Nogen der har haft større søskende med til scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

LIZO

vi havde liam med begge gange.. han var 4 år.. vi viste ham scannings billeder fra hams scanninger. så han viste hva det var.. han fik super meget ud af det.. og synes det var sjovt at se baby hoppe rundt derinde

vi ringede ud og spurte om vi måtte ha ham med.. det var på herlev. og det var intet problem. til md fortalte hun liam alt.. altså se arme ben osv..  de gjorde det meget nemmere at forstå at han kunne se det  var en baby og ikke bare en alien der bevæges sig rundt derinde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt selv vil jeg ikke tage større børn med til md scanning. Man kan jo risikere, at få en dårlig besked og så kan det være svært både, at skulle tage varer på sig selv og et ældre barn (på trods af at man har sin mand med).

Jeg ville hellere bruge penge på en privat scanning, hvor der er mere tid og overskud til, at vise de ældre børn lillebror/lillesøster

Anmeld

6. august 2010

Dansker i England

piadas skriver:

Vi skal til MD-scanning d. 19. september og overvejer at tage vores to store børn på 6 og 9 år med. Min søn, som er ældst, synes det var megasnyd, at han ikke måtte komme med til NF-scanningen . Det fravalgte vi dog, for hvis der nu var noget galt, ville det være træls, at have de to store med. Det var der heldigvis ikke, og vi fik at vide, at der er 95% chance for at alt er som det skal være, når det er som det skal være til NF-scanningen. Derfor tør vi godt tage dem med til MD-scanningen.

Da vi var til NF-scanning snakkede jeg med sygeplejersken om det, og hun mente, at vi godt kan tage den store med, da han jo godt ville kunne forstå det. Jeg tror nu også, at hende på 6 år, ville kunne se og forstå, hvad der foregår på skærmen!

Er der nogen, som har erfaring med at have ældre søskende med?

Pia 14+3

Jeg havde to veninders døtre med til min nf-scanning (og en veninde), da de vildt gerne ville se, hvordan en baby inde i maven så ud, og jeg syntes det var smadder sjovt at have dem med. De var hhv 7 og 8 år gamle.

Så jeg kan ikke se, hvorfor der skulle være noget i vejen med at tage søskende med.

Anmeld

6. august 2010

mrsMary

Jeg havde mand og vores datter på 6 år med til scanningen på Riget. Mest fordi børnehaven havde lukkedag og manden SKULLE med, hvis der nu var noget galt. Ikke helt gennemtænkt løsning dog.

Jeg spurgte diskret, om det var muligt at få dem begge med ind. Hvis det ikke kunne lade sig gøre, måtte de vente udenfor. Det kunne de dog godt, men lægen ville først tjekke om baby levede. Hun havde før oplevet en episode, hvor en hel familien var med inde til en scanning og så var baby død....pyha....derfor var hun i sin ret til at afvise min forespørgsel.

Der var heldigvis ikke noget galt! Og jeg havde også mærket liv inden scanningen. Og det var en stor oplevelse for både mand og barn. For min datter blev det mere håndgribeligt, tror jeg,....måske også for manden

Men de skriver godt nok i indkaldelsen, at det ikke er muligt.....det er jo også et stort ansvar, hvis de ikke opdager hjertefejl eller andet i tide....de skriver jo under på om alt ser fint ud.

Anmeld

6. august 2010

piadas

Hmm, jeg kan høre, der er både for og imod!

Jeg skal scannes i Viborg, og der stod også i brevet, at man kun må tage 1 person med, men da vi var til NF-scanningen, sagde sygeplejersken, at den ældste i hvert fald godt ville kunne få noget ud af det, så det tolker jeg som om, de ikke har noget imod at vi tager ham med. Hun var i hvert fald rigtig sød og lød ikke til at have noget imod det!

Jeg tror, det ender med, at vi tager dem med derned, og hvis de ikke må komme med ind, må de sidde udenfor og vente....eller måske ringer jeg derned....fuck hvor er jeg vægelsindet!!

Jeg kan selvfølgelig godt se, hvis de opdager en hjertefejl eller noget andet, er det ikke smart at have dem med, men sandsynligheden for at få et rask barn er jo trods alt større end sandsynligheden for at få et barn, der fejler noget...

Flere af jer nævner også, at man jo kan købe sig til en ekstra scanning, hvor børnene kan komme med i ro og mag. Vi har godt nok snakket om at få en 3-D-scanning, så det er jo også en mulighed! Så er vi jo også ovre MD-scanningen og har fået vished...

Anmeld

7. august 2010

Maja_4000

Nu har jeg jo ikke nogen børn :b Men i brevet fra sygehuset stod der , at der kun måtte komme én voksen med (ud over den gravide selvfølgelig) og ingen børn .. 
Jeg ringede og spurgte om min mor også måtte komme med , men det måtte hun ikke - kun hvis min kæreste så blev hjemme ..
Ved ikke om hun bare var streng , eller om de virkelig overholder det .. Jeg blev scannet på Roskilde .. 

Anmeld

7. august 2010

De3Guldklumper

Nu skal man jo tænke på at NF og MD er scanninger man får tilbudt i forhold til at se om barnet fejler noget og ikke nogle scanninger man bare får tilbudt for at man kan fornøje sig med at viser div. familiemedlemmer en hoppende baby på en skærm..

Hvis man har ønsker omkring dette så kan man købe sig til en privat scanning hvor der er al den tid man ønsker til at vise babyen frem. Her kan man også fa scanningen ned på dvd så man kan vise den frem hjemme på tv´et..

Anmeld

7. august 2010

3xM

Har også haft Marcus med til køns scanning i uge 17

Anmeld

7. august 2010

mrsMary

mariaogmarcus skriver:

Har også haft Marcus med til køns scanning i uge 17

'Kønsscanning' - det har jeg aldrig hørt om før? Jeg kender til nakkefold- og misdannelsesscanninger - er det en selvbetalt scanning?

Anmeld

7. august 2010

3xM

mrsMary skriver:

'Kønsscanning' - det har jeg aldrig hørt om før? Jeg kender til nakkefold- og misdannelsesscanninger - er det en selvbetalt scanning?

ja det er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.