Jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. august 2010

Riksen

Hej Piger!

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvornår I var/skal til første jordemoderbesøg?

Jeg skal til det første besøg på mandag, hvor jeg er 18+0. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det lidt sent i forhold til så mange andre. Men på den anden side burde vi jo kunne høre hjertelyd, så på den måde er det jo fint.

Knus Rikke - 17+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Marco2

Jeg skal den 24. Men det er ikke mit første barn, så overvejer at hoppe 1. besøg over. Sidste gang var det bare en sludder for en sladder, så ved ikke om jeg synes det besøg er så relevant for mig. Her i Århus lytter de først efter hjertelyd efter uge 20 så den beroligelse får jeg ikke.

Men held og lykke på mandag.

Ag

Anmeld

10. august 2010

Riksen

Marco2 skriver:

Jeg skal den 24. Men det er ikke mit første barn, så overvejer at hoppe 1. besøg over. Sidste gang var det bare en sludder for en sladder, så ved ikke om jeg synes det besøg er så relevant for mig. Her i Århus lytter de først efter hjertelyd efter uge 20 så den beroligelse får jeg ikke.

Men held og lykke på mandag.

Ag

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke føler at det er relevant for dig. Da det er vores første barn takker vi jo ja til ALT!  Jeg håber da at de vil lytte efter hjertelyden - men jeg aner faktisk om de gør det før 20. uge.

Anmeld

10. august 2010

Marco2

Det kaN JEG GODT forstå du gør. Det gjorde jeg også med min datter. Alt er jo så nyt og spændende. Min kæreste var også med til første JM og første læge. Denne gang klarer jeg det selv. og hopper måske over noget af det.

I brevet fra JM stod der utrykkeligt at de IKKE lyttede, så det er nok for at undgå at man sætter næsen op efter det

Anmeld

10. august 2010

Lene76

Marco2 skriver:

Det kaN JEG GODT forstå du gør. Det gjorde jeg også med min datter. Alt er jo så nyt og spændende. Min kæreste var også med til første JM og første læge. Denne gang klarer jeg det selv. og hopper måske over noget af det.

I brevet fra JM stod der utrykkeligt at de IKKE lyttede, så det er nok for at undgå at man sætter næsen op efter det

hmm det tror jeg altså ik der står i mit brev men pyt jeg hørte den jo til skanningen

hvor ska du gå til jm? jeg ska gå i city vest

Anmeld

10. august 2010

Marco2

Lene76 skriver:

hmm det tror jeg altså ik der står i mit brev men pyt jeg hørte den jo til skanningen

hvor ska du gå til jm? jeg ska gå i city vest

Skal gå i Højbjerg. Ude på Holmevej. Det gjorde jeg også sidst. Men kan slet ikke huske hvordan den JM jeg havde sidst så ud  Men mon ikke jeg alligevel genkender hende hvis jeg ser hende igen

Jo, det står der i brevet fra Regionmidtjylland. Det man får med alle tiderne i.

Der står " der lyttes efter hjertelyd efter 20. svangerskabsuge" osv.

Mon ikke det er et standardbrev, så det også står i dit?

AG - som lige har haft strømafbrydelse

Anmeld

10. august 2010

piadas

Jeg skal til jordemoder torsdag i næste uge, hvor jeg vil være 16+2. Jeg skal gå hos min veninde, og jeg spurgte hende, hvad det er vi skal snakke om, for jeg kan ikke huske det fra sidste gang!! Det er mest kost osv. Hun kan jo ikke mærke så meget endnu, men mon ikke jeg kan lokke hende til at lytte efter hjertelyden!

Anmeld

10. august 2010

Mynthe

Hej,

Jeg skal til første besøg på torsdag, da er jeg i 19 uge....

Mynthe 

Anmeld

10. august 2010

Mettemus

Det var jeg for næsten en måned siden. Kan ikke huske præcis hvor langt jeg var, men omkring 14 - 15 uger vel?

Det var helt fint, var glad for at jeg tog afsted. Det føltes rigtig praktisk på en god måde. Hun målte og vejede, udfyldte skemaer og fortalte mig om de forskellige tilbud til gravide i Århus (det er åbenbart ret forskelligt hvad man får tilbudt selvom man skulle tro at Århus er Århus?). Og så fik vi lov til at høre hjertet, det bedste af hele dagen!

Vi har ligesom jer også bare sagt ja til det hele. Bl.a. et sundhedsplejeskebesøg inden fødslen (så fremt man går tiden ud selvfølgelig!)

Anmeld

10. august 2010

Mka

jeg skal allerede i uge 15

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.