Jeg syntes du skal ringe til kommunen og bede og snakke med en socialrådgiver eller lignende, fordi du er bekymret for naboens drengs velfær, du behøves ikke bede om en bestemt person eller noget, du vil automatisk blive stillet om til en person der kan hjælpe dig.
Netop fordi kommunen er indblandet i forvejen vil jeg mene du bør reagere hurtigt og fortælle hvad du har set/oplevet. Tænk på den stakkels dreng på 2år der åbenbart skriger i flere timer i træk om natten, det gør børn i den alder altså ikke normalt, arme dreng. Man har pligt til at reagere hvis der er medmennesker som ikke har det godt.
Jeg selv prøvet at måtte "sladre" til kommunen da min nabo som har en lille hjerneskade pludselig ændrede opførsel og tydelig ikke havde det godt, han skreg meget og gik rundt udenfor med næsten ingen tøj på om vinteren. Ligende døden fra Lübeck. Vi kunne ikke komme i kontakt med ham. Så jeg ringede til kommunen og sagde at jeg var bekymret for min nabo og fortalte hvad jeg havde oplevet. De sendte en person ud til ham og det vidste sig at han var meget syg.
Anmeld