1000 tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. juli 2008

linemus

Tusind tak, søde piger, for alle lykønskningerne. Jeg læste dem i aftes og blev helt rørt, selvom jeg ved, at vi jo siger tillykke til alle juli-børnene, men det betød bare så meget, for det havde faktisk været en ret mærkelig dag.

Signe og Nanna blev fejret lidt om morgenen med fødselsdagssang og guitarspil og gaver, og det var rigtig hyggeligt.

Om formiddagen skulle jeg et smut ind til min mormor og morfar, der havde krondiamantbryllup (65 år). De skulle selvfølgelig have en flot buket og et tillykke.

Kort før jeg kører, ringer min mor og fortæller, at min morfar døde om morgenen. Han har været syg i nogle måneder af alderdom (blev 90 år) og lå kun i sengen og var på vej mod enden, så det var ventet, men nøj hvor blev jeg alligevel ked af det.

Jeg kørte så mod Aalborg, for min mormor skulle have min støtte og også blomsten omend den havde fået en ekstra betydning. Jeg måtte kæmpe mod tårerne, mens jeg kørte, men kom pludselig næsten til at grine, for jeg fik pludselig et meget tydeligt billede i hovedet af min far og min morfar siddende på en sky i det pragtfulde vejr med hver deres kolde pilsner :) De har altid haft det så godt sammen, og nu kan de hygge sig sammen.

Det var hårdt, men også godt hos min mormor. Hun var selvfølgelig ked af det og syntes det var hårdt at komme igennem, men jeg må også være hårdt at miste sin ægtefælle ligemeget hvor gammel man er blevet. Men så snakkede vi om løst og fast og gamle dage, og hun livede lidt op ind imellem.

Så kørte jeg hjem igen og resten af dagen stod på oprydning og rengøring, fødselsdagspiger og pizza og meget sent i seng. Hvor var det dog en mærkelig dag, med så blandede følelser.

I dag har vi så holdt fødselsdag for familie og venner (heldigvis vi ikke skulle gøre det i går), og det har været sådan en dejlig dag. Vi har spist udenfor og leget i haven hele dagen - nogle af os var også en tur på stranden, hvor drengene var ude og bade. Pigerne fik et legehus af alle bedsteforældrene, og det har mændene fået sat op i dag. Det har været en rigtig heldags-ude-familie/fødselsdags-dag :)

Ud over legehuset har de fået: en Musical Learning Chair, en aktivitets vand-park (et bord med kanaler, både, springvand m.m. - et kæmpe hit for både 1-årige og 4-5 årige :) ), gavekort til Marie (legetøjsbutik i Aalborg der har de fede ting), en kæmpe enhjørning-bamse, et puslespil, Brio puttekasse og 500,- til sko.

Og så skal vi til begravelse på torsdag...

Tak, hvis du læste med så langt. Jeg skulle vist bare af med det hele, inden jeg går i seng om lidt.

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2008

Rasmine

Øv...
Sikke trist.

Kan godt forstå det var lidt en underlig dag.
Sikke nogle fine gaver...
Dejligt med legehuset, sat op og det hele, det skal I nok blive glade for.

Anmeld

5. juli 2008

Kaufie

Kære Line

Det må virkelig have været et par underlige dage - fyldt med stor glæde og stor sorg. Så mærker man da virkelig man lever!

Det gør mig ondt med din morfar - selvom han var mæt af dage og har haft et langt liv, så er det bare trist når vore kære forlader os. Ja, man fatter jo slet ikke hvor tomt det må være at miste sin ene halvdel efter så mange år sammen. Og flot du kunne bruge tid på din mormor på trods af festforberedelserne derhjemme.

Det lyder dog som om I havde en rigtig god fødselsdagsfest for pigerne - og din far og morfar har da helt sikkert kigget med fra deres sky (selvom der ikke var mange skyer på himlen).

Nu må du ind og få et velfortjent hvil...

Knus
Mette

Anmeld

5. juli 2008

Juniors mor

Sikke da en dag Line!
Det er ligemeget, om personen man mister er gammel, det er altid hårdt alligevel, men jeg må inrømme, jeg smilte lidt, da du skrev det med pilsneren oppe på skyen - hvor er det en fin fin tanke (L) -selvfølgelig sidder de der og hygger sig og holder øje med jer allesammen (L).
Dejlige gaver pigerne fik, og det lyder somom i har haft en helt fantstisk dag i dag.
Håber torsdagen kommer til at gå godt og at det bliver en smuk dag.
Knus og tanker
Helle

Anmeld

6. juli 2008

Loggidut

aj Line for pokker...det var godt nok en trist dag i skulle miste ham...jeg ved slet ikke hvordan jeg ville havde taklet det!
Men hvor var det dog godt i alligevel fik en positiv dag ud af det.

du får lige et stort knus fra mig af (H) for jeg syntes godt nok du er noget af det sejeste jeg kender!

Anmeld

6. juli 2008

Susan1978

et forsinket tillykke herfra (L)

Susan og Emil

Anmeld

6. juli 2008

birgittemarie

Årh nej, hvor trist, kære Line :'( Jeg læste dit indlæg i går, men havde ikke tid til at svare noget ordentligt, så jeg gik i stedet hen til husbond og fortalte din historie, for den påvirkede mig meget, fordi det både var så trist for dig og din familie og samtidigt smukt for din morfar, set på afstand, at dø som 90-årig på sin 65-års bryllupsdag. Åh, din stakkels mormor... Det var godt, du havde planlagt at tage derhen den dag, så du kunne hjælpe hende lidt. Mette skrev lige, hvad jeg også tænkte her: [citat]Det må virkelig have været et par underlige dage - fyldt med stor glæde og stor sorg. Så mærker man da virkelig man lever![/citat] Selvom man er klar over, at ens bedsteforældre - eller forældre 8( - er ved at blive gamle og syge, er man bare aldrig helt forberedt på det alligevel og det er altid en stor sorg at miste dem. Samtidig sætter det også så mange minder i gang og så mange tanker om ens eget liv, når man uvilkårligt begynder at tænke over hele det liv, man har haft sammen med dem, som nu er slut. Det er som om, man selv dør en lille smule. Eller en del af ens liv gør i hvert fald. Nå, sikke en masse sludder, jeg fik revet af mig der. Jeg er glad for at høre, at I havde en god fødselsdagsfest i går alligevel og at Nanna og Signe fik så mange dejlige gaver (L) Mange tanker til dig og din mor og mormor Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.