Hej Alle :D
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd :D
Min store pige Josephine er simpelthen blevet så streng.
Hver eneste dag skal hun svare igen og hun er bare hidsig hele dagen. Det er lige meget hvad man siger til hende så gør hun det modsatte, svare igen eller tuder.
Vi har i meget lang tid kun haft en hel dag med hende hvor alt bare var skønt og det var her i torsdags da vi var i hansa park ellers er vores hverdag sammen med hende bare et stort skænderi.
Det sker ofte at hun spytter alle steder, slår, tuder, skriger, kaster med alt, svare igen og smækker med dørene.
Når hun skal ligges i seng om aftenen kl 20:00 så gider hun ikke blive i sin seng.
Hun står op hver gang vi går op og ligger hende i seng igen.
Hun har 700 undskyldninger for ikke og være i sin seng, og i stedet for bare og gå i seng så sætter hun sig ude i gangen og bliver der til hun bliver så træt og går i seng ellers falder hun i søvn der ude og nogle gange sidder hun der når vi går i seng..
Vi har simpelthen prøvet alt..
Om dagen når hun er i sit "skønne" humør har vi prøvet og snakke stille til hende og fortælle hende stille og roligt når hun har lavet noget hun ikke må, vi leger med hende så ikke hun bare skal sidde og lege selv, vi har til tider hygget med is, slik og en tegnefilm o.s.v men intet hjælper der. Vi ender altid med og skulle skændes med hende.
Når hun ikke gider sove om aftenen har vi prøvet og ligge hos hende, ladet hende blive oppe en halv time længere, læst godnat historie for hende.
Både om dagen og om aftenen fortæller jeg hende tit at mor og far bliver kede af det når vi hele tiden skal være uvenner, og at det jo er meget bedre og være gode venner for så gider mor og far også mange flere ting med hende.
Det startede med at hun ikke ville blive i sin seng og det begyndte da Faren og jeg gik fra hinanden i november.
Der havde han været sammen med en anden fra sit arbejde og deres forhold fortsatte så også efter vi gik fra hinanden, og så stoppede det lidt igen da vi fandte sammen igen i Januar.
Tror det holdte i 14 dage og så blev det bare endnu værre hvor hun jo så begyndte på alt det om dagen også og samtidig gad hun ikk sove om aftenen igen.
Mange af de ting hun laver som vi helst ikke ser fortæller hun at det gør Jonas (en fra børnehaven) og det må Jonas godt, så tror også lidt at noget af det kommer fra børnehaven, så vi skal så her efter sommerferien til et møde med dem, og så må vi se hvad de siger.
Men er der nogle der har nogle gode råd til hvad vi kan stille op for vi er virkelig på bar bund.?
Anmeld