Hvis du gerne vil have et barn, så syntes jeg bestemt ikke du skal lade dig afskrække af udsigten til at være enlig mor, så længe du har overvejet hvad du løbende skal være opmærksom på og ellers så er ærlig omkring det, så mener jeg ikke det bør være et problem.
Men jeg må også skrive, at jeg inden jeg fik min datter ikke kunne forestille mig hvorfor nogen ikke ville have børn, men var selv begyndt at overveje tanken om det ønske egentlig stemte overens med den fremtid jeg ville have. Det at få børn er at fjerne fokus væk fra sig selv, og fokucere 100 % på et andet menneske især det første år, men alle ens prioteter skal være udfra det faktum at man nu pludselig er forældre, og enlig mor, så det giver nogle "begrænsninger". Jeg har valgt en anden vej end den jeg oprindelig så mig selv på, fordi jeg blev gravid og skulle træffe et valg, men jeg var ikke et sekund i tvivl om hvad jeg havde lyst til. Det jeg egentlig vil skrive er at jeg tror man skal være så sikker som man kan på at det rent faktisk er et barn man vil have, for et barn er der, både når det er belejligt og ikke så belejligt.
Det er nogen af de tanker jeg havde inden jeg blev gravid, under og efter, og ud fra din egen beskrivelse om hvordan dit liv ser ud, syntes jeg det er vigtig før man vælger at sætte et barn i verden, stiller sig selv spørgsmålet om, hvorfor man vælger at fravælge et barn, for så kort efter at tilvælge et barn, så man er sikker på det er barnet man ønsker, og ikke ideen om et barn eller ideen om familie/udødelighed.
Ved godt det kan læses lidt hårdt, det er bestemt ikke ment sådan
Anmeld