsdag i dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2008

Helle30

Kære piger Sofie fylder 1 år på mandag, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal give hende med, så alle ungerne i dp'en får lidt hygge ud af dagen. Jeg har spurgt vores dp, om kommunen har én eller anden kostpolitik ift. søde sager, økologi, mv. Hun sagde, at der findes en oldgammel én, som siger at søde sager er ok. ved fødselsdage. De andre børn i dp'en (4 lidt ældre drenge) er helt tossede med Sofie, og de ville garanteret fejre hendes fødselsdag ligeså fint og festligt med gulerodsstave som de ville med lagkage. Før jeg fik barn, ville jeg sværge på, at jeg altid ville sende frugt, grønt og grovboller med ved en fødselsdag - og hvad er der sket??? Jeg har lyst til at lave den skønneste lyserøde lagkage med små mariehøns i rød marcipan med følehorn af lakridssnører - Sofies navn og datoen skrevet med kandiserede guldkugler + alt andet, der kan gøre kagen helt fantastisk. Hvad sker der for mig? Ej, jeg ville egentlig bare høre, hvad I andre har givet med/påtænker at give med i dp/vuggestue i anledningen af de smås 1 års fødselsdag? - Helle - principforladt:$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

ann-kristina

Hej
Emilie har fødselsdag på torsdag, men det bliver først fejret i dagplejen i næste uge, da hun er det eneste barn der er der i denne uge. Jeg har tænkt på at bage pølsehorn og så måske nogle børnekiks. Og så tror jeg at jeg sender en pose balloner med, det var ihvertfald et hit når den store havde fødselsdag.

Anmeld

7. juli 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi holder fødselsdag for DP hos os selv, på den dag Caroline har fødselsdag. Vi bager en chokoladekage med glasur, som de også får når der er sommerfest i legestuen, pølsehorn og så laver vi et frugtfad med melon, banan, jordbær osv.

Nu er de to børn som DP har fast begge omkring 1 år, og jeg ved ikke hvor gamle hendes feriebørn er på det tidspunkt, så regner med, at det bliver frugten der ryger mest af - hvilket også passer fint med vores kostprincipper herhjemme. men hun skal ikke snydes for en fødselsdagskage på sin rigtige fødselsdag.

Kh.
Pernille

Anmeld

7. juli 2008

Ny mor

Ja, jeg er "kedelig" på det punkt - jeg tror ungerne er totalt ligeglade med om de får en flot sukkerbombe eller frugt og grønt på deres dag i deres alder. Nøjagtig som hunde er ret ligeglade med hundekiks indtil vi lærer dem at det er bare det bedste i verden. Så jeg ville sende "kedelig" frugt og grønt med.....tænk på alle de mærkedage der hele tiden vil komme hos kammerater etc., etc...der er altid en "årsag" til kage og usundt, hvis man ikke vælger at gøre noget anderledes......:P Hvad med et stort fad med en frugtprinsesse bygget af forskellig frugt og måske små æsker rosiner til at pakke op!
knus Birgitte (som må indrømme Marius smagte mine jordbærkager til sin fødselsdag herhjemme, men ikke ville havde sendt dem med i nogen institution/pasning/legestue)

Forresten findes der noget der hedder frugtfest.dk med gode idéer ;)

Anmeld

7. juli 2008

Muffinmus

Hmm.. han fik ikke noget med....
DP sagde at hun nok skulle fejre hans dag og det havde hun også gjort ved en af den andre. så ingenting!!
Men hun lavede boller til dem og masser af frugt og gaver til ham:)

Anmeld

7. juli 2008

Plysbjørnen

Tja vi skal nok slet ikke fejre Laura's fødselsdag i dagplejen, for hun holder ferie den uge (altså Laura), og 2 uger frem og en uge før... Betina1978

Anmeld

7. juli 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Helle30 skriver:[/småt][/f] Kære piger Sofie fylder 1 år på mandag, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal give hende med, så alle ungerne i dp'en får lidt hygge ud af dagen. Jeg har spurgt vores dp, om kommunen har én eller anden kostpolitik ift. søde sager, økologi, mv. Hun sagde, at der findes en oldgammel én, som siger at søde sager er ok. ved fødselsdage. De andre børn i dp'en (4 lidt ældre drenge) er helt tossede med Sofie, og de ville garanteret fejre hendes fødselsdag ligeså fint og festligt med gulerodsstave som de ville med lagkage. Før jeg fik barn, ville jeg sværge på, at jeg altid ville sende frugt, grønt og grovboller med ved en fødselsdag - og hvad er der sket??? Jeg har lyst til at lave den skønneste lyserøde lagkage med små mariehøns i rød marcipan med følehorn af lakridssnører - Sofies navn og datoen skrevet med kandiserede guldkugler + alt andet, der kan gøre kagen helt fantastisk. Hvad sker der for mig? Ej, jeg ville egentlig bare høre, hvad I andre har givet med/påtænker at give med i dp/vuggestue i anledningen af de smås 1 års fødselsdag? - Helle - principforladt:$ [/citat] ja hvad er der sket...lol...nu skal jeg fortælle dig det! DU ER BLEVET MOR! sådan er vi mødre bare af og til, selv om vi godt ved hvad det er vi bør gøre...så er det ikke altid det der sker i den sidste ende giv dog din datter den lækre kage....jeg ville elske sådan en kage! forresten, så har jeg en snild måde at lave en racerbane til dem der har drengebørn! det er rimeligt nemt!

Anmeld

7. juli 2008

ivfmarie

uhh den lyder bare mega-nice den kage!!! Får selv lige lyst til at kreere et svin af en føsdaskage ;)

Malte er (muligvis) i dp på hans føsda, og jeg planerer at bage grovboller med glasur - så er det både "godt" og "skidt" på én gang.
Og så en røvfuld lækker frugt.

Marie - der virkelig overvejer den fantastike kage til Frejas fødselsdag

Anmeld

7. juli 2008

Astrid P

Marie - min mor lavede også altid små grovboller med farvet glasur på da vi var små, og det smager vildt godt og ser super hyggeligt ud... KH Astrid der lige fik 'a trip down memorylane'...

Anmeld

7. juli 2008

Nadi

Jeg spurgte også vores dp om Oliver skulle have noget med imorgen, men det skulle han ikke. Men det er så fordi at på fredag er der to af børnene der holder, så der vil hun invitere til kaffe. Men ellers er der kun blevet holdt en fødselsdag imens Oliver har været der, og der havde mor'en givet chokoladekage med. -Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.