Tusind tak, søde piger, for alle lykønskningerne. Jeg læste dem i aftes og blev helt rørt, selvom jeg ved, at vi jo siger tillykke til alle juli-børnene, men det betød bare så meget, for det havde faktisk været en ret mærkelig dag.
Signe og Nanna blev fejret lidt om morgenen med fødselsdagssang og guitarspil og gaver, og det var rigtig hyggeligt.
Om formiddagen skulle jeg et smut ind til min mormor og morfar, der havde krondiamantbryllup (65 år). De skulle selvfølgelig have en flot buket og et tillykke.
Kort før jeg kører, ringer min mor og fortæller, at min morfar døde om morgenen. Han har været syg i nogle måneder af alderdom (blev 90 år) og lå kun i sengen og var på vej mod enden, så det var ventet, men nøj hvor blev jeg alligevel ked af det.
Jeg kørte så mod Aalborg, for min mormor skulle have min støtte og også blomsten omend den havde fået en ekstra betydning. Jeg måtte kæmpe mod tårerne, mens jeg kørte, men kom pludselig næsten til at grine, for jeg fik pludselig et meget tydeligt billede i hovedet af min far og min morfar siddende på en sky i det pragtfulde vejr med hver deres kolde pilsner :) De har altid haft det så godt sammen, og nu kan de hygge sig sammen.
Det var hårdt, men også godt hos min mormor. Hun var selvfølgelig ked af det og syntes det var hårdt at komme igennem, men jeg må også være hårdt at miste sin ægtefælle ligemeget hvor gammel man er blevet. Men så snakkede vi om løst og fast og gamle dage, og hun livede lidt op ind imellem.
Så kørte jeg hjem igen og resten af dagen stod på oprydning og rengøring, fødselsdagspiger og pizza og meget sent i seng. Hvor var det dog en mærkelig dag, med så blandede følelser.
I dag har vi så holdt fødselsdag for familie og venner (heldigvis vi ikke skulle gøre det i går), og det har været sådan en dejlig dag. Vi har spist udenfor og leget i haven hele dagen - nogle af os var også en tur på stranden, hvor drengene var ude og bade. Pigerne fik et legehus af alle bedsteforældrene, og det har mændene fået sat op i dag. Det har været en rigtig heldags-ude-familie/fødselsdags-dag :)
Ud over legehuset har de fået: en Musical Learning Chair, en aktivitets vand-park (et bord med kanaler, både, springvand m.m. - et kæmpe hit for både 1-årige og 4-5 årige :) ), gavekort til Marie (legetøjsbutik i Aalborg der har de fede ting), en kæmpe enhjørning-bamse, et puslespil, Brio puttekasse og 500,- til sko.
Og så skal vi til begravelse på torsdag...
Tak, hvis du læste med så langt. Jeg skulle vist bare af med det hele, inden jeg går i seng om lidt.
Knus Line
Anmeld