Jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2010

Riksen

piadas skriver:

Jeg skal til jordemoder torsdag i næste uge, hvor jeg vil være 16+2. Jeg skal gå hos min veninde, og jeg spurgte hende, hvad det er vi skal snakke om, for jeg kan ikke huske det fra sidste gang!! Det er mest kost osv. Hun kan jo ikke mærke så meget endnu, men mon ikke jeg kan lokke hende til at lytte efter hjertelyden!

Skønt at du kan gå hos din veninde, så håber jeg da at hun kan overtales til at høre hjertelyd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Riksen

Mynthe skriver:

Hej,

Jeg skal til første besøg på torsdag, da er jeg i 19 uge....

Mynthe 

Jamen, så er vi jo lige langt henne, når vi skal til jordemoder. Spændende!

Anmeld

11. august 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Det var jeg for næsten en måned siden. Kan ikke huske præcis hvor langt jeg var, men omkring 14 - 15 uger vel?

Det var helt fint, var glad for at jeg tog afsted. Det føltes rigtig praktisk på en god måde. Hun målte og vejede, udfyldte skemaer og fortalte mig om de forskellige tilbud til gravide i Århus (det er åbenbart ret forskelligt hvad man får tilbudt selvom man skulle tro at Århus er Århus?). Og så fik vi lov til at høre hjertet, det bedste af hele dagen!

Vi har ligesom jer også bare sagt ja til det hele. Bl.a. et sundhedsplejeskebesøg inden fødslen (så fremt man går tiden ud selvfølgelig!)

Vi glæder os også til at komme af sted - så er man på en eller anden måde 'rigtig' gravid, når man kan sige at man har været til jordemoder (fjollet, I know!)

Det var tidligt, I fik lov at høre hjertelyd - skønt!

Gad vide om vi også bliver tilbudt et før-fødsel-besøg af en SP? Det håber jeg da. Vi skal i hvert fald med til fødselsforberedelse på et eller andet tidspunkt.

Anmeld

11. august 2010

Diana...

Vi skal på mandag der jeg i uge 17. 

Første gang var jeg også først afsted i uge 18. 

Knus Diana

Anmeld

11. august 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Vi glæder os også til at komme af sted - så er man på en eller anden måde 'rigtig' gravid, når man kan sige at man har været til jordemoder (fjollet, I know!)

Det var tidligt, I fik lov at høre hjertelyd - skønt!

Gad vide om vi også bliver tilbudt et før-fødsel-besøg af en SP? Det håber jeg da. Vi skal i hvert fald med til fødselsforberedelse på et eller andet tidspunkt.

Vi skulle også plage hende lidt for at få lov til at høre, men det lille tog gik fint igennem.

Vi har også valgt at sige ja til det besøg af sundhedsplejersken, fordi det er begrænset hvor meget fødselsforberedelse vi kommer til. Lige her hvor vi bor får man et par timer gratis af kommunen, men i resten af Århus koster det penge ligesom man også kan købe sig til ekstra sessioner hvis man ikke synes de to er nok. Men det er lidt dyrt, så vi håber at kunne spare de penge og måske læse os til resten.

Anmeld

12. august 2010

piadas

Riksen skriver:

Skønt at du kan gå hos din veninde, så håber jeg da at hun kan overtales til at høre hjertelyd.

Ja, jeg skal gå hos hende hele vejen igennem og har også aftalt at føde med hende, så jeg satser på, at jeg ikke føder, mens hun er midt i en anden fødsel eller der kommer noget andet i vejen! "Heldigvis" plejer jeg at tage lang tid om at føde , så der skulle være god mulighed for at hun kan nå at få overstået de ting, hun nu måtte have gang i, så hun kan nå min fødsel!!

Anmeld

13. august 2010

BechHannibal

Jeg skal den 25 august, der er jeg i 16. uge

Anmeld

14. august 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Vi skulle også plage hende lidt for at få lov til at høre, men det lille tog gik fint igennem.

Vi har også valgt at sige ja til det besøg af sundhedsplejersken, fordi det er begrænset hvor meget fødselsforberedelse vi kommer til. Lige her hvor vi bor får man et par timer gratis af kommunen, men i resten af Århus koster det penge ligesom man også kan købe sig til ekstra sessioner hvis man ikke synes de to er nok. Men det er lidt dyrt, så vi håber at kunne spare de penge og måske læse os til resten.

Det er da rart at man får tilbudt nogle timer gratis - det kan man sagtens bruge, når man også skal bruge penge på så meget andet i forhold til den lille ny.

Det er vel ikke det værste, man kan gøre, hvis man læser sig til hvordan en fødsel foregår?

Anmeld

14. august 2010

Riksen

BechHannibal skriver:

Jeg skal den 25 august, der er jeg i 16. uge

Held og lykke og god fornøjelse Vi skal jo af sted på mandag, og vi glæder os rigtig meget.

Anmeld

14. august 2010

Riksen

piadas skriver:

Ja, jeg skal gå hos hende hele vejen igennem og har også aftalt at føde med hende, så jeg satser på, at jeg ikke føder, mens hun er midt i en anden fødsel eller der kommer noget andet i vejen! "Heldigvis" plejer jeg at tage lang tid om at føde , så der skulle være god mulighed for at hun kan nå at få overstået de ting, hun nu måtte have gang i, så hun kan nå min fødsel!!

Uh, det bliver da spændende om det kommer til at passe i sidste ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.