At sælge hus... Vil/vil ikke...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. juli 2008

Rasmine

Nr. 2 ejendomsmægler har været her idag. I morgen kommer den sidste, derefter skal vi have valgt én af dem. Ham som var her idag, havde indtil for nylig haft en køber (Jens Rohde faktisk...mystisk), som søgte netop vores type hus, størrelse, osv. Men de havde, desværre, lige købt et andet hus her i nærheden. På den anden side blev jeg nu lidt lettet. For at skulle flytte...puha...det bliver da vildt underligt. Vil egentlig gerne flytte, men vil ikke alligevel. Det fornuftigste er jo at flytte, pga. Lars bruger så meget tid på kørsel, vi orker det ikke mere. Men der er bare så mange øv-ting ved en flytning, eksempelvis det børnehave/vuggestue skift som kommer, men så igen: hellere nu end når de er startet i skole jo. Andre som er flyttet, som på den ene side gerne ville, men som ikke ville alligevel??? Vi har desuden lidt kig på et hus (i en anden by-kun 10-15 min. kørsel fra Lars' job, hvor åndssvage er man så? Men det er bare så fedt et hus.) (Vi gør det nok ikke...men man må gerne blive fristet...) Nå, sniksnak og lidt fortvivlelse herfra. :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2008

ivfmarie

Åh, vi vil sååå gerne flytte!

Vi vælger dog at flytte længere væk fra Caspers arbejde - men tilgengæld i gåafstand fra mi - og det vigtigste i gåafstand til dp, børnehave og skole...

Men men men... vi skal vente på at en bank får ondt af os og vil låne os (endnu) flere penge. Vi har ellers kig på det perfekte hus.

Jeg kan da godt følge din "tvivl" - netop fordi det "går ud over" ungerne, men jeg tror at den alder de er i nu, er den bedste for den slags omvæltninger. Og det er da fedt for jer alle hvis Lars kan spare en masse transporttid. Men hvordan passer det med dit arbejde/praktik/skole der hvor I overvejer at flytte hen?

Marie - der elsker at flytte, det giver mulighed for at rydde og og rydde ud!

Anmeld

6. juli 2008

Astrid P

Hey Mette.
Jeg kan dælme godt forstå at det er svært! Hvor er det at I overvejer at flytte hen?

Mht. de praktiske vanskeligheder ved en flytning, så er det vel egentlig ofte tanken om det som er værst, er det ikke? Altså, man finder jo ud af tingene alligevel, og det vigtigste er jo at I som familie trives der hvor I er. Og hvis det giver jer mere kvali-tid som familie at I flytter, jamen så mener jeg at det er det værd...

Vi flytter nok også når jeg er færdig med min uddannelse, og her snakker vi altså om at flytte 100-150 km sydpå. 8( Men hvis vi skal have en chance for at få råd til at købe hus, så er det ikke i Århus området det sker, og så kan vi ligeså godt flytte tættere på vores familier i sønderjylland. Det bliver da vildt svært at forlade en fantastisk omgangskreds heroppe, men man møder jo også mennesker det nye sted, heldigvis. Og da især når man har unger...

Jeg håber I finder den løsning der lige præcis passer for jer.

KH Astrid

Anmeld

6. juli 2008

Rasmine

Mht. mit studie er det ikke så slemt, da jeg jo er net.stud. Jeg skal så i praktik, far far away fra Hinnerup, hvor vi bør flytte hen, pga. Lars' job. (men kan nok godt overskue at køre i den begrænsede periode, hvis det skal være)(der er døgnvagter, og andre ekstremt lange vagter, men det betyder i den sidste ende at jeg får fri mange andre af ugens dage) Og jo, Astrid, der er sindssygt mange praktiske ting som skal falde i hak, såsom at få pladser i bh/vs, at køre dem ordentligt ind, at finde barnepige, osv osv osv. Og du har ret, man får ikke meget for pengene i Århus-området, så vi har faktisk kig på et hus i Hammel :'(, hvor man får en del mere for pengene. Men come on...Hammel??? -Men det er nærmest spritnyt, og mega fedt. Og IVF, jeg har også altid syntes det var fedt at flytte, men lige nu synes jeg det er knap så fedt, pga. ungerne. ÆV. Men som du også siger, så kan det vel egentlig ikke komme på et bedre tidspunkt. Er bare lidt svært at overskue, når man er på denne side af det, og på nippet til at tage det store spring. Ved jo ikke om vores hus er solgt om 3 dage, 3 uger, 3 mdr. eller 3 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.