Selvvalgt igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.189 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Keabla

Hej.

Ja, vi sidder her og snakker om hvorvidt man har 'ret til', som gravid, at blive sat igang før tid?

Har man ret til at bede om en igangsættelse, ligemeget hvad - eller skal der være et bedre grundlag? (så som alm. ubehag, evt. sygdomme ell.)

Ved at man selv kan vælge kejsersnit - men kan man vælge en igangsættelse ..og hvornår kan man gøre det fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Dictes mor

Det kan man ikke, jeg hørte en spørge jordemoderen, da jeg sad og ventede engang da jeg var der, og hun sagde, at det gør man ikke, for det er barnets behov, der kommer først, og ikke moderens ubehag sagde hun, så det kan man ikke i Viborg i hvert fald, det er først, når man er gået to uger over tid, at det kan komme på tale.

Anmeld

9. august 2010

Keabla

Dictes mor skriver:

Det kan man ikke, jeg hørte en spørge jordemoderen, da jeg sad og ventede engang da jeg var der, og hun sagde, at det gør man ikke, for det er barnets behov, der kommer først, og ikke moderens ubehag sagde hun, så det kan man ikke i Viborg i hvert fald, det er først, når man er gået to uger over tid, at det kan komme på tale.

Okay - tak for svaret :-) ..

Anmeld

9. august 2010

mum2010

Du kan i hvert fald heller ikk i Aalborg. Jeg måtte gå med betændelsestilstande i mit venstre ben (havde fået en rift som ikke ville hele pga enormt meget vand i kroppen) og tiggede og bad om at blive sat igang da jeg nåede termin. Men nej blev sat igang 2 uger efter termin - så tror der skal være tale om noget der ligefrem er skadeligt for mor førend der kan være tale om igangsættelse før det normale

Anmeld

9. august 2010

Dansker I Holland

Man bliver osse sat i gang hvis man føder før termin HVIS man går og har vandafgang i mere end 24 timer... Det havde jeg nemlig med min den første.

Knus Sussie 26+0

Anmeld

9. august 2010

Keabla

mum2010 skriver:

Du kan i hvert fald heller ikk i Aalborg. Jeg måtte gå med betændelsestilstande i mit venstre ben (havde fået en rift som ikke ville hele pga enormt meget vand i kroppen) og tiggede og bad om at blive sat igang da jeg nåede termin. Men nej blev sat igang 2 uger efter termin - så tror der skal være tale om noget der ligefrem er skadeligt for mor førend der kan være tale om igangsættelse før det normale

Okay :-) .. det lyder surt!

Hm, så tænker jeg - jeg har blærebetændelse og kan ikke behandles for det.

Har fået selexid mange gange, men det reagerer jeg ikke på. Umiddelbart mener man at jeg er blevet resistent overfor det.

Jeg har sidenhen været indlagt og har fået antibiotika-kur i drop for at slå det ned (fordi jeg har så ufattelig ondt på grund af det) - men er allergisk overfor det (lukker til i halsen) ..

Nu er der ikke flere muligheder, fordi jeg er gravid og lægerne tør ikke rigtig 'prøve sig frem' ..

Det er da farligt for mig/barnet så vidt jeg ved - bakterierne kan sprede sig i livmoderen.

Anmeld

9. august 2010

june1987

man vælger ikke selv og gudske tak og lov for det, så vile der blive født mange børn der ikke er klar til at komme ud !

jeg blev sat igang med cecilia 14 dage over tid

og i uge 39 med jessica pga de troede jeg ville ende med at blive lam pga meget svær bækkenløsning

Anmeld

9. august 2010

Bare mig..

Jeg havde eksamen lige op og ned af min termin, og spurgte flere gange om jeg kunne blive sat igang et par dage før de der 14 dage over termin, men nej... Jeg blev så alligevel student men også kun fordi hun blev født 40+4, hvis jeg skulle sættes igang blev det oveni min første eksamen...

Så i Kolding kan man heller ikke.. - De sagde at den skulle være helt gal hvis man satte en fødsel igang inden de 14 over termin..

Anmeld

9. august 2010

Marco2

Man kan ikke selv tage beslutning om det.

Hvis lægerne vurderer at det er af stor risiko for dig eller barnet, kan man blive sat igang før tid, men det er rent noget lægerne bestemmer udfra en faglig vurdering.

Så man kan ikke få en "selvvalgt igangsættelse".

AG

Anmeld

9. august 2010

Keabla

Mange tak for svar og erfaringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.